Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین فرخنده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۴ پروژه فرهنگی شامل ۱۴ کتابخانه روستایی و  سه کتابخانه شهری و چهار مجتمع فرهنگی هنری و سه سالن نمایش به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پیش از دولت تدبیر و امید ۷۸۳ مرکز فرهنگی در استان فعال بود که این میزان با رشد ۴۳ درصدی به ۹۰۲ مرکز در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در سفر پارسال رییس جمهوری به استان ۸۲ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی مصوب شد که از این میزان تاکنون ۳۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فرخنده همچنین گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برای توسعه فعالیت‌های سینمایی استان در ماه جاری منعقد شد و مقرر است این سازمان ۱۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در زمینه فعالیت های سینمایی در این استان هزینه کند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه، تامین ۱۴ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال را تعهد کرده و این اداره کل هم ۷۵۰ میلیون ریال را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در ۶ ماده به امضا رسید افزود: توسعه فرهنگی در حوزه صنعت تصویر و سینما و بهره گیری از قابلیت ها، امکانات و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه و رونق فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری از نتایج اجرایی شدن این تفاهم نامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان تجهیز ۶ مجتمع فرهنگی است با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال است که ۱۰ میلیارد ریال آن را استانداری تقبل کرده  و ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز  وزارت فرهنگ وارشاد پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید و با اقدامات انجام شده این استان از لحاظ فضای کتابخانه ای نسبت به جمعیت آن در کشور رتبه نخست قرار گرفته است.

وی گفت: در طول هفت سال گذشته بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح ملی و منطقه ای در استان برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با گرامی داشت هفته دولت کتابخانه اسفراین و سالن آمفی تئاتر گرمه به بهره برداری می رسد.

اجرای برنامه های فرهنگی هنری در دوران کرونا به صورت مجازی

حسین فرخنده همچنین در این نشست به برنامه های فرهنگی و هنری دوران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع این ویروس و تعطیلی جشنواره ها و مراکز فرهنگی بیشتر فعالیت ها  به سمت مجازی سوق داده شده است.

وی از جمله برنامه های دوره کرونا را اجرای ۱۰ برنامه موسیقی به صورت زنده، برگزاری ۶۳ مسابقه فرهنگی هنری و همچنین ۱۹ نمایشگاه فرهنگی هنری به صورت مجازی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با بیان اینکه ویروس کرونا ضرر و زیان زیادی به اصناف مختلف وارد کرده، اظهار داشت: برای جبران بخشی از خسارت وارده به اصناف تاکنون پنج میلیارد و ۱۳ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

فرخنده افزود: ۲۱۳ فقره پرونده در خصوص اصنافی که فاقد بیمه بودند تشکیل شده است، که این افراد تقاضای ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات داشتند.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای اقوام کرمانج، کرد، ترکمن، تات، ترک و بلوچ است.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه ایران خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه ایران خراسان شمالی هفته دولت توسعه ایران خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم