Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگی عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود با اشاره به آیین های محرم ، افزود : به طور معمول در باره برگزاری مراسم عزاداری در این ایام ۲ دیدگاه افراط و تفریطی وجود دارد ، گروهی خواهان محدود ساختن یا تعطیلی آن ها  هستند و گروهی نیز به شکل افراطی کار می کنند که هر دو حالت صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به شرایط کرونایی جامعه و چگونگی برگزاری آیین های محرم ، ادامه داد: عزاداری با حفظ سلامت مردم صحیح است ، دولت هم برای برگزاری خوب مراسم خدماتی را در نظر گرفته که قرار دادن مکان های آموزشی و ورزشی روباز در اختیار هیات های مذهبی از آن جمله‌اند.

  رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت : باید با مدیریت صحیح هم عزاداری برگزار شود و در کنار آن سلامتی مردم نیز حفظ گردد.

وی گفت: از آن جا که ممکن است در برگزاری آیین های محرم محدودیت هایی ایجاد شود ، بنابراین برای جبران آن فضاسازی های شهری نسبت به سال های قبل باید بیشتر شود.

  سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه شاهرود هم با گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در هفته عفاف و حجاب برنامه های خوبی در سطح شهر برگزار شد که قدردانی از خواهران محجبه شاغل در فروشگاه های بزرگ و کوچک در همین راستا بود .

وی افزود : یک هزار بسته فرهنگی همراه با شاخه گل هم در اماکن  شلوغ به خواهران اهدا شد.

نادر فخری فرماندار شاهرود هم با بیان این که تاکنون ایام محرم در شرایط کرونایی تجربه نشده ، گفت : باید در اجرای این آیین ها مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاق قلمداد کرده و رعایت نماییم.

وی گفت : تصمیم گیری ها برای چگونگی برگزاری آیین‌های محرم با مشارکت مردم و  هیات ها انجام می‌شود تا خدشه ای به سلامتی مردم وارد نگردد.

 فرماندار شاهرود همراهی مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا را بسیار مهم خواند و گفت : اگر همکاری مردم در رعایت شیوه نامه ها و فاصله اجتماعی انجام نمی شد شرایط بسیار بدی می داشتیم.

  وی از شهردای و اصناف شاهرود خواست در ایام محرم با نصب پرچم و بنر حجم تبلیغات را نسبت به سال های قبل بیشتر کنند.

فخری گفت : تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری آیین های محرم در سطح روستاها بر عهده بخشداری ها و دهیاری ها قرار داده شده است.

سید محمد موسوی رییس آموزش و پرورش شاهرود هم گفت: تا کنون ۳۱ مدرسه و فضای این اداره در اختیار هیات های عزاداری قرار گرفته است.

بنابه اعلام شورای فرهنگ عموی کشور ، شهرستان شاهرود پارسال رتبه دوم کشور را به لحاظ برگزاری مرتب نشست های این شورا بدست آورده است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا سید محمد موسوی شاهرود شهرداری شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا سید محمد موسوی شاهرود شهرداری شاهرود شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا سید محمد موسوی شاهرود شهرداری شاهرود برگزاری آیین های محرم شاهرود هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران در استانداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران، اظهار کرد: مهم‌تر از شهادت، فرهنگ شهادت است و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد، بنابراین بهترین انتقام از دشمن و بهترین ضربه این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جامعه باید شهید خیز شود و استان و کشور ما همیشه باید شهید خیز باشد و فرهنگ ایثار و شهادت باید اینجا پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هفته‌ای دو بار سر خاک شهدای جنگ احد می‌رفتند و باید این فرهنگ ترویج و احیا شود و همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ را ترویج کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اولین و بهترین جایی که باید رنگ و بوی شهادت در آن به چشم انسان بخورد دستگاه‌های دولتی هستند اینها باید از این خون و فرهنگ دفاع کنند و به‌گونه‌ای باشد که انسان وقتی وارد هر اداره‌ای می‌شود فرهنگ شهادت را به وضوح دیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری باید در جامعه بزرگ داشته شوند و باید دستگاه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند تا شهدا و رهبر عزیزمان که یک ایثارگر، جانباز و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت هستند، راضی باشند.

کد خبر 6095036

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود