Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد دستگاه‌های مربوطه، هیچ‌وقت ریشه‌ها را بررسی نمی‌کنند و زمینه‌های فساد در فوتبال کشورمان ریشه‌کن نخواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسین قریب درباره محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس پس از عقد قراردادی بسیار ضعیف اظهار داشت: من از جزئیات این قرارداد مطلع نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌دانم دوستان قدیم (مسئولان پیشین فدراسیون فوتبال) چگونه این قرارداد را بستند و این مربی زرنگ و قالتاق چگونه از نقاط ضعف قرارداد استفاده کرده است، اما باید بدانیم فوتبال در عصر کنونی فقط یک ورزش نیست و فرابخشی است. فوتبال دیگر اقتصاد، اخلاق، حقوق و فرهنگ را در بر می‌گیرد و زیبایی ورزش هم به همین چند رشته‌ای بودن آن است.

وی با بیان اینکه مدیری شاغل در سطح فدراسیون یا باشگاه باید بتواند همه این بخش‌ها را به نحوی مطلوب مدیریت کند، تصریح کرد: نکته بسیار مهم این است که تمام این مسائل در تخصص یک مدیر نیست. اگر یک مدیر خیلی هنرمند باشد، در یک حوزه تخصص داشته باشد و باید با تیم‌های خیلی قوی بتونه این محورها را دنبال کند. ما در سطح فدراسیون و باشگاه‌های کشور، شدیداً دچار کمبود ساختار مدیریت همه جانبه هستیم. وقتی مدیر می‌شویم، احساس می‌کنیم علامه دهر هستیم و همه مسائل فنی و ورزشی را می‌دانیم.

پژمانفر: گزارش‌هایی مبنی بر تبانی در پرونده ویلموتس داشتیم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌‌وگو می‌کرد، در ادامه بیان کرد: این ایده کاملاً شکست‌خورده است و کسی نمی‌تواند چنین ادعایی کند. اگر چنین ادعایی کنیم، نتیجه‌اش می‌شود قراردادی بسیار ضعیف که طرف مقابل تیم قوی حقوقی دارد و با سوءاستفاده از ناآگاهی طرف ما، مواردی را در قرارداد می‌گنجاند که در روز مبادا، ضربه سنگینی به فوتبال ما وارد کند. وقتی می‌خواهید قرارداد ببندید، رئیس فدراسیون نباید محور عقد قرارداد باشد و کمیته‌های فنی،‌ حقوقی و زیرساخت‌های مختلف فدراسیون باید فعال شده باشند. این کمیته‌ها باید پیش‌نویس‌ها را مرور و از مشاوران حقوقی استفاده کرده باشند و سپس قرارداد برای تصمیم‌گیری روی میز رئیس فدراسیون فوتبال بیاید.

قریب با انتقاد از نحوه عقد قرارداد با مارک ویلموتس خاطرنشان کرد: خود رئیس فدراسیون فوتبال یک تنه در دل کار رفته و مصوبات مورد نیاز را پس از عقد قرارداد گرفته که خلاف است و کاستی‌های مختلفی رخ داده که آن را می‌بینیم. جمع‌بندی ما این است که برای وضعیت مدیریت ورزش ما شامل مدیریت باشگاهی، فدراسیون و معاونان آن، باید الزامات و استانداردهای درستی داشته باشیم و با کارشناسان مسائل حقوقی قرارداد ببندیم تا این هزینه‌ها را نداشته باشیم. طرف‌های متقابل در عرصه بین‌الملل بسیار متخصص و حرفه‌ای هستند.

نیک بین: قرارداد ویلموتس برجام فوتبالی است

وی با گلایه از صدور حکم‌های متعدد برای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های کشور در ماه‌های اخیر گفت: در شش ماه اخیر هر دو یا سه هفته، حکمی از فیفا برای ایران آمده که ما پول بازیکن یا مربی را ندادیم. این برای اعتبار ملی کشور ما خیلی بد است و هیچ کشوری اینقدر پرونده ندارد. این موضوع نشان می‌دهد مدیری که در سطح باشگاه یا فدراسیون فعالیت می‌کند، بر مبنای شایسته‌سالاری انتخاب نشده و شما هم کمبودهای فنی و تخصصی را مشاهده می‌کنید. از 75 پرونده، 73 پرونده علیه ماست که اوج ضعف علمی و قابلیتی ما را نشان می‌دهد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، فساد را موضوع مهم دیگری دانست که باید به آن پرداخت و اظهار داشت: باید مجدداً بررسی کنیم که آیا این اتفاقات صرفاً به خاطر ناآگاهی بوده یا اینکه مدیران،‌ آگاهانه رفتار کرده‌اند که قوه قضاییه و دستگاه‌های دیگر باید به آن بپردازند. بازیکنی 20 دقیقه بازی می‌کند و در شرایطی که مردم از لحاظ رفاهی در تنگنا هستند، باشگاه باید 500 هزار دلار به او پول بدهد. ما در مدیریت ضعف آگاهی داریم که یک وجه آن، هزینه‌های مالی و وجه دیگر، زمینه‌های فساد است که در فوتبال ما هیچ‌وقت ریشه‌کن نمی‌شود. ما ریشه‌ها را بررسی نمی‌کنیم تا فساد کاهش یابد و در این زمینه ضعفی جدی داریم.

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال فدراسیون فوتبال ایران ویلموتس بیشتر بخوانید... بازتاب حکم مارک ویلموتس در رسانه عربستانی/ همکاری ۲ طرف کمتر از ۶ ماه دوام داشت سلیمی: مجلس به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بازتاب حکم مارک ویلموتس در رسانه عربستانی/ همکاری ۲ طرف کمتر از ۶ ماه دوام داشت سلیمی: مجلس به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کند واژه های کاربردی مرتبط فوتبال فدراسیون فوتبال ایران ویلموتس پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ لیگ قهرمانان اروپا| پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی مقابل لایپزیگ فینالیست شد/ شاگردان توخل در یکقدمی کسب اولین قهرمانی ۲ یزدی: با دو سال تمرین می‌توانم در پرسپولیس و استقلال بازی کنم!/ ساعتی ۹۰ هزار تومان برای تمرین پول می‌دهیم ۳ از ۲۰۰ هزار دلار کی‌روش تا ۱۷۰ میلیارد تومان ویلموتس/ فدراسیونِ «گاف» ایران ۴ مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟ ۵ هنریک لارسن دستیار سرمربی جدید بارسلونا/ کومان امروز قرارداد می‌بندد ۶ منچسترسیتی و یونایتد در هفته اول فصل جدید لیگ برتر بازی نمی‌کنند ۷ باشگاه بارسلونا آبیدال را هم برکنار کرد ۸ قرنطینه امید ابراهیمی در دوحه برای پیوستن به الاهلی مهمترین اخبار ورزشی از ۲۰۰ هزار دلار کی‌روش تا ۱۷۰ میلیارد تومان ویلموتس/ فدراسیونِ «گاف» ایران پژمانفر: گزارش‌هایی مبنی بر تبانی در پرونده ویلموتس داشتیم/ وزارت ورزش از سستی خارج شود سایت بلژیکی مدعی شد: احتمال محرومیت تیم ملی از حضور در جام جهانی برگزاری اردوی تیم ملی با بازیکنان داخلی در گروی تصمیم جدید/ دیدار با ازبکستان لغو شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم سوریه| تظاهرات مردم الحسکه و قامشلی با هدف اخراج اشغالگران آمریکایی امکان درآمدزایی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از سهام بورسی دولت/سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار میلیارد از صندوق توسعه برداشت شد مخالفت فرهیختگان اماراتی با اقدام خائنانه آل نهیان/ « مردم امارات در معرض خفقان و سرکوب هستند» آیا مجلس یازدهم هم به "مسئله جمعیت" مورد تاکید رهبری پشت خواهد کرد؟! درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال فدراسیون فوتبال ایران ویلموتس فوتبال فدراسیون فوتبال ایران ویلموتس فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس عقد قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد