Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:55:54 GMT

رشد 76 درصدی درآمد گدنا در سال 98

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۱۲۵۴

رشد 76 درصدی درآمد گدنا در سال 98

خبرگزاری آریا - فاتحی‌زاده در مورد رشد درآمدی این شرکت، اظهار کرد: درآمد شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال 97 نسبت به سال 96 رشد 55 درصدی داشته و این رقم در سال 98 نسبت به سال 97 نیز 76 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مدیرعامل شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در هشتادوپنجمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران با اشاره به تاریخچه این شرکت از گروه هتل و رستوران که 20 درصد از سهام آن با نماد «گدنا» در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود، گفت: تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک یا به اختصار دونا، به صورت جوینت‌ونچر بین گروه ارزش آفرینان فدک و شرکت مطرح اروپایی با نام دونهـازر در سال 94 تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن فاتحی‌زاده به نبود کترینگ تخصصی ریلی در کشور با وجود قدمت طولانی صنعت حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: بیشتر شرکت‌های هواپیمایی دارای کترینگ تخصصی هستند اما پیش از تاسیس دونا، کترینگ تخصصی در زمینه صنعت ریلی وجود نداشت و از این رو، گروه ارزش‌آفرینان فدک با هدف سرویس‌دهی به قطارها با عالی‌ترین سطح کیفیت، تاسیس یک کترینگ ریلی تخصصی در ایران را در دستور کار قرار داد.
به گفته فاتحی‌زاده، دونا علاوه بر سرویس‌دهی به قطارهای فدک، در اواسط سال 95 ارائه خدمات به سایر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی را آغاز کرد و بلافاصله وارد بازار جدید ارائه خدمات غذایی به سازمان‌ها و ادارات نیز شد که در حال حاضر یکی از سه برند مطرح در این حوزه به شمار می‌رود.
مدیرعامل دونا به معرفی سهامداران عمده این کترینگ پرداخت و گفت: سهامدار عمده ایرانی دونا، گروه ارزش‌آفرینان فدک است که شرکت حمل‌ونقل باری ریل‌پرداز سیر با نماد «حریل»، شرکت مسافری قطارهای پنج‌ستاره فدک و شرکت ریل‌پردازسیستم به عنوان تولیدکننده واگن‌ را زیرمجموعه خود دارد. سهامدار اروپایی این شرکت نیز هلدینگ اتریشی دونهـازر است که تخصص‌ آن کترینگ مسافرتی، ارائه خدمات پذیرایی، هتل‌داری و ... است.
او تاسیس دونا را نمونه موفقی از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران قلمداد کرد و افزود: پروژه دونا در قطارهای فدک در سال 2016 برنده جایزه نوآورانه‌ترین کترینگ ریلی دنیا شد و طراحی‌های نوآورانه این شرکت همچنان ادامه دارد.
فاتحی‌زاده در مورد رشد درآمدی این شرکت، اظهار کرد: درآمد شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال 97 نسبت به سال 96 رشد 55 درصدی داشته و این رقم در سال 98 نسبت به سال 97 نیز 76 درصد افزایش یافته است.
او در ادامه در خصوص صدمه بحران کرونا به بسیاری از کسب‌وکارها، گفت: حوزه فعالیت ما نیز بی‌تاثیر از کرونا نبوده و استراحت موقتی در سال جاری خواهیم داشت اما این موضوع با رعایت حداکثر استانداردهای بهداشتی در ارائه خدمات ریلی و سازمانی مدیریت شده و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه ریلی و سازمانی، از سال 1400 رشدهای چند سال اخیر مجددا رقم می‌خورد.
مدیرعامل شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر خدمات دونا به 58 واگن، ارائه می‌شود و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای، سرویس‌دهی به 120 واگن را در دستور کار داریم؛ ضمن آنکه 20 واگن جدید نیز افتتاح شده و این تکمیل ناوگان، سرویس‌دهی دونا را افزایش خواهد داد.
فاحی‌زاده با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های دونا تبدیل‌شدن از کترینگ به شرکت فعال در صنعت غذایی است، افزود: اولین گام در این راستا نیز ورود به بازار غذای آماده با هدف متنوع‌سازی محصولات و کاهش ریسک‌های احتمالی است که محصولاتی نیز در این زمینه طراحی کرده‌ایم.
شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک مهر‌ماه 97 در بازار دوم فرابورس پذیرش‌شده و 20 درصد از 300 میلیون سهام آن معادل 60 میلیون سهم برای نخستین بار عرضه خواهد شد که امروز نیز مرحله سفارش‌گیری انجام می‌شود. دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز از 5800 تا 6000 ریال در نظر گرفته شده است.
از نقش‌آفرینان این عرضه اولیه می‌توان به کارگزاری اقتصاد بیدار به عنوان مدیر عرضه و شرکت‌های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن به عنوان متعدین خرید اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارائه خدمات نسبت به سال فاتحی زاده سرویس دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

قطار ترانزیتی چند وقتی است که در مرز ترکیه و افغانستان مانده و با وجود آنکه بحث های زیادی برای این قطار صورت گرفته اما هنوز اقدامی برای دریافت مجوز از سوی گمرک برای حمل بار این قطار صورت نگرفته است‌.

پیش از این مرتضی جعفری  معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن اعلام کرد : شرکت راه آهن  خواستار ارائه مستندات کنسرسیوم توسعه ملی در رابطه با داشتن مجوزهای لازم برای ورود قطار شده  با بیان این‌که هیچ هماهنگی در‌ جهت در جریان قرار دادن راه‌آهن برای ورود قطار ترانزیتی افغانستان انجام نشده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ واگن باردار در مرز شمتیغ متوقف شده است. با دستور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ورود این ۱۰ واگن موافقت شد، این در حالی است که هنوز هیچ اقدامی از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی برای انجام تشریفات گمرکی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که کنسرسیوم مذکور اظهارات گمرکی را به گمرک تسلیم نکرده‌اند، تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که امکان سوء‌استفاده مجدد کنسرسیوم وجود دارد،‌ فعلاً راه‌آهن اقدامی در این رابطه انجام نداده است. بهتر است کنسرسیوم به‌جای ادامه دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی از مسیر درست کار را پیش ببرند.

وی همچنین گفت: در زمان حاضر در ترکمنستان دو مرز فعال داریم و فعالان اقتصادی در حال واردات و صادرات بار ترانزیتی هستند. در مرز رازی و میرجاوه نیز ترانزیت کالا در جریان است، اما کنسرسیوم توسعه ریلی چون نمی‌خواهد مقررات راه‌آهن را انجام دهد تلاش می‌کند با دروغ‌پردازی جو را به‌هم بریزد و کارهایی را که خارج از مقررات است، انجام دهد.

این در حالی است که  شرکت راه آهن هم امروز گفت: علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن ج.ا.ا. در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن ج.ا.ا از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز گمرک را برای ترانزیت واگنهای مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

همچنین ناظر گمرکات خراسان رضوی هم امروز در خصوص این قطار گفته است این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک، نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

حال باید منتظر ماند و دید در خصوص این قطار چه تصمیمی گرفته خواهد شد و آیا گمرک مجوزهای لازم را اعطا می‌کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل