Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید کاربردی و منطبق با واقعیت‌های جامعه باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، میثم پاریزی صبح امروز در سومین جلسه ستاد امور جوانان استان کرمان در سال جاری که در محل استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: دو جلسه قبل با عناوین مشارکت‌های اجتماعی و بحث ازدواج برگزار شد و موضوع برگزاری این جلسه آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سامانه ملی امید زندگی که با حضور وزیر ورزش جوانان در محل وزرارتخانه رونمایی شده است و درمورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن که بصورت نرم‌افزار است توضیح داده شد گفت: این نشان دهنده اعتمادی است که وزرات ورزش و جوانان به استان کرمان دارد و ما شاهد رونمایی این سامانه به صورت ملی بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه شبکه آسیب‌های اجتماعی یک شبکه ملی در مناطق حاشیه‌نشین شهرها است، ادامه داد: مرکزیت این کار استان کرمان بوده که بیانگر این است که سمن‌های ما در حوزه جوانان تفکرات قابل تحسینی دارند و هر جا در حوزه ملی حضور پیدا کردند باعث افتخار برای استان کرمان بودند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسه در راستای هم‌افزایی دستگاه‌ها باشد تا بتوانیم کارهای عملیاتی را در بحث آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم گفت: دستگاه‌ها موظف هستند بنا به رسالتی که به‌ عهده دارند رسالت خود را در این زمینه انجام دهند و ما نیاز داریم که در جلسات مختص به این موضوعات، توانمندی دستگاه‌ها را اطلاع رسانی کنیم تا هم‌افزایی داشته باشیم و از فعالیت های موازی جلوگیری شده تا تصمیمات این جلسات ملموس و با واقعیت‌های جامعه منطبق باشد.

پاریزی با بیان اینکه قبل از برگزاری هر جلسه از ستاد امور جوانان، موضوعات جلسه در کارگروه‌هایی پیگیری شده و مواردی که نیاز به مصوبات استان دارد در این جلسه مطرح می‌شود افزود: با توجه به گستردگی آسیب‌های اجتماعی نیاز داریم تا موضوعات را به صورت برنامه‌های عملیاتی و کاربردی در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه طرح‌هایی پیرامون تحکیم بنیان خانواده و ظرفیت مساجد در محلات مطرح شده که به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: سمن‌های ما این ظرفیت را دارند که ما بتوانیم اعتبارات را به سمت تولید محتوا در فضای مجازی سوق بدیم و این طرح‌هایی که بابت آنها زمان و هزینه صرف شده با هم‌افزایی دستگاه‌ها قابلیت اجرا داشته باشند.

بررسی مقابله با آسیب های اجتماعی/اعلام آمادگی مجلس برای رفع موانع قانونیعدم نظارت موثر والدین بر فعالیت مجازی فرزندان / آسیب اجتماعی فرار از خانه، تبدیل به فرار به شبکه‌های اجتماعی شده استمیزان و تنوع ناهنجاری‌های اجتماعی در استان کرمان افزایش داشته است

محبوبه نژادزمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختن به اوقات فراغت جوانان است زیرا نسل جوان ما دارای انرژی‌های زیادی است که اگر درست هدایت شوند از ناهنجاری‌های زیادی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت یک شمشیر دو لبه است که با برنامه‌ریزی راهگشای زندگی هدفمندی است، عنوان کرد: اگر بدون برنامه اوقات فراغت سپری شود زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی فراوانی است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت استان کرمان را نسل جوان تشکیل می‌دهند و با نگاه گذرا به سایر کشورها می‌توان گفت که ما از برنامه‌ریزی استانداردی برای اوقات فراغت جوانان برخوردار نیستیم و در این زمینه برنامه مدون و منسجمی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها به صورت انفرادی و براساس شرح وظایف خودشان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند عنوان کرد: در سال 80 روز تعطیلی داریم که اکنون با وجود بحث کرونا این اوقات فراغت افزایش یافته که نیازمند همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه است.

نژادزمانی افزود: برخی دستگاه‌ها در تشکیل کمیته‌ها برنامه‌هایی ارائه کردند که باید ظرف 10 روز آینده بقیه دستگاه ها نیز برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد ساماندهی ارائه دهند تا ما این برنامه‌ها را تجمیع کنیم و در بستر فضای مجازی به صورت یک کار تیمی در اختیار تمام مخاطبان بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در ایام قرنطینه کرونا، اداره کل ورزش و جونان استان کرمان در حدود 30 رشته ورزشی فعالیت‌ها و پویش‌هایی با نام ورزش در خانه و آماده‌باش در خانه را در فضای مجازی برگزار و حتی مسابقاتی را برگزار و از برترین‌ها تجلیل کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در حوزه جوانان نیز مسابفات فرهنگی و اجتماعی شامل قرآن و کتابخوانی، مقاله نویسی و غیره برگزار شد.

وی با بیان اینکه از 135 سمنی که داریم 50 درصد در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند افزود: بر اساس دستورات مقام معظم رهبری تمرکز بر پنج آسیب اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر، حاشیه نشینی ، طلاق،  مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز در اولویت هستند.

نژادزمانی با اشاره به اینکه سمن‌های ما در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد به صورت شاخص فعالیت‌هایی را در این موارد انجام داده‌اند گفت: برخی سمن‌ها نیز رویکرد محله محور دارند و در بحث حاشیه نشینی و مسائل اجتماعی نیز طرح‌هایی عنوان شده است.

وی با بیان اینکه در بحث طلاق نیز کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های رایگان داریم و مرکز مشاوره ازدواج هایی در این راستا از ما مجوز گرفته‌اند افزود: در این راستا تفاهمنامه‌ای هم با دو دستگاه ارشاد اسلامی و هلال احمر داریم.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: بحث فعالیت‌های هنری و فرهنگی با توجه به شرایط کنونی داریم و در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز با تعامل و تفاهمنامه‌ای که امروز با کانون‌های مساجد امضا می‌شود با همکاری سمن‌ها کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های رایگان، بسته‌های معیشتی و غیره فعالیت خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: طرح‌های آموزشی زودبازده‌ای را در مناطق حاشیه نشین نیز می‌توانیم داشته باشیم که با رویکرد اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دهیم و در بحث هلال احمر نیز همیشه سمن‌ها در کنار دولت و سایر ارگان‌ها در میدان بوده‌اند.

نژادزمانی با اشاره به اینکه در مواقع بحران دولت‌ها با انباشت نیازمندی‌ها مواجه می‌شوند، گفت: حتی دولت‌های ثروتمند نیز نیازمند حضور سازمان‌های مردم نهاد هستند که سمن‌های ما در این حوزه تعاملات چشمگیری با بسیاری از دستگاه‌ها از جمله هلال احمر داشته‌اند و امروز با این تفاهم نامه خواهان یادگیری آموزش‌های امداد و نجات به سایر سمن‌ها هستیم تا بتوانیم در مواقع بحران حضور پر رنگ‌تری داشته باشیم.

وی افزود: سه طرح نیز در حوزه امور بانوان و خانواده و اجتماعی تنظیم شده است که با آنها نیز تعامل داریم و می‌توانیم تفاهم نامه‌ای داشته باشیم تا فعالیت‌های مربوطه در سمن‌ها را نیز بتوانیم با تعاملی که با امور بانوان استانداری داریم به مرحله اجرایی برسانیم.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آسیب‌های اجتماعی استان کرمان بیشتر بخوانید... شهید سلیمانی فرهنگ و روح ورزش را در متن کار جاری کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شهید سلیمانی فرهنگ و روح ورزش را در متن کار جاری کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از دفتر استانی تسنیم بازدید کرد + تصاویر واژه های کاربردی مرتبط آسیب‌های اجتماعی استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۲ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت ۳ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۴ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۵ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۶ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم ۷ یاسوج| عضو کمیسیون آموزش مجلس: بخشی از شهریه مدارس غیر دولتی و کلاس‌های فوق برنامه به خانواده‌ها برگشت داده شود ۸ فاز دوم طرح "۵۵۰ هزار هکتاری" در سفر رئیس مجلس به خوزستان پیگیری می‌شود مهمترین اخبار استانها رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ چرا بازار وکیل شیراز ثبت جهانی نمی‌شود؟ جزئیات بازداشت و برکناری دو شهردار متخلف در مازندران/ چهارمین عضو شورای شهر ساری دستگیر شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است قالیباف: سؤال از روحانی در مجلس پیگیری می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان کرمان آسیب های اجتماعی استان کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان آسیب های اجتماعی اوقات فراغت داشته باشیم سمن های ما دستگاه ها فعالیت ها برنامه ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است