Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرایند یاددهی ـ یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده‌ای غیر منتظره ‌و ناشناخته برای نظام‌های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر پایش و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی یادگیری تاکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.

باقرزاده با بیان اینکه نظام‌های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده‌اند، اظهارکرد: اکثر توصیه‌های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهمتر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه‌های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.

باقر زاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان  پایه‌های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش‌ها نشان داده‌اند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر می‌رود پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.

باقرزاده با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می‌گیرند بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می‌کند و باید برای این مهم نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: دانش آموزان  بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می‌گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

باقرزاده با بیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.

باقرزاده با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می‌کند گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت‌های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد سال تحصیلی 1399 ـ 1400 علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش شرایط کرونا دانش آموزان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود

به دعوت وزارت فرهنگ، آموزش و پرورش و علوم ارمنستان هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت) به منظور آشنایی با روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، به همراه آرتور مارتیروسیان معاون وزیر فرهنگ آموزش و ورزش ارمنستان از مدرسه دولتی ۳۵ ارمنستان با حدود ۲ هزار دانش آموز به‌عنوان یکی از مدارس فعال در بخش فارسی‌آموزی دیدن کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانش‌آموزان فارسی‌آموز را سفیران فرهنگی دانست و گفت: گزارش و مشاهدات در زمینه دانش‌آموزان فارسی‌آموز این مدرسه حاکی است که مردم ارمنستان با مردم ایران روابط دیرینه فرهنگی دارند و به‌عنوان دوست و برادر در کنار یکدیگر هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: در زمینه تقویت آموزش زبان فارسی در ارمنستان تلاش می‌کنیم و از وزارت علوم و فرهنگ ارمنستان به دلیل ایجاد فضای مناسب آموزشی برای فارسی‌آموزان تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در پی فرصتی که برای فارسی‌آموزان ارمنستان ایجاد شده، در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور و گسترش فرهنگ ارمنستان و ایران باشیم.

مارتیروسیان، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان با تشکر از رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور به دلیل بازدید از مدرسه ۳۵ گفت: زبان فارسی از زبان‌های مورد علاقه مردم ارمنستان است و در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد موانع موجود در زمینه فارسی‌آموزی برطرف شود و از هیچ تلاشی برای تقویت آموزش زبان فارسی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر مدرسه ۳۵ هم از حضور ایمانی‌پور و همراهان وی در این مدرسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این دیدار به‌طور قطع موجب تقویت روابط و ایجاد شوق و انگیزه در دانش‌آموزان فارسی‌آموز ارمنستان به‌ویژه این مدرسه می‌شود.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برای حمایت از آموزش زبان فارسی، خاطرنشان‌کرد: کلاس آموزش زبان فارسی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده و کتاب‌های آموزشی امسال برای دانش‌آموزان به دست مدارس رسیده است.

مدیر مدرسه ۳۵ ابراز امیدواری کرد که در روند آموزش زبان فارسی در زمینه کمی و کیفی ارتقای چشمگیر ایجاد شود.

مدرسه ۳۵ در منطقه «اربونی» با یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، یکی از مدارس فعال ارمنستان در حوزه آموزش زبان فارسی است که ۳۵۰ دانش‌آموز آن در مقاطع پنجم تا نهم زبان فارسی را به‌عنوان زبان رسمی فرا می‌گیرند.

برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش‌آموزان مورد استقبال قرار گرفت، سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی ارمنستان توسط دانش‌آموزان این مدرسه اجرا شد.

اجرای نمایش آثار سعدی به‌ویژه حکایت‌های گلستان سعدی توسط ۲ نفر از دانش‌آموزان مدرسه ۳۵ از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

تومانیان یکی از نویسندگان ارمنستان نیز یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را نمایش‌نامه‌خوانی کرد که به‌ویژه شعرخوانی او مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل