Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تامین سامانه مالتی‌پلکس باندپهن و رمزگشای صدای دیجیتال برای سازمان صدا و سیما موفق به عرضه سامانه پرداخت تلفنی نیز شده‌اند و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بستان‌دوست، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با طراحی و ساخت «سامانه مالتی پلکس باند پهن برای انتقال کانال‌های تلفنی، داده و برنامه» نیاز سازمان صدا وسیما را به واردات این تجهیزات از شرکت زیمنس و NEC مرتفع کردیم، افزود: سامانه پرداخت تلفنی (IVR payment) و سامانه مرکز تماس از دیگر محصولات این شرکت است، ضمن آنکه در طول بیش از دو دهه، امکانات پیشرفته مورد نظر اداره کل ارتباطات زمینی صدا و سیما از جمله انتقال صدای دیجیتال و انتقال کلاک به منظور همزمان‌سازی فرستنده‌های رادیویی را هم به محصولات خود اضافه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طراحی و تولید سامانه دیکودر(رمزگشا) صدای دیجیتال در این شرکت گفت: طراحی این محصول را از حدود دو سال پیش و بنا به اعلام نیاز سازمان صدا و سیما با توجه به روند سریع دیجیتال شدن فرستنده‌های سازمان آغاز کردیم و هم اکنون در مرحله تولید نمونه نهایی هستیم که با توجه به قیمت مشابه خارجی این سیستم، تولید داخل آن به صرفه‌جویی ارزی ۶۰ درصدی می‌انجامد.

بستان دوست، سامانه مرکز تماس را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نام برد و یادآور شد: مرکز تماس یک مرکز ارتباطی چندرسانه‌ای مبتنی بر فناوری VoIP است. این مرکز قادر است ارتباط دو طرفه اپراتور و مشتری سازمان را با استفاده از تمامی رسانه‌های در دسترس مانند تلفن، موبایل، پیامک، ایمیل و فکس برقرار کند. این سامانه هم اکنون در مراکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ در ۱۵ استان کشور و همچنین به عنوان مرکز تماس در بسیاری از سازمان‌های دولتی و غیردولتی نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته مجری طرح نخستین سامانه مرکز تماس این شرکت در سال ۷۴ و بر اساس فناوری TDM  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال دانش‌بنیان درباره سیستم پرداخت تلفنی که محصول دیگر این شرکت است، گفت: با توسعه روزافزون شبکه ارتباطات تلفنی و بالا رفتن ضریب نفوذ خدمات مخابراتی در کشور، ارائه خدمات پرداخت تلفنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل ما از همان ابتدای اعلام نیاز شرکت مخابرات و سایر سازمان‌ها که به حدود ۱۰ سال پیش برمی‌گردد، اقدام به طراحی و توسعه این سامانه کردیم.

وی ادامه داد: این محصول با استقبال بسیارخوبی از طرف شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی مانند شرکت مخابرات، آب و فاضلاب، کمیته امداد و غیره مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صداوسيما دانش بنیان صدای دیجیتال پرداخت تلفنی دانش بنیان مرکز تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور