Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر به این شکل جلو برویم کشتی به دهه ۶۰ برمی‌گردد، ولی یکی از راه‌های جلوگیری از آن، برگزاری لیگ است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا دبیر در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی اظهار داشت: من هم در دوره‌های اول لیگ کشتی گرفتم، بعد 14، 15 سال از کشتی رفتم و وقتی برگشتم تفاله لیگ مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من لیگ را باور دارم.

وی ادامه داد: تعداد کشتی‌گیران کشور در این سال‌ها کاهش داشته است. تعداد کشتی‌گیران باشگاه‌ها کم شده است. کشتی دارد از جمعیت شهرنشین خارج می‌شود. اگر به این شکل جلو برویم کشتی به دهه 60 برمی‌گردد. یکی از راه‌های جلوگیری از آن، برگزاری لیگ است. هر کسی دوست ندارد کشتی نگیرد. خیلی از قهرمانان سابق هم کشتی نمی‌گرفتند، اما فدراسیون کشتی وظیفه‌اش است که شرایط برگزاری لیگ را مهیا کند. چهار سال یک بار المپیک برگزار می‌شود و ما به زور یک طلا می‌گیریم. المپیک لندن را کنار بگذارید کل جایزه قهرمانی حمید سوریان با هفت طلا، 500 میلیون هم نبوده است!

«وقتی لیگ برگزار شده و پخش زنده شود، کشتی به خانه مردم می‌رود.»، رئیس فدراسیون کشتی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: تا وقتی طاقت بیاورم هستم. فضای کشتی را همه می‌دانید تا روزی که هستیم تلاش می‌کنیم. با این روند کشتی دچار مشکل می‌شود. دغدغه اصلی من در دوره کرونا بچه‌های 9، 10 ساله هستند که باید شش ماه پیش به باشگاه می‌آمدند. من در المپیک سئول به خاطر اکبر فلاح به کشتی علاقه‌مند شدم. خانواده من فوتبالی و مذهبی بودند. در آن مسابقات مرحوم محمد نوایی در مورد اکبر فلاح گفت بچه باصفای جنوب شهری و من به خاطر همین جمله سمت کشتی آمدم. این فضای کرونا برای ورزش از جنگ بدتر است. دکتر نمکی گفت انتقال سرعت کرونا 9 برابر شده، ولی این باعث نمی‌شود ما کارمان را انجام ندهیم.

وی افزود: زمانی که آمدیم مسابقه‌ای به اسم لیگ برگزار می‌شد. ما دنبال سازمان مستقل برای لیگ بودیم و از نصیرزاده خواهش کردم و آمد. انصافاً از او خیلی راضی‌ام. همه اعضای سازمان لیگ بی‌ادعا کار می‌کنند. از خودش و تیمش تشکر می‌کنم.

دبیر در مورد انتقاداتی که از برگزاری لیگ در دوره کرونا می‌شود، تصریح کرد: جان آدم‌ها حتماً مهم است. اولویت فدراسیونی که هفت ماه کاری نکرده، هم همین است، اما کسی به حسن یزدانی، علی گرایی و .. نمی‌تواند بگوید کشتی نگیر و تمرین نکن. نوری چرا باید کرونا بگیرد، برای اینکه من نمی‌توانم از او مراقبت کنم. حداقل اگر تمرین را علنی کنم، مراقبت بیشتر می‌شود.

قهرمان المپیک سیدنی داشت: دغدغه اصلی من باشگاه‌هاست. ضمن اینکه ما نظارتی بر قهرمانان نداریم. در فوتبال، روزهای اول 10 نفر کرونا می‌گرفتند، ولی الان کنترل شد. الان کار ما این شده است که به محسن کاوه زنگ می‌زنند که بیا فلان کشتی‌گیر را به بیمارستان ببر و آمپول بگیر. وظیفه فدراسیون و سازمان لیگ برگزاری مسابقات است. کشتی‌گیران بیش از 10 ماه است، روی تشک نیستند. آنها باید زودتر در شرایط مسابقه قرار بگیرند. در ابتدای لیگ، سطح مسابقات پایین خواهد بود. می‌توانیم مسابقات را در دو وقت دو دقیقه برگزار کنیم.

دبیر  همچنین خاطر نشان کرد: بحث معیشت هم مهم است. در این ماه‌ها که کشتی برگزار نشد، بچه‌ها و مربیان از کجا درآمد داشته باشند؟ خیلی از بسته‌های معیشتی ما در اختیار مربیان قرار گرفت. ما خانواده بزرگ کشتی هستیم. من کسی نیستم که قطب داشته باشم که می‌گویند فضای کشتی دو قطبی است. روزی که از کشتی بروم پشت سرم را نگاه نمی‌کنم مثل زمانی که در شورای شهر بودم و به کشتی کمک کردم. کمک کردم، ولی دخالت نکردم. اگر بروم هم اظهارنظری نمی‌کنم.

رئیس فدراسیون با تأکید بر اینکه به دنبال دریافت مجوز برگزاری مسابقات است، تصریح کرد: من آمده‌ام برای توسعه کشتی نه اینکه کشتی را تعطیل کنم. مجوز بدهند، مسابقات را برگزار می‌کنیم. بهترین حالت لیگ رفت و برگشت است، اما اگر هم نشد متمرکز. حتی آماده برگزاری مسابقات در فضای باز هم هستیم مثل سال گذشته که فینال لیگ یک را در مشهد در فضای باز کردیم.

نصیرزاده: نتوانستم تیمی را از لیگ کشتی حذف کنم/ به دنبال برگزاری رفت و برگشتی مسابقات هستیم

دبیر ادامه داد: از وزارت ورزش هم می‌خواهم کنار ما باشند همانطور که وزارت ورزش برای فوتبال سنگ تمام گذاشت و مجوز گرفت به ما هم کمک کند. اگر قرار به نه گفتن است، ستاد مقابله با کرونا بگوید. قیاس فوتبال و کشتی اشتباه است، فوتبال صنعت است حتی کشتی و جودو هم قابل قیاس نیستند. ما تلاش مان را می‌کنیم و دوستان بدانند بعد از رقابت‌‌های جهانی و بازی‌های المپیک از نظر من مهم‌ترین مسابقه، لیگ است. جایزه قهرمانی جهان حسن یزدانی با درآمدش در لیگ متفاوت است او در لیگ 5-6 برابر بیشتر دریافت کرد.

وی در خاتمه گفت: اتحادیه جهانی هم نمی‌داند چه کار می‌شود کرد. مشخص نیست مسابقه جهانی هست یا نه، وقتی می‌گویم این وضعیت از جنگ بدتر است برای همین است چون بلاتکلیف هستیم. از همه مسئولان تیم‌ها می‌خواهم وسط لیگ قهر نکنند. عقب نروید حتی اگر ظلم شد.

انتهای پیام/

R1015159/P/S3,29/CT11 واژه های کاربردی مرتبط علیرضا دبیر کشتی بیشتر بخوانید... دبیر: کشتی چه فرقی با فوتبال دارد که لیگش برگزار می‌شود؟/ با این وضعیت در المپیک مدال نخواهیم نگرفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دبیر: کشتی چه فرقی با فوتبال دارد که لیگش برگزار می‌شود؟/ با این وضعیت در المپیک مدال نخواهیم نگرفت واژه های کاربردی مرتبط علیرضا دبیر کشتی پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ یزدی: با دو سال تمرین می‌توانم در پرسپولیس و استقلال بازی کنم!/ ساعتی ۹۰ هزار تومان برای تمرین پول می‌دهیم ۲ لیگ قهرمانان اروپا| پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی مقابل لایپزیگ فینالیست شد/ شاگردان توخل در یکقدمی کسب اولین قهرمانی ۳ از ۲۰۰ هزار دلار کی‌روش تا ۱۷۰ میلیارد تومان ویلموتس/ فدراسیونِ «گاف» ایران ۴ مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟ ۵ هنریک لارسن دستیار سرمربی جدید بارسلونا/ کومان امروز قرارداد می‌بندد ۶ منچسترسیتی و یونایتد در هفته اول فصل جدید لیگ برتر بازی نمی‌کنند ۷ پیشنهاد ۲۵ میلیون یورویی میلان برای جذب مهاجم ترابزون‌اسپور ۸ قرنطینه امید ابراهیمی در دوحه برای پیوستن به الاهلی مهمترین اخبار ورزشی قریب: یک مربی زرنگ و قالتاق از نقاط ضعف قرارداد استفاده کرده است/ زمینه فساد در فوتبال ما ریشه‌کن نمی‌شود از ۲۰۰ هزار دلار کی‌روش تا ۱۷۰ میلیارد تومان ویلموتس/ فدراسیونِ «گاف» ایران پژمانفر: گزارش‌هایی مبنی بر تبانی در پرونده ویلموتس داشتیم/ وزارت ورزش از سستی خارج شود ماجرای محکومیت سنگین باشگاه تراکتور در پرونده فورچونه چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ایده برای حل معضل مسکن/به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده وپول آن هم دریافت شده است قالیباف: سوال از روحانی در مجلس پیگیری می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیرضا دبیر کشتی علیرضا دبیر کشتی برگزاری لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز جمعه هفته جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم برگزار می شود. با توجه به این موضوع برخی مقامات مسئول در تبریز اعلام کرده اند سازمان لیگ بازی تیم های تراکتور و گل گهر را از روز شنبه 22 اردیبهشت به یکشنبه 23 اردیبهشت موکول کنند.

ظاهرا به دلیل شمارش آراء و  مسائل دیگر چنین درخواستی مطرح شده است. دیدار تیم های تراکتور و گل گهر از هفته بیست و هفتم لیگ برتر باید روز شنبه برگزار شود و مشخص نیست که سازمان لیگ با این خواسته موافقت کند یا خیر.

سازمان لیگ طبق برنامه ریزی که انجام داده و با توجه به برگزاری سه هفته پایانی به صورت همزمان و همچنین برگزاری جلم حذفی بعد از فیفا دی باید تا 31 خرداد لیگ امسال را به پایان برساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود