Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@19:30:15 GMT

پرونده نابسامانی بازار مرغ روی میز دادگستری

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۲۵۴

پرونده نابسامانی بازار مرغ روی میز دادگستری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ‌اسدالله جعفری در جلسه فوق‌العاده کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان شمالی به بررسی مهم‌ترین علل و عوامل بی‌ثباتی و نوسانات قیمت مرغ در خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: سیاست‌گذاری و تقویم قیمت کالاهای اساسی ازجمله مرغ اساساً در زمره وظایف دستگاه قضایی نیست و عمدتاً در ردیف مسئولیت‌های نهادها و سازمان‌های اجرایی و به‌طور مشخص ستاد تنظیم بازار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازوکار قیمت‌گذاری‌ها کاملاً مشخص و روشن است و طبعاً آنچه به دستگاه قضایی و سازمان‌های نظارتی مربوط است؛ نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: چنانچه طی فرایندها و مسئولیت‌های قانونی چه از سوی مرغداران، کشتارگاه‌ها و یا توزیع‌کنندگان و چه از سوی مسئولین ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی تخلفی مشاهده کنیم ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و بدون اغماض و مماشات با مسببین بی‌ثباتی در بازار و عوامل گرانی قیمت مرغ برخورد خواهیم کرد.

وی بابیان اهمیت مسئولیت‌شناسی و تأکید بر عمل به تکالیف و تعهدات قانونی به کلیه عوامل مرتبط با قیمت مرغ و همچنین دستگاه‌های اجرایی که در این خصوص وظایف قانونی و مدیریتی ذاتی بر عهده‌دارند هشدار داد. جعفری حوزه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری را ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و از حمایت تمام‌قد و همه‌جانبه دستگاه قضایی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در استان خراسان شمالی خبر داد.

جعفری به کمبود چهار هزار تنی نهاده‌های طیور در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این عامل از جمله دغدغه‌های مرغداران و یکی از عوامل زمینه‌ساز گرانی قیمت مرغ است. مسئولان جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت نیازهای این حوزه را کاملاً مرتفع و گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان خراسان شمالی اعلام کنند.

علاوه بر مشکلات مربوط به نهاده‌های طیور، عدم تخصیص مرغ زنده به میزان کافی به کشتارگاه، شفافیت بخشی و یکپارچه‌سازی زنجیره‌های تولید و عرضه مرغ در بازار، عدم احراز اهلیت فنی و اعتباری برخی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مرغ، عدم صدور فاکتور فروش در تمامی مراحل و فرایندها، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های تولیدی کشتارگاه‌ها و ساماندهی حوزه دلالی ازجمله موضوعات و مسائلی بود که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت.

کد خبر 541401 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار وزارت دادگستری استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار وزارت دادگستری استان خراسان شمالی استان خراسان شمالی دستگاه قضایی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز جمعه در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر و با پیگیری‌های انجام شده چهار نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر شده و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پرونده این افراد و دیگر متهمان این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملان صادر خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هشدار داد چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه، امنیت روانی مردم را به هم بزنند برخورد‌های بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آنها خواهد بود.

عتباتی از خانواده‌ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی