Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه خبر داد.

رسول تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که این طرح به‌خاطر شیوع کرونا و با پیشنهاد ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: صاحبان هیئت‌های عزاداری دارای مقبولیت و محبوبیت بوده و این طرح فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا از ظرفیت هیئت‌های عزاداری در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اضافه کرد: تاکنون هیئت‌های عزاداری بسیاری در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند و هر هیئت در ایام سوگواری امام حسین(ع)، آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد را تقبل خواهد کرد.

وی با بیان این‌که در محرم سال گذشته با کمک هیئت‌های حسینی بیش از ۳۵ نفر از زندانیان غیرعمد استان، آزاد شدند، افزود: امسال نیز هیئت‌های حسینی تبریز در این رابطه پیشقدم شده‌اند و شاهد حرکت‌های خوبی در این رابطه خواهیم بود.

مدیر ستاد دیه استان با بیان این‌که هیئت موکب ولیه‌الله تبریز که سال گذشته موجبات آزادی ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد را به نیت شهدای کربلا فراهم کرده بود، تاکنون نیز مقدمات آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است، اظهار کرد: هیئات دیگری نیز در راستای آزادی زندانیان پیشگام شده‌ و به این طرح پیوسته‌اند.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون، ۱۰۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر، ۳۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که مجموع مبلغ بدهی این زندانیان، ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی در این خصوص بیان کرد: چنانچه ۱۲ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود، مابقی آن را نیز می‌توان از طریق دادخواست اعسار به تقسیط، گذشت شکات و تسهیلات تامین کرده و مقدمات آزادی این زندانیان را فراهم کرد.

تقی‌پور در خاتمه تاکید کرد: خیران استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه بانک سپه ۸۸۰۰۸۱، بانک تجارت ۱۰۰۱۰۰ و شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۰۹۵۶ واریز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آزادی زندانیان غیر عمد عزاداري هیئت مذهبی ستاد ديه زندانیان جرائم غیرعمد زندانی جرایم غیرعمد هیئت های عزاداری آزادی زندانیان ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر