Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@17:57:12 GMT

رشد 50 درصدی پولشویی در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۰۷۴

ساعت 24 - واحد تامین امنیت مبادلات مالی آلمان روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که پرونده‌های مالی مشکوک به پولشویی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰ درصد افزایش یافته و بازار املاک و مستغلات بیش از بخش‌های دیگر، مورد سوء استفاده معاملاتی قرار گرفته که مظنون به تامین مالی تروریسم بوده‌اند.

بر پایه این گزارش، شمار پرونده‌های تشکیل شده در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان پولشویی و تامین مالی تروریسم در آلمان به ۱۱۴ هزار و ۹۱۴ مورد رسیده که معاملات ثبت شده در این پرونده‌ها بر اساس ۳۵۵ هزار تراکنش مشکوک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عمده این پرونده‌ها به تراکنش‌های بانک‌ها و موسسات مالی آلمان و نیز معاملات ثبت شده توسط دفاتر اسناد و املاک رسمی و آژانس‌های فعال در بازار املاک و مستغلات مربوط می‌شود.گزارش واحد مبارزه با پولشویی در آلمان نشان می‌دهد که تعداد پرونده‌های قطعی پولشویی و تامین مالی تروریسم که طی سال ۲۰۱۹ میلادی در بخش معاملات املاک و مستغلات ثبت شده به ۷۷ هزار مورد رسیده و این بخش را به هدف اصلی معاملاتی از این دست بدل کرده است.گروه بین‌المللی شفافیت و ضد پولشویی نیز در سال ۲۰۱۷ نسبت به گردش مالی ۳۰ میلیارد یورویی معاملات مشکوک در بازار املاک و مستغلات آلمان هشدار داده و خواهان اصلاح قوانین مرتبط با پولشویی در این کشور شده بود. مطابق اعلام این گروه، ۱۵ تا ۳۰ درصد تامین مالی تروریسم در آلمان از پولشویی از طریق معاملات املاک و مستغلات حاصل می‌شده است.قانونگذاران آلمانی در نوامبر گذشته و با هدف انطباق قوانین ضدپولشویی این کشور با مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا اصلاحاتی را انجام دادند که بر اساس آن، فعالان بازار املاک و مستغلات، دفترهای ثبت اسناد رسمی و فروشندگان فلزات گرانبها موظف به گزارش‌دهی مستمر معاملات خود به واحد مبارزه با پولشویی شده‌اند.

یورو نیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار املاک و مستغلات تامین مالی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری