Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات محلی در فرمانداری دیر الزور سوریه شامگاه سه شنبه اعلام کردند که سه فروند راکت به نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور اصابت کرده است.

اصابت این راکتها هیچگونه خسارت یا تلفاتی در پی نداشته است.

در همین ارتباط، سرهنگ «مایلز بی. کاگینز»، سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در دیرالزور در گفتگو با یک روزنامه نگار اعلام کرد که این حمله راکتی هیچگونه خسارت یا تلفاتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، شورای نظامی دیرالزور، وابسته به شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا (نیروهای دموکراتیک سوریه) نیز در صفحه فیسبوک خود این حمله راکتی را تأیید کردند.

بنا به ادعای این شورا، نیروهای آمریکا و کُرد مستقر در امتداد رودخانه فرات و در جنوب میدان گازی کونوکو، «صبح امروز از طرف مقابل که تحت کنترل نیروها و شبه نظامیان وابسته به دولت ایران است، مورد حمله قرار گرفتند».

ساعاتی پیش از این حمله راکتی، یک ژنرال بلندپایه ارتش روسیه و دو تن دیگر از نیروهای نظامی این کشور در ۱۵ کیلومتری شهر دیرالزور در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شدند.

شایان ذکر است که در اکتبر ۲۰۱۹ و همزمان با آغاز خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، تجاوز نیروهای ترکیه و اِشغال یک محدوده به عرض چندین مایل در مرز شمالی، ایالات متحده در این منطقه یک پایگاه نظامی برپا کرد.

کد خبر 5002401

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه ایالات متحده آمریکا پایگاه نظامی دیرالزور ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی لبنان امارات متحده عربی دونالد ترامپ ایران عراق انفجار بیروت عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل تحریم تسلیحاتی ایران فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیر‌های خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل