Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:43:41 GMT

روسیه: مسائل داخلی بلاروس در شورای امنیت جایی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۵۰۰

روسیه: مسائل داخلی بلاروس در شورای امنیت جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در جلسه غیرعلنی شورای امنیت که به درخواست آمریکا و استونی برگزار شد؛ با طرح مسائل داخلی بلاروس در این شورا مخالفت کرد و گفت: اجازه بدهیم مردم بلاروس به دور از دخالت بیگانگان، این مسائل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از معیارهای دوگانه غرب انتقاد کرد و گفت چرا آنها برای طرح مسائل مشابه انتخاباتی و یا خشونت پلیس در دیگر کشورها، به شورای امنیت مراجعه نمی‌کنند.

بلاروس از ۱۰ روز پیش که «الکساندر لوکاشنکو» بار دیگر به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، صحنه اعتراضات برخی مردم است.

در این میان، اتحادیه اروپا با دخالت در امور داخلی این کشور ضمن ناعادلانه خواندن انتخابات، به دنبال تحریم بلاروس است و آمریکا نیز از چنین اقدامی حمایت می‌کند.

کد خبر 5002740 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده امریکا خشونت پلیس ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی لبنان دونالد ترامپ ایران عراق انفجار بیروت عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین تحریم تسلیحاتی ایران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار