Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مطالعات جدید روی مخزن بنگستان میدان نفتی رامشیر نشان می‌دهد میانگین حجم نفت درجای این مخزن حدود 3.5 برابر برآوردهای پیشین و افزایش تولید از این مخزن تا سقف 30 هزار بشکه در روز امکان‌پذیر است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، رامین روغنیان، معاون فنی مهندسی نفت‌ این شرکت گفت: با توجه به حفاری سه حلقه چاه جدید 14، 22 و 23 و به دست آمدن اطلاعات جدید پتروفیزیکی و تغییر سطح تماس آب – نفت، بازنگری در میزان نفت درجای مخزن بنگستان میدان رامشیر در دستور کار قرار گرفت که برآوردها از افزایش ذخیره نفت درجای میدان مخزن حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به توان مناسب چاه‌های مخزن در تولید نفت و حفاری چاه‌های جدید، ظرفیت تولید مخزن بنگستان رامشیر به حدود 30 هزار بشکه در می‌رسد که افزایشی معادل 19 هزار بشکه در روز را نسبت به توان تولید پیشین نشان می‌دهد.
روغنیان گفت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم برای تولید از این مخزن، با قیمت کنونی نفت ایران (40 دلار برای هر بشکه) این مقدار افزایش تولید، معادل بیش از 23 میلیون دلار افزایش درآمد ماهانه برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این مخزن پیشتر دو بار در سال‌های 1372 و 1384 مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: میدان رامشیر در 120 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و در ناحیه ساده چین خوردگی زاگرس قرار دارد که مخزن بنگستان آن در سال 1341 شمسی با حفاری چاه شماره 2 کشف و تولید اقتصادی نفت از آن در سال 1376 با حفاری چاه شماره 6 آغاز شد.
روغنیان از دست‌اندرکاران مطالعه صورت گرفته به‌ویژه کارکنان اداره ارزیابی مخازن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مخزن بنگستان نفت درجای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود