Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جلسه بررسی عملکرد بانکهای عامل استان در اعطای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا در محل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این جلسه به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و میزان ارائه تسهیلات به آن ها در استان اشاره کرد و افزود: بانک‌ های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌ دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گزارش کاملی از جزئیات عملکرد بانک های استان ارائه داد و گفت: بر اساس آخرین آمارها تعداد 5624 پرونده به بانک های عامل ارسال شده است؛ از این تعداد، 2293 پرونده تسهیلات را دریافت کرده اند .
همچنین مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با اشاره به میزان تسهیلاتتخصیصی و پرداخت آن در خراسان جنوبی در بین استان های کشور گفت: دولت بهمنظور حفظ اشتغال 14رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعتباراتی را اختصاص دادهو انتظار می رود بانک های استان اهتمام ویژه ای برای پرداخت این تسهیلاتداشته باشند.
وی تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و مدیران بانک هایاستان موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده های معرفی شده هستند و هیچگونهکوتاهی از سوی بانک های استان در این خصوص پذیرفتنی نیست.
شایان ذکر است: در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ 16 میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات و برای فاقدین بیمه نیز مبلغ 6 تا 8 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
در این جلسه نیز موانع اجرای این طرح در جهت پرداخت تسهیلات در بانک های استان تشریح شد و همچنین نمایندگان بانک های استان نیز گزارشی از وضعیت بانک خود در پرداخت این تسهیلات و عدم پرداخت سهمیه اختصاصی توضیحاتی ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات بانک های استان خراسان جنوبی مشاغل آسیب آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم