Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه با استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فراتر از برنامه پیش‌بینی شده در کمتر از ۲ سال چیزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرد که با این حجم سرمایه‌گذاری از ۳۰ هزار شغل پیش‌بینی شده ۵۶ هزار شغل ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و ساخت مراکز درمانی در این مدت در سیستان و بلوچستان انجام شده که این طرح‌ها آماده و یا در حال تحویل است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اقدامات این ستاد در مبارزه با اپیدمی کرونا افزود: در بحث تامین تجهیزات، تشخیص، درمان، دارو و هم‌اینک در حوزه واکسن کرونا وسیع ترین کارها توسط این ستاد در کشور دنبال شده است.

او  ادامه داد: ستاد اجرایی به دلیل داشتن تنها تشکیلات منطقه در بحث سلول درمانی و بانک سلولی، مسیر ساخت واکسن را از سلول‌ها دنبال و در این زمینه به نتیجه خوبی رسیده است.

مخبر عدالت در نظام اسلامی را جدی قلمداد و بر همکاری همگان در این زمینه تاکید و گفت: با وجود دستورات مکرر رهبر معظم انقلاب کارهای بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان انجام گرفته با این وجود هنوز به این استان بدهکار هستیم.

او با اشاره به ظرفیت تولید گوشت در سیستان و بلوچستان افزود: تا ۲ سال آینده این استان می‌تواند تامین کننده گوشت قرمز کشور باشد که این موضوع با همکاری مردم محقق شدنی است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ضمن اشاره به اهمیت روحیه جهادی در انجام امور گفت: وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای دنیا روحیه جهادی نشات گرفته از ایمان و روحیه خدمت به مردم است.

او  با بیان اینکه این تفاهم نامه تحول جدی در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد کرد ادامه داد: با تحول ایجاد شده یک پرش و جهش در سال «جهش تولید» برای این استان ایجاد می‌کند.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدامات ارزنده‌ای در سیستان و بلوچستان انجام داده است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه زیرساخت‌ها، محرومیت زدایی، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال اقدامات مثبت و ارزنده‌ای در این استان انجام داده است.

احمدعلی موهبتی افزود: این ستاد در سیستان و بلوچستان در زمینه فرهنگی، کمک به محرومین، سیل زدگان و کمک به آسیب دیدگان به کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

او تصریح کرد: در مقطعی از زمان بسیاری از سازمان‌های کشور مثل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و مجموعه سازمان قدس در قالب کمک‌های مومنانه برخی از مشکلات مناطق محروم سیستان و بلوچستان را برای کوتاه مدت رفع کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت تولید و نقش آن در عزت کشور ادامه داد: تولید مهمتر از اشتغال و ضامن تحت فشارهای گوناگون قرار نگرفتن کشور است.

او با بیان دو کلید واژه تنگه احد و گنج پنهان در سیستان و بلوچستان افزود: توجه مسوولان و در راس آن رهبر معظم انقلاب به این استان جدی و ویژه است.

موهبتی ادامه داد: با توجه به اشاره جدی رهبر معظم انقلاب به عنوان راس هرم به سیستان و بلوچستان همه قوای سه گانه، وزارتخانه‌های زیر مجموعه و سازمان‌های دولتی باید در این راستا حرکت کنند.

او با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دولت‌های قبل در سیستان و بلوچستان گفت: عمق محرومیت در این استان زیاد است و شرایط رقابت در شاخص‌ها با سایر نقاط کشور وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی با بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری دولت به نقطه مطلوبی رسیده و توسعه راه آهن نیز در این استان سرمایه بزرگی برای پشتیبانی از این بندر است.

او  افزود: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب به راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یافت و بیش از یکهزار ماشین آلات سنگین و سه هزار نفر در این پروژه بکار گرفته شدند.

موهبتی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات در حوزه راه‌های سیستان و بلوچستان وجود دارد افزود: سال گذشته برای نخستین بار بزرگراه‌های این استان از جمله بزرگراه چابهار- میلک ردیف ملی به خود گرفت.

اوبیان کرد: مهمترین محور توسعه قبل از نیروی انسانی شرایط ارتباطات و حمل و نقل بوده که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جایگاه این استان در گازرسانی بسیار پایین است افزود: با اقدامات انجام شده شتاب فزاینده‌ای در بحث گاز رسانی به شهرهای این استان انجام شده است.

او اظهارداشت: از محل اعتبارات گازرسانی و همچنین اعتبارت یکهزار میلیاردی حاشیه نشینی شهر زاهدان هفت کارخانه آسفالت مشغول فعالیت است و پنج میلیون متر مکعب در سالجاری آسفالت خواهد شد.

موهبتی با اشاره به امنیت سیستان و بلوچستان بیان کرد: پنج تیپ مهندسی سپاه در مرز مستقر هستند که علاوه بر ایجاد امنیت در مرز اقدامات بی بدیلی را برای مرزنشینان روستایی انجام داده‌اند.

او  افزود:طرح منطقه آزاد سیستان در مجلس تصویب که به تایید شورای نگهبان نرسید و در آینده با تصویب این طرح تحول بزرگی در این منطقه رخ خواهد داد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیشگامان خیرین کشور و در راس آن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در قالب بنیاد حاسب ساماندهی و برای آینده این استان نقش آفرینی کردند.

او بیان کرد: از محل تبلیغات بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد در کشور ۳۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان بیمه شده است.

موهبتی اظهارداشت: ۱۶ هزار و۲۵۰واحد آسیب دیده در سیل سال گذشته در سیستان و بلوچستان اعتبار گرفتند و هشت هزار واحد نیز بازسازی شدند.

او تصریح کرد: توجه به حاشیه نشینی در این دولت به صورت خاص انجام و ۱۲ هزار خانه محرومین در روستاها برای عدم مهاجرت به حاشیه شهرها ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد صندوق حمایت از اقدامات فرهنگی از محل اعتبارات استانی و خیرین از ساخت فیلم‌های سینمایی برای تغییر چهره فرهنگی استان حمایت شده است.

او بیان کرد: بخش ریسندگی کارخانه بافت بلوچ با تاکید رهبر معظم انقلاب و اقداماتی که انجام شد به بهره‌برداری رسید که در این بین ۳۰۰میلیارد تومان برای بخش بافندگی این کارخانه اعتبار تعلق گرفت.

موهبتی با بیان اهمیت بخش خصوص و بکارگیری نیروهای بومی گفت: بخش خصوصی در یک مجتمع کشت صنعت یکهزار میلیارد تومان با چهار هزار اشتغال و ۷۰ درصد نیروهای بومی اقدامات موثری انجام داد.

او اظهارداشت: اگر فرهنگ کار و تلاش توسعه پیدا کند از همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد کشور می‌تواند بهره ببرد.

او  گفت: هم‌اینک پاکستان با اجرای فنس برای ما زمینه هشدار و امید ایجاد کرده هشدار از باب اینکه افراد دارای شغل‌های کاذب شغل‌شان از بین خواهد رفت و چالش امنیتی در آینده ایجاد خواهند کرد و امید از اینکه راه‌های مطلوب ایجاد خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت:بخش کشاورزی و دامی این استان بویژه در حوزه محصولات گرمسیری و استوایی می‌تواند جلوی خروج ارز را بگیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی جوانان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استاندار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان انجام رهبر معظم انقلاب میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده انجام شده انجام شد امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود