Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@04:02:25 GMT

آخرین وضعیت وقف بخشی از جنگل‌های هیرکانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۵۴۰

آخرین وضعیت وقف بخشی از جنگل‌های هیرکانی

ذبیح‌الله خدائیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت وقف ۵۶۰۰ هکتار از اراضی جنگل‌های هیرکانی گفت: جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان‌ جنگل‌ها، وزارت جهاد کشاورزی و اداره اوقاف تشکیل شد و بنا بر این شد که سازمان جنگل‌ها و اداره اوقاف این موضوع را بررسی کنند و به تفاهم برسند و ما براساس تفاهمی که صورت می‌گیرد نسبت به اصلاح اسناد صادره اقدام کنیم و این ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حدود ۱ ماه پیش خبری منتشر شد که ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی که سال گذشته به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسید، در اختیار یک فرد در آمده است و تحت عنوان موقوفه در اختیار متولی است و مالک این عرصه چندین بار قصد قطع درختان را کرده و از سازمان جنگل‌ها مجوز خواسته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ