Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری اعضای باند فروش عتیقه‌جات تقلبی و اعتراف متهمان به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سعید دادگر در این باره اظهارداشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط عده‌ای ناشناس، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بررسی‌های مقدماتی ماموران مشخص شد، متهمان که اهل استان خراسان شمالی بودند طعمه‌های خود را در گلستان و مازندران شناسایی کرده و به بهانه فروش تعداد زیادی سکه و اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب با آنان قرار ملاقات حضوری می‌گذاشتند.

شگرد جدید محتکران خودرو برای کلاهبرداری از مردم/ خودروی پلاک نشده نخریدشیوه جدید کلاهبرداری از مردم: تخصیص سهام عدالت به جاماندگانمجرم اینترنتی در استان مازندران دستگیر شد/ کلاهبرداری از 300 نفر به روش "فیشینگ"

فرمانده انتظامی استان افزود: در این قرارها، متهمان با نشان دادن 2 عدد سکه واقعی، اعتماد مال باختگان را جلب و پس از دریافت مبالغ هنگفتی وجه نقد، تعداد زیادی سکه و عتیقه‌جات تقلبی به آنان فروخته و از محل متواری می‌شدند.

سرهنگ دادگر تصریح کرد: در مواردی نیز که خریداران متوجه تقلبی بودن اشیاء عتیقه می‌شدند، کلاهبرداران با تهدید مبالغ را گرفته و متواری می‌شدند.

این مقام انتظامی گفت: تحقیقات تخصصی و میدانی پلیس آغاز شد و سرانجام با اشراف اطلاعاتی ماموران، اعضای این باند 4 نفره شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی 2 عملیات جداگانه در مخفیگاهشان در گرگان و آق قلا دستگیر شدند.

وی بیان داشت: متهمان در مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و تا کنون به ارتکاب 11 فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ 100 میلیارد ریال اقرار کردند.

سرهنگ دادگر با تاکید بر مقابله بی‌امان پلیس با مجرمان و مخلان امنیت جامعه، خاطرنشان کرد: افرادی که به شیوه مشابه از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT12 بیشتر بخوانید... مراقب سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای کلاهبرداری باشید انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند کلاهبرداری و سرقت با ماسک در گلستان؛ کلاهبرداران تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراقب سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای کلاهبرداری باشید انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند کلاهبرداری و سرقت با ماسک در گلستان؛ کلاهبرداران تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان ۵ سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی ۶ گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ ۷ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند ۸ خوزستان| ماجرای فروش زمین‌های "منطقه کاردانش" بهبهان با کاربری فضای سبز چیست؟ مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ به عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / آمریکا برای تضعیف محور مقاومت تلاش می‌کند معاون وزیر نیرو: تا پایان امسال هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هرماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد/ ایستادگی مقابل تجاوزات اسرائیل وظیفه هر لبنانی است امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند واعظی: نظرات اصلاحی قوای دیگر در طرح فروش نفت مورد توجه قرار می‌گیرد راه‌اندازی خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان طی ۶ ماه آینده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس آگاهی ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در گفت و گو با ایسنا از دستگیری ۲ متهم که با ترفند رسیدساز جعلی از ۷ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در بررسی اظهارات مالباخته که مالک یک فروشگاه بود دریافتند متهم ابتدا اقدام به خرید از فروشگاه شاکی کرده و در ادامه با نشان دادن رسید واریز وجه به حساب فروشنده در گوشی تلفن همراه خود، مدعی می‌شود که تراکنش بانکی با موفقیت انجام شده و پیامک فروشنده با تأخیر برای وی ارسال می‌شود و در نهایت به همراه جنس خریداری شده از محل متواری می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از مواجهه حضوری با شاکی و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اعتراف کرد.

سرهنگ مشهدی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان با همین ترفند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی گفت: متهم دیگری نیز که با همین ترفند از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ جانبازان شناسایی و دستگیر شد که این متهم نیز به ۴ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این شگرد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در خصوص افزایش این نوع کلاهبرداری هشدار داده و از شهروندان خواست در معاملات خود از درگاه های مالی معتبر استفاده کرده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف، موفق به کشف موادغذایی احتکاری شدند.

وی افزود: کالاهای احتکارشده شامل؛ برنج، قند بسته‌بندی، روغن و مواد شوینده می‌باشد که بنابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آن ۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به معرفی یک متهم به مراجع قضایی، تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلف باید لیست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو