Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن صد و یکمین سالگرد استقلال افغانستان در حالی در حال برگزاری است که شهر کابل شاهد پرتاب چندین موشک بود. وزارت کشور افغانستان گفته که این موشک‌ها از حوزه ۸ و ۱۷ شهر کابل از دو خودرو پرتاب شده است.

به گزارش ایسنا، طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افزوده که حوالی ساعت ۹:۳۵ صبح امروز (سه‌شنبه) از دو خودرو ۱۴ موشک به سمت حوزه اول، دوم، دهم، شانزدهم و نهم کابل شلیک شده‌ است که اکثر این موشک‌ها به منازل مسکونی برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه به گفته او ۱۰ تن شامل چهار کودک و یک زن زخمی شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی، سفارت آمریکا، مقر فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان، شمار زیادی از وزارت خانه‌ها و منطقه دیپلماتیک وزیر محمد اکبر خان در این حوزه‌ها قرار دارد.

به گفته آرین دو فرد مشکوک نیز از حوزه هفدهم در این ارتباط بازداشت شده‌اند.

این موشکها زمانی در شهر کابل فرود آمدند که محمد اشرفی غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حال اجرای مراسم گذاشتن دسته‌گل به پای منار استقلال در محوطه ساختمان وزارت دفاع افغانستان بود.

این مراسم توسط تلویزیون ملی افغانستان به صورت زنده پخش می‌شد، ولی دقایقی بعد از شنیده شدن صدای انفجار، پخش زنده قطع شد که مشخص نیست مراسم همانجا پایان یافت و یا به دلیل تهدید امنیتی پخش این برنامه متوقف شد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که مراسم با حضور مقام‌های افغانستان، سفیران و نمایندگان کشورهای دوست مقیم کابل برگزار شده است.

به گزارش بی.بی.سی صبح امروز در کابل تدابیر شدید امنیتی برقرار بود و تمام مسیرهای منتهی به ارگ ریاست جمهوری و منطقه دیپلماتیک "وزیر اکبرخان" برای عبور و مرور خودروها بسته بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه

ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن «شوالیه پل»، به ترتیب موشک‌های ضدهوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن شهر تولون را در ۲۲ آوریل ترک کردند، اما آنها خیلی زود وارد عملیات شدند. در دریای مدیترانه، شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی «شوالیه پل»، موشک‌های Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را به‌عنوان بخشی از تمرین شلیک کردند.

به نقل از لیبراسیون، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تمرین بر روی اهداف کنترل از راه دور، شبیه‌ساز پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد کشتی انجام شد.»

این شلیک‌ها خدمه را برای مقابله با موقعیت‌های با شدت بالا آموزش می‌دهند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل برای اولین‌بار به مدت دو هفته تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرده بود این مأموریت که کشتی‌هایی از چندین کشور (ایالات متحده، یونان، اسپانیا، پرتغال) را گرد هم می‌آورد، از ۲۶ آوریل تا ۱۰ مه تحت فرماندهی کارکنان دریایی «استرایک فور ناتو» (StrikforNato)، متشکل از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، و به رهبری یک نظامی آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل