Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:53:29 GMT

قم|صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۸۹۴۳

قم|صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری‌ها، نظارت و پایش می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، گزارش عملکردی از فعالیت خود در رابطه با برگزاری جلسات توجیهی هیات‌های مذهبی ارائه داده که نشان می‌دهد دراین‌باره کارهای خوبی شکل‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در جلساتی با شورای هیات‌های مذهبی، به نظر می‌رسد وضعیت خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم و از همان روز اول نیز بسیاری از تناقضات در برگزاری آئین سوگواری و عزاداری برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد:در ایام محرم، چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری‌ها، نظارت و پایش می‌شود، به‌تازگی نیز ائمه جماعات و روسای هیات ها و شورای هیات‌های مذهبی نسبت به‌ضرورت رعایت این پروتکل‌ها توجیه شده‌اند.

عالی پور خاطرنشان کرد: با هیات‌های مذهبی که ضوابط بهداشتی را نپذیرند، و یا در مواجهه با رعایت پروتکل‌ها عناد به خرج دهند برخورد می‌شود، دراین‌باره مشکلاتی که وجود دارد را از طریق سازمان تبلیغات منتقل می‌کنیم.

وی بیان کرد: شورای هیات‌های مذهبی نیز وضعیت را به‌خوبی رصد می‌کنند، دراین‌باره مکاتباتی با دادستانی در رعایت ضوابط توسط هیات‌های مذهبی نیز مکاتباتی انجام‌شده است، درمجموع به نظر می‌رسد مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: شب گذشته در بازدید از مسجد مقدس جمکران، وضعیت ماسک زدن مردم مورد ارزیابی قرار گرفت که نسبت به گذشته بسیار خوب شده و به نظر می‌رسد به‌مرور نهادینه می‌شود.

"فضای بوستان‌ها و پارک‌های پایتخت" گزینه‌های خوب برای برگزاری مراسمهای عزاداری محرم امسالآمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی بازهم کاهش یافت/ لزوم برگزاری باشکوه عزاداری محرماستفاده از ماسک در تمام محافل عزاداری محرم در گیلان الزامی است

وی گفت: هیات‌های مذهبی نیز همراهی خوبی در رعایت پروتکل‌ها دارند و آمادگی خود را در جهت تبیین ضوابط بهداشتی در آئین سوگواری و عزاداری اعلام کرده‌اند و فضای خوبی در همراهی هیات‌های مذهبی و مسئولان و سازمان تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته است.

عالی پور افزود: هیات‌های مذهبی نیز انتظاراتی در همراهی مدیران و مسئولان دارند که در اختیار گذاشتن فضای باز توسط آموزش‌وپرورش و همراهی صمت در توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی ازجمله این مطالبات است که در جهت پیگیری آن، مکاتباتی داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در خصوص فضاهای مسقف نیز نکاتی مطرح‌شده است برای نمونه برگزاری عزاداری در ورزشگاه‌ها که دارای سقف بلندی باشد بر اساس مصوبات امکان‌پذیر نیست و نباید در فضای بسته عزاداری اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: در خصوص فضای باز مسجد مقدس جمکران مشکلی وجود ندارد و هیات‌ها می‌توانند از فضای باز این مکان مقدس استفاده کنند، ضمن اینکه نظارت‌های مستمر تا پایان ایام محرم و صفر نیز تداوم دارد.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم اعلام ضوابط عزاداری محرم‌الحرام در حرم رضوی؛ هیئت‌ها به صورت دسته‌رو وارد حرم نمی‌شوند عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم اعلام ضوابط عزاداری محرم‌الحرام در حرم رضوی؛ هیئت‌ها به صورت دسته‌رو وارد حرم نمی‌شوند عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۲ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۳ جهش تولید| مجتمع صنعتی خلیج فارس اهواز زمینه اشتغال ۴۰۰۰ جوان خوزستانی را فراهم می‌کند ۴ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم ۵ گزارش| محرم کرونایی در اردستان / ویروسی که نخل‌گردانی ۳۰۰ ساله اردستان را به تعطیلی کشاند ۶ توزیع نهاده‌های دامی در گیلان؛ ۶۲ هزار تن گوشت مرغ امسال در استان تولید شد ۷ مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان: پیروزی‌های این فصل حاصل کارِ گروهی بود/ ربیعی کار کرد و شعار نداد ۸ سابقه وقوع ۲۷ خطر از ۵۳ خطر احصاء شده کشور در کاشان وجود دارد/ایجاد مرکز لرزه‌نگاری قمصر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ خبر خوش نوبخت برای سیب زمینی‌کاران / زمینه صادرات "سیب‌زمینی"‌ فراهم شد + فیلم تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت وضعیت نگران‌کننده کرونایی در قم / میزان بستری بیماران ‌‌از ترخیصی بیشتر‌ شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ایده برای حل معضل مسکن/به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد قالیباف: سوال از روحانی در مجلس پیگیری می‌شود سوریه| تظاهرات مردم الحسکه و قامشلی با هدف اخراج اشغالگران آمریکایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم رعایت پروتکل ها عزاداری محرم خواهد شد هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی