Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی صبح چهارشنبه با اشاره به اینکه این آزمون‌ها به غیر از مشهد در شهرستان‌های این استان نیز در حال برگزاری است گفت: ۵۸ درصد داوطلبان استان خراسان رضوی را زنان و ۴۲ درصد آنها را مردان‌ تشکیل می‌دهند.
مرتضی ایمن شهیدی افزود: در آزمون گروه هنر که صبح روز چهارشنبه آغاز شد تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر داوطلب خراسان رضوی در ۲۳ حوزه به رقابت می‌پردازند که از این تعداد هفت هزار و ۴۲۸ نفر زن و ۳ هزار و ۵۲۳ نفر مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کمترین تعداد داوطلبان این آزمون با ۲۴ نفر زن و هفت نفر مرد مربوط به شهرستان زاوه است.
مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی با اشاره به حضور بیشترین داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این حوزه امتحانی تعداد چهار هزار و۹۹۳ نفر در آزمون شرکت کرده‌اند که سه هزار و ۴۲۴ نفر زن و  هزار و ۵۶۹ نفر مرد هستند.
ایمن شهیدی افزود: تعداد ۱۶ نفر معلول نیز در این حوزه به رقابت می‌پردازند که متناسب با شرایط آنها فضای امتحانی نیز در نظر گرفته شده است.
آزمون سراسری سال ۹۹ در چهار روز متوالی چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار می‌شود.
بر همین اساس در روز اول داوطلبان گروه هنر، در روز دوم داوطلبان گروه علوم ریاضی و علوم انسانی، در روز سوم داوطلبان گروه علوم تجربی و در روز چهارم داوطلبان گروه زبان‌های خارجی در آزمون شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها آزمون سراسری مشهد آزمون دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری مشهد آزمون دانشگاه فردوسی مشهد آزمون سراسری مشهد آزمون دانشگاه فردوسی مشهد استان خراسان رضوی داوطلبان گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان

وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مهاجرین حکومت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت 234 نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان 80 نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت حکومت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دخترانمعاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان: در تلاشیم شرایط ادامه تحصیل دختران فراهم شودآمادگی دانشگاههای ایران برای تحصیل دختران افغانستانی

خبرگزاری دولتی «باختر» گزارش داده بود روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز «قلندر عباد» وزیر بهداشت حکومت طالبان گفته بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده