Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها هفته گذشته پس از تحمل بزرگترین ضرر هفتگی خود از ماه مارس تاکنون، معاملات هفته جاری را افزایشی آغاز کرده است. معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه دسامبر روز گذشته به قیمت 1989.90 دلار در هر اونس انجام شد که نسبت به معاملات روز جمعه رشد 2 درصدی به ثبت رساند؛ در واقع این سطح قیمتی نتیجه تلاش فلز زرد برای باز پس گیری سطح 2 هزار دلار در هر اونس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بازار طلا در کانون توجه قرار گرفته است، برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که بازار نقره یکی از مهمترین بازارهایی است که سرمایه گذاران باید به آن توجه لازم را داشته باشند. بر همین اساس معاملات روز دوشنبه نقره افزایش قابل توجه‌تری نسبت به طلا داشت، به طوری که در طول معاملات روز نزدیک به 5 درصد افزایش قیمت داشت. بر این اساس معاملات آتی نقره قابل تحویل در ماه سپتامبر به قیمت 27.55 دلار در هر اونس انجام شد.

طلا و نقره روند افزایش قیمتی خود را در کل معاملات دوشنبه حفظ کردند که البته این افزایش قیمت به صورت کامل مرتبط با تضعیف ارزش دلار و البته داده‌های منتشر شده ناامید کننده از اقتصاد جهانی در طول تعطیلات آخر هفته گذشته ارزیابی شده است.

(روند قیمت گذاری طلا در 24 ساعت)

تحلیل‌گران با نگاهی به بازار طلا معتقدند پس از افزایش قیمت قابل توجهی که روز دوشنبه به وقوع پیوست، دستیابی به سطح 2 هزار دلار در هر اونس در طول هفته جاری امکان پذیر است، چرا که به نظر می‌رسد قیمت طلا در طول هفته جاری از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه آتی لاسال LaSalle Futures Group در این باره معتقد است: معاملات امروز سه شنبه برای طلا بسیار تعیین کننده خواهد بود و باید مشاهده کنیم که آیا تقویت قیمتی امروز منجر به صف فروش بیشتر خواهد شد یا خیر؟

(روند قیمت گذاری نقره در 24 ساعت)

ندوس در این باره افزود: ریزشی که بازار فلزات گرانبها در هفته گذشته پشت سر گذاشت اگرچه ریزش یکباره و بزرگی بود اما برای اصلاح قیمت‌ها ضروری به نظر می‌رسید. با تضعیف ارزش دلار ایالات متحده و افت بازده اوراق قرضه جای تعجب نیست که طلا آغاز هفته را با یک بازگشت قدرتمند به سطوح بالاتر به پایان برساند.

اگرچه بازده اوراق قرضه روز گذشته را با بالاترین سطح یک ماهه آغاز کرد اما در طول بعد از ظهر دوشنبه شاهد کاهش مداوم بازده اوراق بودیم. بازده اوراق قرضه ده ساله در آخرین معاملات خود در سطح 67 واحدی قرار گرفت که در طول روز نزدیک به 4 درصد کاهش یافت.

ندوس همچنین تصریح کرد: وقوع چنین اتفاقی در بازدهی اوراق قرضه بدون تردید طلا را در مسیر یک صعود قابل توجه قرار می‌دهد. اما سوال اینجاست که آیا چنین روندی می‌تواند به طلا در دستیابی به سطح بالاتر از میانگین ده روزه خود یعنی 2 هزار دلار در هر اونس کمک کند؟

با این وجود باید توجه داشته باشیم که تنها بازارهای ایالات متحده نیست که بر روند قیمت گذاری طلا تاثیرگذار است؛ بیل باروچ رییس شرکت Blue Line Futures در این باره عنوان کرد: افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی موجود میان چین و ایالات متحده در حال ایجاد یک سناریویی است که یکی از برندگان اصلی آن قیمت فلزات گرانبها خواهد بود.

نه تنها چین و ایالات متحده در هیچ نقطه‌ای در نزدیکی حل مسائل و مشکلات خود قرار ندارند بلکه در اقدامی جدید بانک مرکزی چین با تصویب بسته دوم محرک مالی، در راستای حمایت از اقتصاد متلاطم خود که با شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا متلاطم‌تر شده است، گام برداشت و باید بدانیم که تمام این بسته‌های محرک مالی به عنوان یک تسهیل کننده در افزایش قیمت طلا عمل خواهند کرد.

باروچ همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 2004 دلار در هر اونس به عنوان سطح اول و 2010 دلار به عنوان سطح حمایتی دوم در بلند مدت مشاهده می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که سرمایه گذاران نباید ارزیابی خود را در سطح فعلی قیمت‌ها داشته باشند.

جورج جرو مدیرعامل مدیریت ثروت RBC هم در این باره توضیح داد: بدون تردید طلا به زودی به سطح بالای 2 هزار دلار در هر اونس بازخواهد گشت اما تنها مساله زمان است که دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد. طلا هنوز با قدرت مسیر خود را در راه صعودی ادامه می‌دهد با نگاهی به عوامل فنی می‌توان دریافت که سرمایه گذاران در صورت حفظ سرمایه‌های طلایی خود سود بیشتری هم در پیش رو خواهند داشت.

بازارهای امروز سه شنبه توجه نزدیکی به انتشار داده‌های دفتر آمار ایالات متحده در زمینه مسکن و شهرسازی و نیز داده‌های ساخت و سازی خواهند داشت که قرار است آمار ماه جولای آنها امروز منتشر شود.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۸مرداد ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان مرداد/ سکه ۶۵۰هزار تومان گران شد قیمت دلار امروز هم گران شد (۱۳۹۹/۵/۲۸) شاخص دلار عقب نشست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا اونس طلا طلا قیمت طلا قیمت جهانی طلا بازار طلا طلا و ارز خرید طلا پیش بینی قیمت طلا قیمت نقره اونس نقره گرم طلا قیمت روز طلا اوراق قرضه آمریکا قیمت لحظه ای طلا آخرین قیمت طلا قیمت گرم طلا طلای 18 عیار طلا و سکه معاملات آتی طلا قیمت روز نقره اصلاح قیمت طلا تضعیف ارزش دلار بازار فلزات گرانبها بازده اوراق قرضه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار دلار در هر اونس سرمایه گذاران ایالات متحده بازده اوراق افزایش قیمت اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله

به گزارش قدس آنلاین، هر اسکناس دلار امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴