Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@23:24:52 GMT

ایمپلنت تیتانیوم یا زیرکونیا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۵۰۱

قطعا برای هر یک از افرادی که می‌خواهد دندان‌های جلوی خود را ایمپلنت کنند این سوال پیش می‌اید که ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیرکونیا ؟


به گزارش شریان نیوز،

قطعا برای هر یک از افرادی که می‌خواهد دندان‌های جلوی خود را ایمپلنت کنند این سوال پیش می‌اید که ایمپلنت تیتانیوم بهتر است یا زیرکونیا ؟ کدام یک می‌تواند گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان‌های جلو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط 6 درصد از مردم دنیا هستند که به فلز تیتانیوم حساسیت دارند و به همین علت ایمپلنت زیرکونیا انتخاب میکنند. بهرحال هر نوع ایمپلنت زیر کونیا یا تیتانیوم دارای باید و نباید مخصوص خود هستند. البته پزشک متخصص با توجه به شرایط شما گزینه مناسب را تعیین خواهد کرد. ایمپلنت زیرکونیا به دلیل زیبایی، سفیدی و درخشندگی که دارد برای دندان‌های جلو بسیار مناسب‌تر است. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله برخی از ویژگی‌های ایمپلنت زیرکونیا را برای شما شرح ‌دهیم:

قیمت ایمپلنت زیرکونیا

قیمت ایمپلنت زیرکونیا از قیمت ایمپلنت تیتانیوم بالاتر است. این قیمت بالا مستلزم هزینه بیشتری برای کاشت دندان از نوع ایمپلنت زیرکونیا است. البته این بالا بودن هزینه برای کسانی که ایمپلنت تیتانیوم درجه یک و با کیفیت خریداری می‌کنند خیلی تفاوت ندارد زیرا هزینه کاشت ایمپلنت تیتانیوم برای پزشک حدود 300 الی 500 دلار است ولی هزینه کاشت ایمپلنت زیر کونیا مبلغی حدود 500 الی 600 دلار است. همانطور که قید کردیم این هزینه فقط برای تهیه کردن قطعات برای پزشک است، قطعا  قیمت تمام شده و نهایی بیشتر از قیمتی که ذکر کردیم است زیرا قیمت تمام شده برای موارد زیر محاسبه می‌شود:

مشاوره با پزشک متخصص تصویربرداری و تهیه عکس از دندان مورد نظر نقشه برداری مواد مورد نیاز برای کاشت دندان  انجام جراحی ایمپلنت معاینه‌های پیش و بعد از جراحی و مراقبت‌های مخصوص بعد و قبل  از  ایمپلنت میزان قدرت و توانایی ایمپلنت زیر کونیا در ادغام با استخوان فک بالاست.

ایمپلنت تیتانیوم و ایمپلنت زیر کونیا هر دو توانایی بالایی در زیست سازگاری دارند و به راحتی با لثه و استخوان فک جوش می‌خورند. ایمپلنت تیتانیوم به طور تقریبی می‌تواند بین 20 تا 25 سال کارایی خیلی خوبی برای شما داشته باشد اما مدت زمان عمر مفید ایمپلنت زیر کونیا در حال بررسی بوده و به طور مشخص بیان نشده است. علت هم آن است که این نوع ایمپلنت به تازگی در عرصه دندانپزشکی در حال استفاده است و باید مدت زمان طولانی از آن بگذرد تا نتایج کامل و طول عمر مفید آن بدست بیاید.

آیا قرار دادن ایمپلنت زیر کونیا ب عنوان جایگزین دندان از دست رفته آسان است؟

همانطور که می‌دانید مدت زمان طولانی از کاشت ایمپلنت تیتانیومی می‌گذرد و اتفاقا نتایج خیلی رضایت بخشی هم از این نوع ایمپلنت دیده شده است. اگر تراکم و حجم استخوان شما خوب باشد ایمپلنت تیتانیوم گزینه مناسبی برای شما است. کاشت ایمپلنت زیرکونیا کمی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. زیر کونیا درواقع یک قطعه است که در زیر لثه‌ها قرار نمیگیرد و کمیباید در زاویه آن دقت زیادی به خرج دهید.

ایمپلنت زیرکونیا آیا قدرت و استحکام ایمپلنت تیتانیوم را دارد؟

همانطور که میدانید ایمپلنت تیتانیومی مقاومت بسیار بالایی دارد و خیلی دیر میشکند و البته حالت ارتجاعی بالایی دارد. اما ایمپلنت زیرکونیا در حین مقاومت و سختی که دارد اصلا هم دارای خاصیت ارتجاعی نیست. به همین علت ممکن است بیشتر در معرض شکستگی باشد.

مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه می‌گردد:

 

 مینی ایمپلنت ایمپلنت دیجیتال

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت دندان عادی دارد اما سایز و اندازه کوچک‌تری دارد. فقط در موارد خاصی که فضای کمی برای کاشت دندان ایمپلنت عادی وجود دارد پزشک متخصص از مینی ایمپلنت استفاده می‌کند. مینی ایمپلنت نیز برای افزایش ثبات پروتزهای مصنوعی همچون دندان مصنوعی در فک پایین افراد جهت دندان‌های کوچک استفاده می‌شود. برای نگهداشتن دندان مصنوعی نیاز به چهار مینی ایمپلنت است. مینی ایمپلنت نیز یک روش بسیار عالی برای جایگزین کردن دندان‌هایی است که از بین رفته است. و البته بسیاری از پزشکان از مینی ایمپلنت برای ثابت کردن و نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می‌کنند. مینی ایمپلنت هیچ فرقی با ایمپلنت عادی ندارد. برخی از افراد مجبور به استفاده از مینی ایمپلنت هستند. این دسته از افراد عبارتند  از:

دندان‌هایی که جلو و در معرض دید  هستند. افرادی که دندان‌های کوچک دارند. دندان آسیاب کوچک با مینی ایمپلنت جایگزین می‌شود. برخی دندان‌هایی که در ناحیه باریک استخوان قرار گرفته‌اند.

مینی ایمپلنت‌ها  از نظر اندازه و سایز نصف ایمپلنت عادی هستند. و دارای قطری حدود یک خلال دندان است. استفاده از مینی ایمپلنت گزینه بسیار خوبی  است برای کسانی که استخوان فک‌شان تحلیل رفته است.

ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

قطر ایمپلنت معمولی دوبرابر قطر مینی ایمپلنت است. در کاشت مینی ایمپلنت هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت عادی نیاز است. در هنگام جایگذاری مینی ایمپلنت نیازی به پیچ ندارد. زمانی که برای جراحی مینی ایمپلنت نیاز است کمتر از جراحی ایمپلنت عادی است و بافت‌های لثه سریع‌تر و راحت‌تر التیام میابد.

مینی ایمپلنت‌ها  از نظر اندازه و سایز نصف ایمپلنت عادی هستند. و دارای قطری حدود یک خلال دندان است.

 

 

 

ایمپلنت دیجیتال

 

در ایمپلنت دیجیتالی با استفاده از کامپیوتر مدل سازی سه بعدی انجام می‌شود تا شرایط استخوان فک و موقعیت رشته‌های عصبی بررسی می‌شود. با استفاده از ایمپلنت دیجیتال شکاف کمتری برای جراحی لازم است و همچنین درد کمتری را نسبت به ایمپلنت عادی در هنگام جراحی و بعد از آن تجربه خواهید کرد. به طور متوسط مدت زمان جراحی ایمپلنت دیجیتال بین 10 تا 20 دقیقه طول میکشد که طی تقریبا 4 تا 6 جلسه انجام می‌شود. همین که روش ایمپلنت دیجیتال لثه را برش نمی‌دهد به این علت است در نهایت کار دندان شما بسیار زیبا انجام می‌شود، خون ریزی کمتری را تجربه می‌کنید و درد و تورم بسیار بعد از انجام جراحی کمتر است. میزان دقت پزشک در روش ایمپلنت دیجیتال برای ارزیابی راستا و جاگذاری  بسیار بالا است.

بدیهی است قیمت ایمپلنت دیجیتالی بالاتر از دیگر روش‌ها است. در ادامه برخی دلایل آن را نام می‌بریم:

مواد مورد نیاز برای انجام جراحی بسیار زیاد و پر هزینه است. به دقت و توسط کامپبوتر و نرم افزار باید طراحی شود. بیماری که از این روش استفاده می‌کند اصلا روزی را بدون دندان تجربه نمی‌کند.

منبع: شریان

کلیدواژه: ایمپلنت تیتانیوم ایمپلنت دیجیتال قیمت ایمپلنت کاشت ایمپلنت نوع ایمپلنت استخوان فک مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مینی‌بوس کارکنان این سازمان امروز هنگام بازگشت از سفر زیارتی از باغملک به دره سقوط کرد و ۲ نفر جان باختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهدی عظیمی‌فر، گفت: کاروان زیارتی شامل 11 نفر از کارکنان سازمان آب وبرق خوزستان روز جمعه به امامزاده عبدالله باغملک اعزام شده بود که پس از زیارت و بازدید از روستای گردشگری دچار حادثه شد.

وی افزود: مینی‌بوس هنگام بازگشت به اهواز در دره سقوط کرد که یک نفر در دم جان باخت و یک مسافر دیگر نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سن افراد فوت شده بین 50 تا 53 سال است، گفت: حال یکی از حادثه دیدگان نیز ناپایدار است.

عظیمی‌فر حال بقیه حادثه دیدگان را مساعد اعلام و خاطرنشان کرد: این افراد در بیمارستان تحت درمان هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • حادثه رانندگی با ۱۴ مصدوم در محور سقز _ دیواندره
  • تیم مرغملک قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام پرچم
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره