Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله تسخیری؛ رییس شورای عالی مجمع التقریب، عالم وارسته، محقق نستوه، یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری، منادی بزرگ وحدت، شخصیت برجسته تقریبی جهان اسلام و از پایه‌گذاران دانشگاه مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"انا لله و انا الیه راجعون"

«اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء»

خبر ارتحال منادی وحدت، عالم وارسته، محقق نستوه، یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری، شخصیت برجسته تقریبی جهان اسلام "حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری"(رضوان الله تعالی علیه) که عمر پر برکت خود را صادقانه در راه وحدت مسلمین و اشاعه اندیشه و فرهنگ تقریب در جامعه اسلامی سپری کردند، موجب کمال تأثر و تأسف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات ارزنده و اثرگذار این اندیشمند فرزانه که الحق به تعبیر رهبر معظم انقلاب "زبان گویا و رسای اسلام و تشیع" بودند، همواره بر تارک مجمع التقریب و دانشگاه مقدس مذاهب اسلامی به عنوان اولین بانیان آن در کنار "مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی: خواهد درخشید و در غالب مجامع مهم دینی و فکری جهان اسلام در کنار خدمات دیگر بزرگان و پیشگامان تقریب ماندگار خواهد شد.

این بزرگوار که در طول سالیان متمادی و موقعیت های مختلف جز علم، فضیلت، تقوی و تواضع از او ندیدم، از مفاخر حوزه‌های علمیه و از ستارگان درخشان و پرفروغ آسمان وحدت اسلامی و به تعبیر اینجانب "رهبر و پدر معنوی جریان تقریب" بود که رحلتشان دلهای دغدغه‌مندان و دلسوزان صحنه‌ی وحدت اسلامی را به اندوه‌ی عمیق گرفتار کرد.

فکر، منش، سلوک عملی و اندیشه امثال مرحوم آیت‌الله تسخیری این "بزرگ منادی وحدت" اگر گسترش پیدا می‌کرد و الگو می‌شد، امروز تفکرات داعشی و خشونت آمیز و نفرت آفرین بنام دین در دنیا رشد پیدا نمی‌کرد.

"مرحوم آیت‌الله تسخیری" بدون تردید از رهبران برجسته پروژه خطیر و مهم تحقق "امت واحده اسلامی" و از بنیانگذاران و طلایه داران جریان تقریب مذاهب اسلامی و دارالتقریب و حتی از دغدغه مندان نسبت به همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب محسوب می‌شوند و همواره از مجاهدین در این عرصه بودند.

این عالم دینی مبارز و آزاداندیش سال­های متمادی عمر شریف خود را در خدمت به جهان اسلام و اتحاد امت و تقریب بین مذاهب اسلامی گذرانید و این راه پر خطر را برای رهروان «مکتب تقریب» هموار ساخت.

خدمات و اقدامات ارزشمند ایشان در راس مجمع التقریب و شورای عالی این مجمع و شرکت مستمر، اثرگذار و خستگی ناپذیر در اجلاس‌ها و مجامع بین‌المللی و حضور متواضعانه و پیگیرانه در دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان اولین بانیان، پایه گذاران و حامیان فکری این مرکز علمی، آموزشی و آکادمیک به همراه مرحوم "آیت‌الله واعظ زاده خراسانی" و بهره مندی دانشجویان از علم و دانش و منش و سلوک عملی ایشان از یادها نخواهد رفت بطوریکه تلاش علمی و اجتماعی مرحوم آیت‌الله تسخیری میراث عظیمی در اختیار جامعه اسلامی گذارد که آثار فراوان آن قابل احصاء نیست.

اینجانب با دلی آکنده از اندوهِ فقدان منادی وحدت و پدری دلسوز و به نمایندگی از هیات امناء، هیات رئیسه، استادان، دانش­ آموختگان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه مذاهب اسلامی این مصیبت بزرگ و جانکاه را که به راستی جبران ناشدنی است محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای شیعه و اهل سنت، دغدغه‌مندان عرصه تقریب، آحاد امت اسلامی و شاگردان و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه حق تعالی مسالت دارم.

راهشان پر فروغ و پر رهرو باد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله تسخيري دانشگاه مذاهب اسلامی آیت الله تسخیری مرحوم آیت الله جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی