Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید مجید غمخوار به آغاز عملیات کاشی‌کاری گنبد مسجد شیخ فضل‌الله اشاره‌کرد و گفت: اجرای زیرسازی و نصب‌کاشی گنبد آغاز شده است و طبق برنامه زمانبندی ادامه دارد.

به گفته وی پیشرفت عملیات بازسازی در این پروژه متعاقب اتمام کار تخریب و تخلیه کاشی و بتن گنبد، عملیات زنگ‌زدایی و ایجاد ضدزنگ، به مرز ۲۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران بیان کرد: ترمیم گنبد مسجد، کاشی‌کاری و مقاوم‌سازی بنای مسجد شیخ فضل‌الله از مهمترین اقدامات سازمان عمرانی مناطق در این پروژه به شمار می‌آید.

مسجد شیخ فضل‌الله به خاطر برگزاری نماز جماعت توسط شیخ فضل الله نوری (از رهبران قیام تنباکو) در آن،  به این نام این عالم شهید دوره مشروطه معروف شده و زمین آن از موقوفات میرزا یونس خان،  جارچی دربار قاجار بوده‌است.

این مسجد در دوران پهلوی دوم توسط حسین غفاری (روحانی)  و حسین لرزاده احیا شد.

مسجد شیخ فضل الله نوری در دوران نظام جمهوری اسلامی ایران توسط محمدباقر قالیباف و مهدی چمران دوباره احیا و به نام مسجد شیخ فضل الله نوری نام گذاری شد.

این مسجد در خیابان بهشت، خیابان شیخ فضل الله نوری، تقاطع بن بست جوان، شماره ۳۰ واقع است.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران مرمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران مرمت شهرداری تهران شهر تهران مرمت مسجد شیخ فضل الله شیخ فضل الله نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری