Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد صبحی نوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته تنها منبع تامین آب شهرها و روستاهای جنوب تهران و شهرستان ری از منابع زیرزمینی و آب چاه ها بود،   تحول مهمی که در این روزها صورت گرفته این است که تامین آب به سمت آبهای سطحی رفته و طبق اهداف و سیاست های کلی منابع زیرزمینی ما به عنوان پشتیبان به مصرف خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در  بخش فاضلاب و پساب حاصل از مصرف آب نیز اهداف را به سمتی بردیم که بتوانیم بازچرخانی آن را در سطح شهرستان داشته باشیم تا حتی پسآب هم از شهرستان ری خارج نشود و به مصارف کشاورزی و نیازهای لازم برسد.

صبحی با اشاره به آلودگی هیدروکربنی چاه های آب باقرشهر در گذشته خاطرنشان کرد:  از سال ۹۳ به بعد در باقر شهر مشکل آلودگی هیدروکربنی را برای آب های زیرزمینی داشتیم و ا از آغاز بحران به دنبال حل مسائل پیش آمده رفتیم و خوشبختانه در سال ۹۵ موفق شدیم از شبکه آب تهران حدود ۸۰ لیتر در ثانیه آب برای مخزن باقر شهر تامین کنیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه ۶ تهران _ شهرری افزود: طی سال گذشته ۴ هزار متر مکعب مخزن ذخیره برای باقر شهر ایجاد کردیم. کلیه چاه هایی که احتمال آلودگی هیدروکربنی داشت را از مدار خارج کردیم و آب سطحی جایگزین آن شد تا هیچ گونه بهره برداری از این چاه ها نشود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر هم تخصیص آب تهران از سامانه غرب را  در حال اجرا داریم که حدود ۱۰ میلیون متر مکعب  در سال به منابع آب شهرستان ری و جنوب تهران افزوده خواهد شد. اجرایی شدن این طرح آبرسانی دستاورد بزرگی برای شهرستان و خبر خوشی برای مردم شریف جنوب تهران به شمار می رود.

صبحی در پایان اضافه کرد: در رابطه با تامین آب آشامیدنی  باقر شهر، بخش فشافویه و شهر حسن آباد برنامه زمانبندی ما در بازه زمانی ۱۸ ماهه بسته شده، اما  با نوجه به وجود مسائل و مشکلات مختلف  در پروژه های امتدادی همچون مشکل تملک اراضی در حدود تاسیسات شهری قدیمی و هماهنگی با  سازمان ها  این روند ممکن است در طولانی مدت افزایش یابد؛ ولی تمامی تلاش ما بر برنامه ریزی های موجود معطوف شده است و امیدوارم که حتی در زمان کمتری این طرح بزرگ را به سرانجام برسانیم.

شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران (شهرری) به ۲۵۰ هزار مشترک شهری در پنج منطقه (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر در جنوب تهران و ۷۲ روستا با بیش از ۲۶ هزار مشترک آب خدمات رسانی می کند.

برچسب‌ها شهرستان ری آب و فاضلاب اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آب و فاضلاب اعتبار شهرستان ری آب و فاضلاب اعتبار جنوب تهران شهرستان ری باقر شهر چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقر محمدی بلیت فینال آسیا را مهر کرد

به گزارش ورزش سه، ملی‌پوشان فوتسال در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شدند در ضربات پنالتی تیم ملی ازبکستان و مربی مشهور اسپانیایی‌اش را کنار بزنند و حریف تایلند در فینال رقابت‌ها شوند. این مسابقه در وقت قانونی و اضافی با تساوی سه بر سه به پایان رسید و در ضیافت پنالتی‌ها با درخشش باقر محمدی بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر که روی دو ضربه پنالتی بازیکنان ازبک واکنش خیره کننده‌ای را داشت، به پیروزی دست یافت.

باقرمحمدی که چندی پیش با ۹ کلین‌شیت رکورد بزرگی را از خود در بالاترین سطح فوتسال باشگاهی ایران برجای گذاشته بود و در سالیان اخیر به مرد شماره یک قفس توری تیم ملی تبدیل شده است، در این نبرد تماشایی و حساس باری دیگر شایستگی‌ها و هنرنمایی خود را به رخ کشید تا ایرانی‌ها برای پانزدهمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنند.

این بار اولی نیست که تیم ملی فوتسال در ضربات نفس‌گیر پنالتی رستگار شده است. در جام جهانی ۲۰۱۶ ملی‌پوشان فوتسال ایران در جدال رده‌بندی برابر پرتغال و با درخشش سپهر محمدی به مقام سوم دنیا یافته بودند و باری دیگر خاطرات شیرین ضیافت پنالتی‌ها برای اهالی فوتسال ایران تداعی شد

باقر محمدی با توجه به درخشش خود در دوئل نیمه‌نهایی برابر ازبکستان و نمایش خوبی که در مراحل گروهی داشته است، در یک قدمی تصاحب دستکش طلایی آسیا قرار دارد. سنگربان ۳۳ ساله تیم ملی در لیگ برتر فوتسال ایران با پیراهن گیتی‌پسند اصفهان و با کمترین گل خورده، عنوان بهترین دروازه‌بان سال را به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • باقر محمدی بلیت فینال آسیا را مهر کرد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد