Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه علوم انسانی و اعضای هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: جهاد علمی و قیود دینی بسیاری از اهل علم موجب مباهات اهالی دین است.

وی افزود: چالش اول علوم انسانی در حوزه پارادایمی است، کوپر در منطق اکتشاف علم گفته که سه جهان درگیر نظریات و چالش‌های علم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در علوم اجتماعی جهان واقع، جهان عالمان و جهان جزائر علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد، در علوم انسانی پارادایم‌های موازی و در عرض هم وجود دارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در جامعه‌شناسی با سه رویکرد تبیینی، تفهمی و انتقادی مواجه می‌شویم و این نشان‌گر جزائر دیدگاهی علوم اجتماعی است. نظریه‌های علوم انسانی در کنار روش‌های تحقیق علوم انسانی در دانشگاه ها آموزش داده می‌شود و عقبه و پیشینه آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: اکنون در اقتصاد آماری و تبیینی کمتر از پارادایم انتقادی اثری دیده می‌شود اما در سایر رشته‌ها ازجمله روانشناسی کثرت دارد. لازم است اقتصاد شناختی نیز به‌عنوان یک پارادایم مهم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود.

وی ادامه داد: چالش دوم حوزه علوم انسانی، در حوزه مهارتی است، سوال اینجاست چه‌قدر توانستیم دانشجویان دکتری را در رشته‌های مختلف علوم انسانی به مرحله نظریه‌پردازی برسانیم. از این‌رو معتقدم این نوع از آزمون جامع دکتری نادرست بوده و کارایی ندارد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: آموزش فرعِ رساله دکتری باید باشد و نه اصل، این نوع امتحان آزمون کاملاً غیراصولی است و این آزمون باید در راستای رساله دکتری قرار بگیرد. همین مسائل باعث شده تا دانشجویان ما مهارت کاربست مباحث را در عرصه عمل ندارند.

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مهارت باید در بطن آموزش گنجانده شود و این یک چالش جدی است. رفع چالش‌های علم انسانی فرآیندی است و نمی‌توان به‌صورت برآیندی بر آنها فائق شد. هیئت اندیشه‌ورز واحدهای استان تهران باید حضور فعالانه در مسائل و چالش‌ها داشته باشند.

انتهای پیام‌/

358 / 167 عبدالحسین خسروپناه علوم انسانی اقتصاد شناختی دانشگاه آزاد تهران مرکزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عبدالحسین خسروپناه علوم انسانی اقتصاد شناختی دانشگاه آزاد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدعلی آقا میرجلیلی با اشاره به برگزاری، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اختصاصی گروه آزمایش علوم ریاضی و فنی و داوطلبان پذیرش دانشجو فرهنگیان صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این آزمون ساعت ۸:۳۰ صبح شروع شد و برای داوطلبان منحصر به علوم ریاضی و فنی با پاسخگویی دفترچه های شماره ۱و ۲ در زمان ۱۰:۵۰ پایان یافت.


میرجلیلی ادامه داد: برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی علاوه بر دفترچه سوالات ۱و ۲ دارای دفترچه سوال شماره ۳ نیز بودند و آزمون ساعت ۱۱:۵۵ خاتمه یافت. تعداد شرکت کنندگان خواهر آزمون سراسری این دوره ۵۶۵ نفر بودند.


معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: این دانشگاه از امکانات و فضای فیزیکی مناسبی برخوردار است که علاوه بر آزمون‌های داخلی در تعامل با سایر نهادهای استان یزد آزمون‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی از تمامی عوامل اجرایی، کارکنان، استادان و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد که با تلاش و جدیت در برگزاری مطلوب روز نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول ایفای نقش داشتند، تشکر و قدردانی نمود

کد خبر: 1228466 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود