Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:03:40 GMT

رونق اقتصادی اولویت نخست مردم برای آینده اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۷۹۵۰

رونق اقتصادی اولویت نخست مردم برای آینده اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رونق اقتصادی شهر، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و افزایش شادی و نشاط شهروندان پنج اولویت شهروندان اصفهان برای آینده شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک برنامه زنده رادیویی، با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر بر مبنای فعالیت مرکز پژوهش‌های شورا انجام می‌شود، اظهار کرد: مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان نیز در زمینه اقدامات اجرایی پژوهش‌های شهری به‌طور تخصصی ورود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چرایی اجرای پروژه‌ها براساس پژوهش‌ها و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورا ارزیابی شده و سپس شهرداران و مدیران مرتبط شهری در جلسات متعدد آن را بررسی و اقدامات اجرایی را نهایی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه شهرداری از طریق مردم و دولت تأمین شود بنابراین باید بخش پژوهش در آن به درستی دیده شده و نقش تحقیقات در چگونگی این درآمدها مشخص باشد

وی با تاکید بر اینکه خطا از مدیریت شهری که پشتوانه پژوهشی دارد کمتر پذیرفته می‌شود، ادامه داد: مجموعه‌ها باید به سوی تحقیق و پژوهش پیش رفته و با بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند تمام پروژه‌های بزرگ را با پشتوانه پژوهشی و مطالعاتی اجرا کنند.

نصراصفهانی اضافه کرد: سالانه ۱۵ تا ۲۰ پروژه مطالعاتی، ۳۰ تا ۴۰ پایان‌نامه و پنج تا ۱۰ مورد نظرسنجی در مدیریت شهری اصفهان اجرا و برنامه‌های پنج ساله نیز بر اساس این پژوهش‌ها تدوین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح‌های شهری اصفهان، طرح پیشنهادی آن در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، خوراسگان و نجف‌آباد به تحقیق گذاشته می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از شورای و اعضای آن توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر سنجیده می‌شود، ادامه داد: بنا به ضرورت گاهاً طرح‌ها و دیدگاه‌های شهروندان در این مرکز ساختارمند و به شورا ارائه می‌شود.

وی افزود: پژوهش موجب می‌شود که ما ضرورت‌ها را به دست آوریم زیرا در مدیریت شهری به پژوهش قفسه‌ای اعتقادی نداریم و اصلاً بنایی هم برای پژوهش قفسه‌ای وجود ندارد بلکه پژوهش بر اساس نیازهای شهر باید اجرایی شود.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری امروز به هیچ وجه مجاز به خطا نیستیم، گفت: در فعالیت‌ها نباید نیاز به فعالیت اصلاحی باشد چون نسبت به اجرای هر پروژه پاسخگو هستیم.

وی براساس ارزیابی‌ها، رونق اقتصادی شهر، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و افزایش شادی و نشاط شهروندان را پنج اولویت شهروندان اصفهان برای آینده شهر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئولیت رونق اقتصادی و امنیت شهر تنها به مدیریت شهری باز نمی‌گردد اما کمک به بهبود اقتصاد و امنیت شهر توسط این نهاد امکان پذیر است، اضافه کرد: اگر به دنبال شهر سرزنده هستیم باید برای سرزندگی مردم شهر اهتمام کنیم بنابراین حمل‌ونقل روان، رونق اقتصادی، مدیریت کارآمد، حفاظت از محیط زیست، افزایش امنیت شهر و افزایش شادی و نشاط شهروندان را با برگزاری رویدادهای شهری در دستورکار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان به حوزه خلاقیت و فناوری اختصاص یافته، افزود: برنامه جامع شهر اصفهان در حال اجراست که در قالب جلسات یک شهر گفت و گو شهروندان برای آینده شهر خود نظر می‌دهند و قرار است ۵۰ هزار نفر از مردم شهر در آن نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 439704

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان رونق اقتصادی سرمایه گذاری پژوهش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رونق اقتصادی مدیریت شهری برای آینده امنیت شهر پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز