Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:50:34 GMT

نزدیکترین گذر یک سیارک از کنار زمین رصد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۰۰۲

نزدیکترین گذر یک سیارک از کنار زمین رصد شد

اخترشناسان نزدیکترین گذر یک سیارک از کنار زمین را که تاکنون شناسایی شده، ثبت کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، ستاره شناسان سیارکی را شناسایی کرده اند که نزدیکترین عبور از کنار زمین را تاکنون داشته است. البته این سیارک پس از گذر از کنار زمین شناسایی شده است. 

این جرم آسمانی در تاریخ ۱۶ اوت یک برخورد سطحی را با جو زمین تجربه کرد و به اندازه ای نزدیک شد که مدار آن تحت تاثیر گرانش زمین قرار گرفت و تغییر کرد و از زمین دور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیارک که "QG ۲۰۲۰" نامگذاری شده است، با فاصله نزدیک ۲۹۵۰ کیلومتری از سطح زمین عبور کرد. این فاصله در حد فاصله بسیاری از ماهواره ها از سطح زمین و تقریباً دو برابر نزدیکتر از سیارک رکورد دار قبلی موسوم به "۲۰۱۱ CQ۱" است.

البته که این رکورد مربوط به نزدیکترین گذر از کنار کره زمین است و اجرامی را که به سطح زمین برخورد کرده اند را در بر نمی گیرد.

گفته می شود حتی اگر این سیارک به زمین برخورد کرده بود، هیچ خسارتی در پی نمی داشت، چرا که با تنها حدود سه تا شش متر عرض، قطعا در جو می سوخت و به سطح زمین نمی رسید. با این وجود، این موضوع کمی نگران کننده است، زیرا اخترشناسان ساعاتی پس از گذشتن آن از کنار زمین متوجه آن شدند که این نکته را برجسته می کند که چقدر مهم است که تلسکوپ ها به طور مداوم به تماشای آسمان بپردازند تا این گونه اجرام تهدید آمیز را شناسایی کنند.

سیارک "۲۰۲۰ QG" توسط برنامه اخترشناسی "ZTF" کشف شد که در شناسایی رویدادهای گذرا مانند ابرنواخترها یا اجرام متحرک مانند سیارک ها تخصص دارد. سیارک ها با سرعت زیاد در حال گذر هستند و تلسکوپ بکار گرفته شده در این برنامه هر سه شب، تمام آسمان نیم کره شمالی را اسکن می کند و در حدود ۱۰۰ هزار تصویر ایجاد می کند. این تصاویر سپس توسط الگوریتم های یادگیری ماشین طبقه بندی می شوند.

"برایس بولین" عضو تیم ZTF می گوید: بسیاری از نشانه ها در تصاویر، ماهواره ها هستند، اما ما می توانیم به سرعت با چشم خود سیارک ها را پیدا کنیم.

وی افزود: برنامه ZTF می تواند برای مکان یابی اجرام بسیار نزدیک به زمین که در مسیرهای دارای احتمال بالقوه برخورد قرار دارند، استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیارک زمین کنار زمین سطح زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسايي باشگاه ورزشي متخلف در يزد


به گزارش خبرگزاري صدا و سیما مرکز یزد، با توجه به دريافت خبرهايي مبني بر تخلفات يک باشگاه ورزشي در خيابان کاشاني شهر يزد بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.


ماموران پليس اماکن با تحقيقات ميداني و پس از هماهنگي قضائي، باشگاه را پلمب کردند.


 متصدي اين واحد پس از تشکيل پرونده به مراجع قانوني معرفي شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی با شرب خمر در جامعه
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • شناسايي باشگاه ورزشي متخلف در يزد
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟