Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار اعلام آمادگی وزارت نیرو برای خرید تضمینی آب انتقالی از خزر به کویر مرکزی شد.

علیرضا آشناگر 28مردادماه در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است اظهار کرد: انتظار می‌رود که این وزارتخانه نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منابع آبی استان سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارد و اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران چالش منابع آبی این استان را برطرف می‌کند.

آشناگر با اشاره به توجیهی بودن انتقال آب دریای خزر به سمنان، تصریح کرد: طرح انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و صنعت، مشکلات چالش کم آبی استان سمنان را رفع می‌کند.

استاندار سمنان افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن به منظور استفاده در صنعت است.

وی با اشاره به وضعیت آب در استان سمنان بیان کرد: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشکسالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

آشناگر تاکید کرد: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند و این طرح علاوه بر داشتن ردیف بودجه، مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وعده مدیر عامل آبفای کشور برای تامین آب شرب شاهرود

حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: به منظور اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باید شرکت پروژه با همکاری بخش‌های مختلف از جمله صنعت و معدن در این استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است و این نشان از اهمیت آب در این بخش دارد خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز برای صنعت امری بسیار مهم و اساسی است و باید این مهم در قالب طراحی سبدی از گزینه های مختلف محقق گردد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد داد: در بحث تامین آب برای استان سمنان از تجارب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده شود.

وی با اشاره به معضل کم آبی در شاهرود اظهار کرد: تصمیم وزارت نیرو ، رساندن آب به شاهرود است و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خود را در تامین آب برای استان سمنان و بویژه شهرستان شاهرود که با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه می باشد مسئول دانسته و از هیچ کوششی در جهت تامین این خواسته دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انتقال آب خزر به فلات مرکزی سمنان استاندار سمنان وزارت نيرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طرح انتقال آب دریای خزر خرید تضمینی آب آب آشامیدنی استان سمنان وزارت نیرو تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟