Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@13:48:39 GMT

◄ لزوم افزایش سهم ریل در ترانزیت کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۶۲۳

◄ لزوم افزایش سهم ریل در ترانزیت کشور

تین نیوز

وزیر راه  و شهرسازی گفت: برای افزایش سهم ایران از بازار بزرگ ترانزیت منطقه چند کار مختلف انجام داده ایم که از جمله این اقدامات، پیگیری و تسریع در ساخت راه آهن چابهار - زاهدان و توسعه بندر اقیانوسی چابهار بوده است.

به گزارش تین نیوز، شب گذشته، وزیر راه و شهرسازی درباره این سند خاطرنشان کرده است: سند جستیک کشور حمل و نقل را از مبدا تا مقصد برای بار و مسافر هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ سیستم‌ها و سامانه‌ها و وسایل حمل و نقل تنظیم کرده است تا در قالب یک برنامه بتوان اهداف کمی را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی در بخشی از سخنان خود که به توسعه حمل ونقل ریلی اختصاص یافته بود نیز افزایش سهم ریل در ترانزیت کشور را یکی از اهداف مهم اسناد بالادستی دانست و گفت: برای تحقق این هدف، تلاش کرده ایم با توجه به واقع شدن ایران در دو مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب از این فرصت بهره ببریم و اگر ساختارها، سیاست‌ها و سازو کار مطلوب فراهم می‌شد قطعا کشور ما از سهم بیشتری در ترانزیت مسافر هوایی و بار برخوردار شده بود

او اظهار کرد: پنج سال قبل سهم ما از ترانزیت بار ۱۳ میلیون تن در سال بود که با توجه به سیاست‌های خصمانه آمریکا و با مزاحمت‌های عملی این کشور و کمک‌هایی که به کشور‌های همسایه ایران و منطقه در این زمینه کرده تا سهم ترانزیتی ایران را کاهش دهد، سال گذشته ۸ میلیون تن بار از مسیر ترانزیتی ایران جابجا شد بنابراین ارزش ترانزیت این میزان بار از کشور، به حدود ۷۰۰میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

او حجم ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب را سالانه ۹۰ میلیون تن بین کشور‌های آسیای میانه و سی آی اس با اقیانوس هند و هندوستان دانست و افزود: برای افزایش سهم ایران از این بازار بزرگ چند کار مختلف انجام داده ایم که از جمله این اقدامات، پیگیری و تسریع در ساخت راه آهن چابهار - زاهدان و توسعه بندر اقیانوسی چابهار بوده است.

اسلامی تاکید کرد: اتصال ریلی راه آهن ایران به ترکیه گرچه از قبل وجود داشت، اما دارای نواقص جدی عملیاتی زیادی بود، این ارتباط در شرایط گسترش بیماری کرونا در جهان اتفاق افتاد و در این زمینه همچنین، معاهده تعرفه‌های مشترک ریلی با راه آهن ترکیه و ۴ کشور منطقه به امضا رسیده است.

اسلامی  ادامه داد: راه آهن زاهدان به بیرجند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید هم اکنون پیشرفت فیزیکی این مسیر ریلی به ۵۲ درصد رسیده است.

او ساخت و تکمیل راه آهن رشت - آستارا و الحاق راه آهن ایران به اتحادیه راه آهن‌های آسیای میانه را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست و افزود: با الحاق ایران به این اتحادیه عملا وحدت رویه‌ای در موضوع معاهدات بازرگانی و حقوق گمرکی ایجاد خواهد شد که در نتیجه، سهم ایران را از ترانزیت بار منطقه افزایش خواهد داد.

گفتنی است که در حال حاضر سهم شبکه ریلی در حمل و نقل در وضع موجود که کمتر از ۱۰ درصد است که طبق سخنان وزیر راه، این مقدار باید افزایش پیدا کند و به بالای ۳۰ درصد افزایش برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی سند لجستیک کشور افزایش سهم حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور