Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های دولت برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: سوالات امروز نمایندگان در مورد بافت‌های فرسوده، مسکن، خانه‌های روستایی، توسعه حمل و نقل ریلی، پروژه‌های نیمه‌تمام، بخش وزارت راه و شهرسازی در تنظیم ضوابط مقررات ملی برای ساختمان‌ها و بناها و راه‌های روستایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در مورد تنظیم ضوابط و مقررات، مقید به این هستیم که مقررات ملی ساختمان را به هنگام کنیم و آیین‌نامه 2800 که برای مقاوم‌سازی در برابر زلزله است، نشریه اخیر آن کامل و منتشر شده است.

وظایف دولت درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهری و روستایی مشخص شدطرح مجلس برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله اعلام وصول شد

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:  در گذشته درباره تحلیل آسیب‌های متأثر از زلزله به بناها  آسیب‌شناسی شده و آن این بود که دیوارهای جداکننده و اتصالات درون‌سازه‌ای بیشترین تلفات را ایجاد می‌کنند و ریختن دیوارهای جداکننده موجب خسارت‌های سنگینی شده بود که کار مفصل علمی و فنی صورت گرفت و ما در آیین‌نامه جدید این اتصالات غیرسازه‌ای و دیوارهای جداکننده را با تکنولوژی جدیدطرح‌هایی را تصویب کردیم و آموزش دادیم که انشاء‌الله در ساخت و سازها به آن توجه شود و مردم از دیوارهای جداکننده‌ای که هم عایق صدا و پایدار باشد و در زلزله خسارت جانی نداشته باشد استفاده کنند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط زلزله کمیسیون عمران کمیسیون های مجلس مجلس وزارت راه بیشتر بخوانید... وظایف دولت درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهری و روستایی مشخص شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وظایف دولت درباره مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهری و روستایی مشخص شد واژه های کاربردی مرتبط زلزله کمیسیون عمران کمیسیون های مجلس مجلس وزارت راه پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ فیلم// واکنش «حداد عادل» به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان ۲ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! ۳ گزارش تاریخ| "ساواک" یا "انقلابیون" چه کسانی فاجعه سینما رکس را رقم زدند؟ ۴ سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم ۵ گزارش تاریخ|"شکنجه" و "جاسوسی"؛ اقدام منافقین علیه هموطنان خود در زندان‌های بعثی ۶ تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ ۷ بررسی قرارداد ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ۸ پیشنهاد طرح دوفوریتی خروج خودکار از برجام در صورت فعال سازی مکانیسم ماشه مهمترین اخبار سیاسی قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند بررسی قرارداد ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فیلم// واکنش «حداد عادل» به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان خبر خوش "صالحی" به هنرمندان درباره تسهیلات کمک معیشتی مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند سفیر روسیه: تلاش آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه غیرقانونی است "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند تحولات سیاسی لبنان/ نبیه بری، سعد حریری را برای نخست‌وزیری آینده معرفی کرد ۵دلیل نادران برای مخالفت با طرح جدید فروش نفت/دولت بعدی ۳سال باید بدهی دولتِ روحانی را بپردازد/طرح عایدی برای مردم ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله کمیسیون عمران کمیسیون های مجلس مجلس وزارت راه زلزله کمیسیون عمران کمیسیون های مجلس مجلس وزارت راه مقاوم سازی ساختمان دیوارهای جداکننده برای مقاوم سازی برابر زلزله راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین از مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: در شهرستان فامنین ۳۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیازمند مقاوم‌سازی است.

روح‌الله وجدی‌فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد، اظهارکرد: از ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در شهرستان فامنین ۳۱۰۹ واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۶ واحد مسکونی روستایی در فامنین مقاوم‌سازی شده است، شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان را ۴۵ درصد دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ سند مسکن روستایی در شهرستان فامنین صادر شده و امسال صدور ۱۰۰ سند روستایی هدفگذاری شده است.

فاضل با بیان اینکه شهرستان فامنین دارای ۶۲ روستاست، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در ۲۴ روستای شهرستان فامنین با ۲۳۰ میلیارد ریال بهسازی صورت گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار تن آسفالت در ۷۰ هزار مترمربع از روستاهای شهرستان فامنین بکار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟