Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:56:33 GMT

یکه‌سعود رازوجرگلان، همچنان بدون شهردار

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۰۵۷۳

یکه‌سعود رازوجرگلان، همچنان بدون شهردار

بخشدار جرگلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این مطلب اظهار داشت: تاکنون پنج گزینه توسط شورای شهر یکه سعود به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی معرفی شده، که هرکدام به دلایلی چون عدم سابقه در مدیریت امور شهری، عدم اسکان در شهر و یا نقص در مدرک تحصیلی مورد تایید قرار نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولاد نجاهی با بیان اینکه پنجمین گزینه منتخب شورا برای شهرداری نیز به دفتر امور شهری استان معرفی شده و هم اکنون در مرحله استعلام است، خاطرنشان کرد: هیچ اختلاف نظری بین اعضای شورای شهر برای تعیین شهردار وجود ندارد و ملاک تخصص و شایستگی فرد در مدیریت شهری است، به گونه ای که از ۵ فرد معرفی شده برای مسوولیت شهرداری، تنها یک نفر بومی شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه ملزومات ایجاد شهرداری در یکه سعود تا حدودی تامین شده است، تصریح کرد: ساختمان اداری شهرداری، همان محل سابق دهیاری یکه سعود خواهد بود ولی تاکنون هیچ نیروی انسانی برای ارایه خدمات شهری استخدام نشده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: افراد معرفی شده توسط شورای شهر یکه سعود، براساس مصوبات امور شهری و شوراهای وزارت کشور، شرایط لازم را برای تصدی شهرداری را نداشتند.

حمید عرب افزود: در این بین تنها یک نفر از معرفی شدگان، دارای شرایط لازم برای تصدی شهرداری بود که به دلیل طولانی شدن روند اداری انتصاب و گزینش، اعضای شورای شهر یکه سعود دچار سوء‌برداشت شده و فرد دیگری را به جای وی معرفی کردند.

وزارت کشور در سوم شهریور ۹۸ مجوز تاسیس شهرداری در شهر غلامان، مرکز بخش غلامان و شهر یکه ‌سعود، مرکز بخش جرگلان در شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی را صادر کرد.

راز و جرگلان، بخشی مرزی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ به شهرستان تبدیل شد و هم اکنون این شهرستان دارای سه بخش غلامان، راز و جرگلان است.
با ارتقای راز و جرگلان به شهرستان، شهر راز به عنوان مرکز بخش راز و شهرستان اعلام شد و بخش غلامان به مرکزیت روستای غلامان و جرگلان به مرکزیت یکه سعود به عنوان بخش های تابعه آن تعیین شدند.
شهر غلامان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر و یکه سعود ۶ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۵ درصد از مردم شهرستان راز و جرگلان را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند که دارای مذهب تسنن هستند. از دیگر اقوام این شهرستان می‌توان به رازی‌ها، ترک‌ها، کردها و تات‌ها اشاره کرد.

برچسب‌ها راز و جرگلان اهل تسنن خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راز و جرگلان اهل تسنن خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راز و جرگلان اهل تسنن خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خراسان شمالی راز و جرگلان معرفی شده امور شهری شورای شهر یکه سعود شهر یکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند