Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@08:43:17 GMT

چاپ سنسور پوشیدنی برای نظارت بر مایعات بدن

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۷۵۸۹

چاپ سنسور پوشیدنی برای نظارت بر مایعات بدن

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سنسور پوشیدنی چاپ شده روی نانو سلولز میکروبی، (پلیمری طبیعی) توسط محققان دانشگاه سائوپائولو (USP) در برزیل ایجاد شد.

سنسور چسبنده پوست جایگزین بهبود یافته ای برای سنسورهای معمولی است که در سطوح پلاستیکی چاپ می شوند. این سنسور می‌تواند برای تشخیص غیر تهاجمی و نظارت بر مایعات بدن موجود در عرق استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاله با عنوان نانو سلولز میکروبی چسبنده به پوست انسان که در حسگرهای الکتروشیمیایی برای تشخیص یون های فلزی و نشانگرهای زیستی عرق بدن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در ژورنال Talanta منتشر شده است.

یکی از مشکلات حسگرهای پوشیدنی در بسترهای پلاستیک این است که عرق، سدی بین پوست و سنسور ایجاد می‌کند و مانع تشخیص آلرژی می‌شود. محققان اعلام کردند که با وجود این نانوسلولوز تنفس انجام شده و عرق بدن را قادر می‌سازد تا به لایه فعال الکترود برسد.

این سنسور یک چسب مستطیل کوچک به اندازه 1.5 سانتی متر طول 0.5 سانتی متر عرض است و به اندازه یک صفحه کاغذ با بافت نازک است. این ماده می‌تواند طیف وسیعی از نشانگرهای زیستی مانند سدیم، پتاسیم، اسید اوریک، اسید لاکتیک و گلوکز را تشخیص دهد. این عناصر یا مواد در جریان خون گردش می‌کنند و در عرق نیز قابل تشخیص هستند. بنابراین، نظارت بر دیابت و کنترل هورمون در زنان یکی از کاربردهای احتمالی سنسور نانو سلولز است.

دانشمندان پیش از این نوعی سنسور از الکترونیک های ارگانیک چاپ شده در پلاستیک انعطاف پذیر که به شکل بدن است، را تولید کردند. این سنسور سطوح اکسیژن خون را در 9 نقطه طی یک شبکه تشخیص دهد و می تواند در هر نقطه از پوست قرار گیرد.

مهندسان استنفورد نیز برچسب‌های آزمایشی تولید کردند که سیگنال‌های فیزیولوژیکی را از پوست می‌گیرند سپس این یافته‌های سلامتی را به صورت بی‌سیم به گیرنده‌‌ روی لباس منتقل می‌کند. این بخشی از یک سیستم به نام«BodyNet» است.

انتهای پیام/

178 / 178 مایعات بدن عرق سنسور سلولوز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مایعات بدن عرق سنسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم) این گاوداری در اندونزی بزرگترین گاوهای جهان را پرورش می دهد (فیلم) نحوه برش و فرآوری ویژه هزاران ماهی مرکب غول پیکر در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • کرم معجزه