Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با نقل قول جملات «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین کاخ سفید، مدعی شد واشنگتن می‌تواند تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل برجام لغو شده بود، بازگرداند.

پمپئو بامداد چهارشنبه کلیپ ویدئویی کوتاهی از صحبت‌های قدیمی کری در اندیشکده «شورای روابط خارجی» را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته و به نقل از وی نوشت: «ما توانایی بازگرداندن تمام تحریم‌ها را داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این جملات کری را نیز نوشت: «چیزی که ما [با ایران] مذاکره کردیم، توافق منحصر به فردی است که ذیل آن یک کشور به تنهایی می‌تواند رأی خود برای بازگرداندن آن تحریم‌ها [علیه ایران] را اعمال کند».

این در حالی است که منابع دیپلماتیک شامگاه سه‌شنبه به شبکه خبری الجزیره گفتند پمپئو روز پنجشنبه با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس‌ شورای امنیت، ایران را به «نقض توافق هسته‌ای» متهم خواهد کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: الف

کلیدواژه: علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • سباستین کل: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سانچو را در دورتموند نگه داریم
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند