Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دستگاه " C-ARM " یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که علاوه بر توانایی های رادیوگرافی برای تصویربرداری در حین عمل جراحی ؛ تصاویر اشعه ایکس را به صورت آنی با قابلیت تفکیک بسیار بالا تولید می کند تا به وسیله آن پزشک بتواند با مشاهده روند عمل جراحی به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این که این بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است، افزود: در نشستی با حضور مسوولان اتاق عمل ، قسمت تصویربرداری و تجهیزات پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ؛ نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مسوول این شرکت ایرانی دستگاه "C-ARM"راه اندازی و طرز کار آن آموزش داده شد.

حسنی در خصوص کاربرد این دستگاه گفت: دستگاه "C-ARM" که نام آن از بازوی C شکل آن نشأت گرفته اغلب برای انجام مطالعات و آزمایش‌هایی که حداکثر انعطاف پذیری و سازگاری را از نظر موقعیت نیاز داشته باشد از جمله مطالعات آنژیوگرافی ، مطالعات درمانی ، قرار دادن استنت در عروق، بایوپسی پروستات و آمبولیزاسیون ، مطالعات قلبی و ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد نحوه کار این دستگاه ابراز داشت: این سیستم از یک ژنراتور منبع اشعه ایکس و یک تقویت کننده تصویر یا  " دتکتور فلت پنل " تشکیل شده و بازوی C شکل آن به سایر اجزای دستگاه متصل است و اجازه حرکت افقی ، عمودی و همچنین در اطراف محورها را می دهد ؛ بدین ترتیب اشعه ایکس از هر زاویه‌ای از بدن بیمار قابلیت عبور کردن را دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان در خصوص موارد استفاده از این دستگاه در بیمارستان، یادآورشد: این دستگاه در موارد متعددی در بیمارستان ها و اتاق های عمل از جمله در عمل های جراحی ارتوپدی (گذاشتن پیچ و پلاک، چک کردن محل صحیح قرار گرفتن پروتز)، در عمل های جراحی مغز و اعصاب (گذاشتن پروتز در ستون فقرات و گردن)، در عمل های جراحی یورولوژی ( جهت دسترسی به محل سنگ)، کارگذاری پیس میکر قلبی، در موارد مفقود شدن گاز خط دار، ابزار جراحی  ، در عمل جراحی خارج سازی جسم خارجی قابل استفاده است.

به گفته وی با تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود به این دستگاه بسیاری از اعمال پیچیده ارتوپدی و جراحی های مغز و اعصاب در این بیمارستان امکان پذیر شد و در زمینه های درمانی مذکور بار سایر مراکز درمانی شهرستان و استان کاهش می‌یابد.

بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود یک بیمارستان یکصد تختخوابی آموزشی-درمانی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است که  انواع خدمات ویزیت متخصص(کلینیک) از جمله داخلی، جراحی، پوست، چشم، مغز و اعصاب، زنان، اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، قلب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی و خدمات پاراکلینیکی مانند آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی، ناباروری، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، سنگ شکن، داروخانه، سی تی و ام آر آی، اورژانس، نوار عصب و عضله ارایه می‌کند .

این بیمارستان دارای بخش های درمانگاهی از جمله  حلق و بینی  ، اطفال ، اورژانس ، پزشک عمومی ، بیماران دیالیزی ، پوست ، جراحی عمومی ، چشم ، داخلی ، نورولوژی ، زنان و زایمان ، فوق تخصصی غدد ، فیزیوتراپی ، ICU  و CCU  با ۱۰ تخت است؛ تعرفه دولتی برای خدمات درمانی ارائه می شود و کلیه بیمه های پایه و تکمیلی نیز پوشش داده شده به گونه ای که اگر کسی بیمه تکمیلی داشته باشد نیاز نیست برای دریافت خدمات هیچ هزینه ای پرداخت کند.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود آندوسکوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود آندوسکوپی تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود آندوسکوپی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بیمارستان خاتم الانبیاء اشعه ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان