Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- با افت ارزش بورس و هلدینگ‌های املاک و مستغلات در جریان پاندمی کرونا، صندوق ۱.۱۵ تریلیون دلاری ثروت ملی نروژ، در نیمه نخست سال با ضرر ۱۸۸ میلیارد کرونی (۲۱.۲۷ میلیارد دلار) مواجه شد.

به گزارش  رویترز، «تروند گراند» معاون اجرایی این صندوق گفت: با وجود احیای بازارها در سه ماهه دوم سال، همچنان شاهد بی ثباتی قابل توجهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق بزرگ‌ترین صندوق ثروت ملی جهان محسوب شده و در حدود ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت در سراسر جهان سهام داشته و مالک ۱.۵ درصد تمامی سهام‌های ثبت شده در بازارهای بورس است.

پورتفو کلی این صندوق سود منفی ۳.۴ درصد داشته و این در حالی است که ارزش دارایی‌های ثابت آن با توجه به کاهش نرخ بهره، با افزایش ۵.۱ درصدی روبرو شده است. براساس اعلام بانک مرکزی نروژ، «مجموع بازدهی صندوق در مقایسه با شاخص بازدهی معیار، ۱۱ نقطه پایه کمتر بوده است.»

ارزش این صندوق که درآمدهای حاصل از صنعت نفت و گاز را ذخیره می کند، سه برابر تولید ناخالص داخلی سالانه نروژ بوده و بازدهی آن برای هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌های دولتی کلیدی است. براساس آمار، ارزش کلی این صندوق حالا تقریبا معادل ۲۱۴ هزار دلار به ازای هر نفر از جمعیت نروژ است.

 

ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی