Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:44:18 GMT

اولویت دستگاه قضا برقراری امنیت مردمی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۹۲۴۶

اولویت دستگاه قضا برقراری امنیت مردمی است

مصطفی حبیبی در حاشیه همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها و مدیران کل زندان‌های سراسر کشور که با حضور دادستان کل کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید به این امر توجه شود که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بدین معنا نیست که با اخلال‌گران امنیت جامعه مدارا خواهد شد.

وی ادامه داد: افراط و تفریط بعضی از استان‌ها در اعطای مرخصی به زندانیان و خارج شدن از مفاد بخشنامه‌های ریاست مورد توجه است و آذربایجان‌غربی با اجرای کامل مفاد بخشنامه‌ها به حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطاء کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: در برخی از استان‌های کشور حدود ۳۰ درصد از زندانیانی که به آنها مرخصی اعطاء شده پس از پایان مدت مرخصی به زندان مراجعه نکرده و غیبت کرده‌اند که این نشانگر این امر بوده که وثیقه و تامین مناسب از این زندانیان اخذ نشده است.

حبیبی افزود: در آذربایجان‌غربی میزان غیبت از مرخصی پنج درصد بوده که در حد متعارف و در بین استان‌ها قابل قبول است.

وی اضافه کرد: استفاده از تاسیسات جدید مجازات جایگزین حبس مورد درگیری است که توجه ویژه به آن صورت می‌گیرد و آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز و برتر در استفاده از تاسیسات جدید قانونی، از جمله دستبند و پابند الکترونیک است.

 وی بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان این نیست که ما زندانیان را آزاد کنیم بلکه روش‌های مختلفی از جمله استفاده از دستبند و پابند الکترونیک، اشتغال به کار برای زندانیان و نظام نیمه آزادی وجود دارد که مقنن آنها را تعیین کرده و راهکارهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: یکی از موارد مورد تاکید دادستان کل کشور، لزوم حضور و استقرار قضات ناظر زندان در زندان‌هاست که در این مورد نیز در استان دفتر قاضی ناظر زندان در زندان مسقر بوده و او در وقت‌های اداری و حتی گاهی خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل در زندان حضور دارد.

حبیبی اظهار داشت: همچنین هر روز یک نفر دادیار یا بازپرس در زندان حضور پیدا کرده و ضمن رسیدگی به مشکلات زندانیان، نقاط قوت و ضعف را گزارش تا با پیگیری ما نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت گردند.

وی تاکید کرد: قضات به بخشنامه‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه و دادستانی کل کشور عمل کنند و از این بخشنامه‌ها خارج نشوند و افراط و تفریط نکنند، چرا که افراط و تفریط باعث اخلال در امنیت جامعه می‌شود و قابل قبول هم نیست.

به گزارش ایرنا یکی از اولویت‌های قوه قضاییه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان غربی ارومیه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی ارومیه قوه قضاییه دادگستری آذربایجان غربی ارومیه قوه قضاییه آذربایجان غربی بخشنامه ها زندان ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان