Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری کنکور سراسری و در جمع خبرنگاران گفت: نتایج این کنکور هفته اول مهر اعلام خواهد شد و بلافاصله انتخاب رشته آغاز می‌شود. زمان اعلام نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان نخواهد بود و تلاش می‌کنیم زودتر از این تاریخ نتایج را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی اضافه کرد: ۱۱۳ هزار نفر امروز آزمون می‌دهند. همچنین ١٠٢ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده‌اند که حدود ۹۰ درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور هستند.

او گفت: توانستیم پروتکل‌های سختگیرانه را رعایت کنیم و صندلی‌ها را با رعایت فاصله ١ متر و ٨٠ سانتی متر بچینیم. ٧هزار و ٣٠٠ نفر از وزارت بهداشت، بسیج و نیروی انتظامی در این آزمون ما را یاری کردند.

خدایی در ادامه گفت: حوزه‌ها سر زمان مشخص آزمون را شروع کردند و آمار دریافت کارت ورود به جلسه مشابه سال گذشته است.

او ادامه داد: فردا آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی ۵۱۰ هزار داوطلب را داریم. جمعه کنکور رشته‌ تجربی با ۵۹۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود و شنبه کنکور زبان با ۱۷۴ هزار داوطلب را خواهیم داشت.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی را در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون سراسر کشور رعایت کردیم، ادامه داد: فضای آزمون از ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع در سال ۹۹ رسید.

خدایی تاکید کرد: عوامل اجرایی کنکور سراسری از ۷۸ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده است و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی از تمام معاونت‌ها داشتیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در مجموع ظرفیت آموزش عالی یک میلیون ۲۹۲ هزار است، ادامه داد: ۹۱۲ هزار نفر جزو ظرفیت با سوابق تحصیلی هستند و ۲۰ درصد ظرفیت با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه است. همچنین ظرفیت دوره‌های نوبت دوم ۴۵ درصد خواهد بود و ۱۵۴ هزار نفر از ظرفیت کنکور سراسری با آزمون است.

۶۱ داوطلب کنکور سراسری کرونایی هستند

او افزود: تغییر مهم دیگر پذیرش متمرکز ۴ رشته پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و دارو سازی است. این پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد متمرکز انجام می شود و دانشگاه آزاد از این به بعد به صورت مستقل در این ۴ رشته پزشکی پذیرش نخواهد داشت و به صورت متمرکز در یک انتخاب رشته انجام خواهد شد. این کار برای داوطلبان تجربی مزیت خوبی دارد به این دلیل که وقتی ظرفیت ها اعلام می شد مشترک بود و سازمان سنجش و دانشگاه آزاد مجبور بودند تکمیل ظرفیت انجام دهند.

او افزود: در کنکور سراسری ۶۱ داوطلب کرونایی داریم که ۱ نفر در بیمارستان و ۶۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

معاون وزیر علوم گفت: با افزوده شدن حوزه ها مقداری نگران مباحث حفاظتی بودیم که برطرف شد.

واکنش خدایی به ادعای لو رفتن سوالات کنکور

او در ادامه درباره لو رفتن سوالات کنکور گفت: سوالات کنکور بعد از پایان جلسه در سایت منتشر می شود و دسترسی به دفترچه سوالات کار سختی نیست. مباحث مطرح شده در فضای مجازی بسیار ناشیانه بوده و جعلی بودن آن بسیار روشن است. این کلاهبرداران سال درج شده روی دفترچه سال قبل را تغییر داده اند و اقدام به فریب داوطلبان کرده اند.

خدایی گفت: کلاهبرداری دوطرف دارد و یک سمت آن داوطلبان هستند که نباید این اقدام را انجام دهند.

در حال تکمیل...

منبع: الف

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند

عبدالرسول پورعباس در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229058 برچسب‌ها کنکور

دیگر خبرها

  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی