Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:29:47 GMT

قاضی زاده هاشمی درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۰۹۴۷

قاضی زاده هاشمی درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر ارتحال عالم و عامل وارسته آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام موجب تأثر و تألم فراوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله تسخیری عمر خود را صرف مجاهدت در راه وحدت جهان اسلام کرد و توفیقات بسیار زیادی را در زمینه وحدت جهان اسلام و تقریب ادیان مختلف الهی و آسمانی داشت. ایشان در طول عمر با برکت خود علاوه بر نقش بسیار ارزنده‌ای در معرفی اسلام در مجامع بین المللی، توانست صدای رسای مکتب اسلام ناب محمدی و مکتب تشییع در جوامع مختلف بشری باشد.

آیت الله تسخیری در کنار مجاهدت‌های فراوانی که برای وحدت امت اسلام داشت، در بیداری ملت‌ها نیز نقش بسیار مؤثر و غیرقابل انکاری در کارنامه درخشان خود دارد و همواره در کنار سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت نقش بی‌بدیلی را ایفا کرد.

آیت الله تسخیری همواره به عنوان یکی از پیشگامان مبارزه با جریان تحریف در کشور و جهان اسلام است و در این راه قدم‌های بزرگی در راه دفاع از مذهب شیعه و ادیان الهی برداشت.

درگذشت این عالم والا مقام را خدمت مقام معظم رهبری و بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند باری تعالی طلب مغفرت و علوّ درجات را برای ایشان مسئلت می‌نمائیم.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

کد خبر 5002168 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی محمدعلی تسخیری مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد باقر قالیباف لبنان هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی حسن روحانی محمود واعظی محمدجواد ظریف شورای نگهبان سید عباس موسوی برجام آیت الله تسخیری جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • مطهری امام
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی