Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:41:02 GMT

چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش البرز

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۰۸۴

چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش البرز

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خانواده ها نگران آموزش و سلامت فرزندانشان درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نباشند زیرا تمهیدات لازم درقالب پروژه مهر۹۹برای آنان با توجه به شرایط کرونایی پیش بینی شده است.

فرزاد شعبانی درسومین مجمع عمومی مجازی با مدیران مدارس این ناحیه درمحیط شاد اظهارداشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مدیران آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس درشرایط مختلف باید داشته باشند وفضا را برای آموزش دروضعیت های قرمز، زرد و سفید مهیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مهمترین موضوع درسال تحصیلی جدید را سلامت  وآموزش دانش آموزان درفضای کلاس با رعایت پروتکل های بهداشتی و فضای مجازی با تولید محتوای کیفی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: لازم است مدیران مدارس برای ثبت دانش آموزان درسامانه سناد، کلاس بندی، پیگیری ثبت وسفارش کتب درسی فرصت را ازدست ندهند.

شعبانی اضافه کرد: مدیران مدارس همچنین درتدوین وتولید محتوای آموزشی برای ماه های آغازین سال تحصیلی، برگزاری شورای معلمان به منظورتبادل نظر وجلب مشارکت معلمان درخصوص برنامه ریزی درسی، تعجیل درثبت نمرات و اعلام نتایج امتحانات شهریور وتنظیم برنامه هفتگی، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

همت جهادی فرهنگیان

معاون توسعه مدیرت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرزهم ازتلاش فرهنگیان برای آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید قدردانی کرد و گفت: همت جهادی فرهنگیان اززمان شیوع ویروس کرونا تا کنون جای تقدیر دارد.

رحمان درکی تزریق آرامش، امنیت روانی واطمینان خاطر به اولیاء بابت ادامه روند آموزش را درآستانه ساله تحصیلی جدید ضروری دانستند.

وی مراعات حال اولیای بی بضاعتی که توان خریداری گوشی هوشمند ندارند و گزارش محرمانه به مدیر منطقه برای تمهیدات لازم برای رفع مشکل وتهیه اطلس کامل ازافراد فاقد دسترسی به آموزش مجازی را نیزمهم و اولویت دارذکرکرد.

وی ازتدوین برنامه عمل وبرنامه هفتگی مدرسه با توجه به شرایط خاص کنونی ودرنظر گرفتن وضعیت قرمز، زرد و سفید، گروه بندی دانش آموزان به گروه الف و ب در صورت برقراری وضعیت زرد وبرگزاری نشست های  تخصصی با مدیران توسط معاونین آموزشی ناحیه برای تبادل نظرو برنامه ریزی را ازدیگرمحورهای مورد توجه عنوان کردند.

معاون آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: باید به تعامل و ارتباط مستمر با خانواده ها برای ایجاد آرامش، رعایت قوانین و مقررات بهداشتی و ضد عفونی مداوم مدارس در دوران بازگشایی باجلب مشارکت اولیا و نهادهای دولتی،واریزسرانه بهداشتی به حساب مدارس وبرگزاری مانوربازگشایی در روز دوم شهریور۹۹ نگاه تیمی ، مشارکتی و دلسوزانه داشت.

رونمایی از برنامه سالانه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: با حضور فرماندار کرج و معاون آموزش و پرورش استان از برنامه سالانه آموزش وپرورش این ناحیه مستند به سند تحول بنیادین رونمایی شد.

ابراهیم فلاح نژاد اظهارداشت: این برنامه با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان تدوین شده است.

وی در ادامه به آماده بازگشایی مدارس درشهریور ماه پرداخت و افزود: به منظور بازگشایی مدارس در سال جدید، پروژه مهر با عنوان یک طرح همبستگی، مشارکت و برنامه ریزی اجرا یی شد.

وی تصریح کرد: طرح، ساماندهی نیروهای انسانی یکی از محورهای مهم آغاز سال تحصیلی است که این مهم درآموزش و پرورش ناحیه سه کرج انجام شده است.

فلاح نژاد ادامه داد: درحوزه هایی مانند محمدشهر و ماهدشت بنابر ابلاغ انشائی که به همکاران صادر شده است تصمیم ها برای بازگشایی مدارس نیزاتخاذ شده است.

وی یادآورشد: تعمیر و تجهیز میزو نیمکت های مدارس هم درهنرستان موفقیان درمحمد شهر کرج تعمیر و آماده تحویل به مدارس شد.

کسب رتبه دوم قرآنی استان

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج هم گفت: دانش آموزان متوسطه اول و دوم این ناحیه موفق به کسب رتبه دوم استانی سی و هشتمین دوره ی مسابقات قرآن ،عترت و نماز البرز شدند.

مراد مالمیر با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ۱۴۰ دانش آموز دختر و پسر این ناحیه در رشته های حفظ ،قرائت ،تفسیر،احکام ،اذان ، نهج البلاغه درمرحله استانی شرکت کردند.

وی بیان داشت: ۷۵ دانش آموز که ۳۴ نفردختر و ۴۱ نفر پسر هستند درمرحله استانی این دوره ازمسابقات حائز رتبه ی برتر شدند.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان درچهارمرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی و کشوری برگزار می شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج از ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه وترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی به عنوان اهداف مسابقات قرآن عترت و نمازیاد کرد.

وی یادآورشد: ایجاد انس والفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه ونهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان از دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی درمدارس است.

پروژه مهر

رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان البرزنیزدرنشست بررسی پروژه مهر نظرآباد گفت: سه کلمه کلیدی پروژه مهر؛ کلاس، دانش آموز و امکانات است.

سید داوود حسینی افزود: استان البرز دارای فرصت ها و تهدیدهای بسیاری در عرصه آموزش و پرورش است که ازجمله تهدیدها؛ می توان به افزایش سالانه ۳/۵ درصدی آمار دانش آموزی و از طرف دیگر کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس میزان مهاجر پذیری، سرانه فضای آموزشی دراین استان افزایش نیافته و تناسب بین جمعیت دانش آموزی و زیرساخت های آموزشی چون کلاس درس برقرار نیست.

 وی بیان داشت:استان البرز درکنار این تهدیدها دارای فرصت های بسیاری همچون تنوع فرهنگی موجود دراستان و قطب بودن در پژوهش و فناوری می باشد که در صورت استفاده درست از این فرصت ها، می توانیم تاثیر تهدیدها را به حداقل برسانیم.

حسینی تصریح کرد: پروژه مهر بعنوان یک شاخص و ماموریت مهم در استان های پر چالشی همچون استان البرز معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: سه نکته و سوال مهم دراین پروژه که با محوریت سه کلمه کلیدی کلاس، دانش آموز و امکانات است عبارتند از؛ آیا کلاس برای دانش آموز پیش بینی شده است؟ آیا این کلاس ها دارای دانش آموز هست؟ و در آخر آیا شرایط و امکانات مانند صندلی برای این دانش آموزان در کلاس در نظر گرفته شده است؟ که بدون شک اگر در این نکات محوری در استان البرز به وضعیت مطلوب و مناسب برسیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و ما به اهداف مشخص شده خود خواهیم رسید.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز مهر مدارس البرز مهر آموزش و پرورش ناحیه آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموزان استان البرز سال تحصیلی پروژه مهر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری