Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد جواد فدایی، استاندار کرمان عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: خرید ۳ هزار کتاب برای کتابخانه‌های کرمان در دستور کار است.

او افزود: بر اساس قانون شهرداری‌ها باید نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند تا صرف توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان تصریح کرد: جانمایی کتابخانه‌های عمومی در جنوب استان کرمان انجام و نقشه‌های تیپ برای آن تهیه شود تا در اختیار خیران قرار گیرد و معین توسعه اقتصادی چترود فولاد بوتیا هم کتابخانه نیمه تمام بخش چترود، را تکمیل کند.

همچنین در این جلسه احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به وجود ۱۳۰ کتابخانه در استان وساخت ۲۹ کتابخانه از این تعداد بدست خیران گفت: ۴ و نیم درصد فضای کتابخانه‌های کل کشور در استان کرمان است.

او افزود: به ازای هر ۱۰۰ نفر دو مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد.

او با اشاره به وضع کتابخانه مرکزی شهر کرمان بیان داشت: نیاز است که کتابخانه مرکزی در شهر کرمان احداث شده و کتابخانه فعلی تبدیل به موزه شود وامید است ساخت این کتابخانه از طریق شهرداری کرمان به‌زودی آغاز شود .

وفایی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند که با شیوع کرونا عضویت جدید دو درصد افزایش داشته است.

او گفت: یک میلیون و ۶۴۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

وفایی اظهار داشت: نیاز است تعداد و عناوین کتاب در کتابخانه‌های استان افزایش یابد تا نیاز مراجعان به کتابخانه‌ها برطرف شود.

وفایی گفت: خرید ۳ هزار جلد کتاب با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب در استان در دستور کار است و در تفاهم‌نامه‌ای ۲۴ هزار جلد کتاب از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گرفتیم و در کتابخانه مرکزی استان گذاشته شده است.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۷۱ جلد کتاب پارسال از کتابخانه‌های استان به امانت رفته و ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم افزود: بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پارسال به کتابخانه‌های استان مراجعه کردند.

وفایی با اشاره به بیمه بودن همه کتاب‌ها و کتابخانه‌ها وتجهیز تمام کتابخانه‌ها به دوربین مداربسته در استان تصریح کرد: هزار و ۲۴۳ کلیپ معرفی کتاب پارسال تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

همچنین در این جلسه قرار شد وضعیت کتابخانه‌های سیرجان، زرند، جیرفت، چترود و دشتکار بردسیر پیگیری و اعتبار لازم برای آن‌ها از محل معین‌های اقتصادی و شهرداری‌ها تامین شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان کتابخانه عمومی کتابخانه های استان کتابخانه ها استان کرمان جلد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود