Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت: "محمد بن زاید" ولیعهد امارات متحده عربی به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که انور سادات و ملک حسین و تمام عوامل عادی سازی روبط با اسرائیل، با آن روبرو شدند. - اخبار بین الملل -

«مروان عبدالحمید» از اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفتگو با خبرنگار بین الملل تسنیم اظهار داشت: "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد امارات متحده عربی به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر و همه کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و صلح با آن بودند، به آن دچار شدند و به عبارت دیگر بن زاید از سوی ملت های عربی و اسلامی طرد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص دیدگاه ملت فلسطین در قبال امارات متحده عربی که خود را سخنگوی فلسطینی ها برشمرده و اعلام کرده است، توافق عادی سازی با اسرائیل به نفع قضیه فلسطین است، گفت: این ملت فلسطین است که در مورد مسائل خود صحبت می کند و هیچ کس حق ندارد از طرف آنان صحبت کند.

اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل جای تاسف دارد

عبدالحمید در خصوص اینکه آیا ملت فلسطین اجازه می دهد امارات سخنگوی آن باشد؟ تصریح کرد: از اینکه برادران و دوستانمان در امارات به عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام کردند، متاسفیم زیرا حق ندارند با نادیده گرفتن ملت فلسطین چنین اقدامی انجام دهند؛ ملت فلسطین منافع خود را می داند و شایسته نیست منتظر ابتکار عمل هایی بماند که به ضرر منافعش باشد و هیچ تفاوتی ندارد چنین اقداماتی از سوی کدام طرف صورت بگیرد چه برادرانمان باشند و چه نباشند.

وی تاکید کرد: ما از این اقدام امارات متاسفیم و به صراحت اعلام می کنیم، به هیچ وجه از آنان نمی خواهیم چنین کاری که به ضرر منافع ملت فلسطین است، انجام دهند.

ملت فلسطین از امارات ناراضی است

این عضو  شورای مرکزی سازمان آزدیبخش فلسطین در ادامه این مصاحبه در خصوص واکنش مناسب به توافق عادی سازی روابط امارات با اسرائیل که مضمون آن به معنی به رسمیت شناختن اشغالگر و اعلام این است که ملت فلسطین حق دفاع از سرزمین و مقاومت را ندارد، گفت: نگاه من به این موضوع این نیست که باید از ارزش ها و اصول اخلاقی فلسطین به گونه ای حمایت کنیم که هیچ کس متهم نشود، اکنون واقعیت این است که ملت فلسطین از این رفتار امارات ناراضی است و می تواند از این شرایط سخت و رفتار احمقانه از سوی برادران خود را رهایی بخشد و طبیعی است که این اقدام امارات به مثابه هدیه ای به اسرائیل و نتانیاهو دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، ترامپ همان کسی که تمام تلاش خود را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا به کار گرفته است اما ملت فلسطین قادر است این افراد را بازخواست کند.

وی در مورد سرنوشت توافق عادی سازی با اسرائیل و اظهارات برخی مبنی بر اینکه امارات در نهایت مجبور خواهد شد چه تحت فشار داخلی و یا فشار کشورهای عربی و مسلمان روابط خود با اسرائیل را قطع کند، گفت: خیر ، ما از مدت ها پیش رفتار امارات و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را زیر نظر گرفته  و شاهد اقدامات ناشایست و تعامل با اسرائیلی ها بوده ایم؛ تعاملاتی که با ارزش های عربی و اسلامی در تعارض است.

توافق ایران و چین نوید بخش نظام جدید جهانی است

عبدالحمید با تاکید بر اینکه ما با تمام توان در برابر این وضعیت خواهیم ایستاد و به تحولات اطراف خود و تحولاتی که در دنیا جریان دارد، واقفیم، اظهار داشت: ما شاهدیم که نبردهای مشترکی بین ما و تمام برادران مظلوممان در منطقه جریان دارد و متوجه هستیم که گشایش به زودی حاصل خواهد شد به ویژه اینکه معتقدیم توافق چندی پیش بین ایران و چین و همکاری مشترک آنان نظام جدید جهانی را در پی خواهد داشت که در آن چین و متحدانش از جمله روسیه و دیگران برتری خواهند داشت و این نظام جدید انشاءالله به زودی با سرنگونی ترامپ و خنثی شدن تمام توطئه های بزرگ که بر ویرانه های فلسطین طراحی می شود، تحقق خواهد یافت.

سوء استفاده از مشکلات مالی فلسطین برای تغییر سیاست های تشکیلات خودگردان

وی گفت: ما می دانیم که تشکیلات خودگردان فلسطین با مشکلات مالی دست به گریبان است و از سوی کشورهای عربی حمایت می شود و برخی این کمک ها و حمایت ها را در راستای دلسوزی برای ملت فلسطین می دانند و حتی بر این باورند که این کمک ها موجب اعمال فشار بر تشکیلات خودگران و جنبش فتح و سایر جنبش های فلسطینی شود تا همان سیاست هایی را در پیش بگیرند که برخی از کشورهای عربی در پبیش گرفته اند از جمله سیاستی که امارات علنی کرده است.

عبدالحمید در مورد سوء استفاده این کشورها از نیاز مالی ملت فلسطین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تمام این اقدامات در برابر مقاومت فلسطینی و عربی فروخواهد ریخت. ما به سرنگونی آمریکا و پیروزی جهان عرب و اسلام و نیز محقق کردن تمام دستاوردهایی که درصدد به ثمر نشاندن آن هستیم، دل بسته و چشم امید دوخته ایم.

لزوم به پا خاستن ملت امارات در برابر عادی سازی

وی با بیان عدم نارضایتی کنونی از امارات گفت: از برادران عرب و ملت امارات انتظار داریم برخاسته و به عادی سازی مجانی و تسلیم شدن در برابر صهیونیسم جهانی نه بگوید و در برابر این اطاعت وسرسپردن به دیکته های آمریکا قد علم کند.

عبدالحمید در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: صبح گشایش نزدیک است و به زودی به تمام حقوق خود دست خواهیم یافت و آن زمانی است که ترامپ و نتانیاهو پس از فساد و دزدی و زیر پا گذاشتن تمام ارزش هایی که مدعی پایبندی به آن هستند، به پایان راه برسند؛ ما اطمینان داریم، در نهایت به پیروزی خوهیم رسید چرا که حق با ما است و ملت هایی مقاومی داریم که با همه این اقدامات مخالف هستند.

وی در مورد توافق های صلح دولت انور سادات در مصر و ملک حسین شاه اردن با رژیم صهیونیستی که قبلا امضا شده و نتایج فاجعه بار آن برای ملت ها و عدم پیشرفت اقتصادی و عدم پایبندی اسرائیل و آمریکا به وعده های خود و اینکه اکنون توافق عادی سازی چه نفعی برای امارات دارد؟ گفت: محمد بن زاید به همان سرنوشت سادات و ملک حسین دچار و از سوی ملت های عربی و اسلامی طرد خواهد شد و بی تردید امارات از این صلح هیچ چیزی به دست نخواهد آورد و تمام دستاورد آن در ناامیدی از آمریکا و نماینده آن در منطقه یعنی اسرائیل خلاصه خواهد شد.

ملت امارات به پا خواهد خاست

عبدالحمید در ارتباط با اینکه امارات با این توافق خود را در معرض خطر مقاومت و گروههای آن و احتمال واکنش آن قرار داده است، گفت: ما ایمان داریم که ملت امارات است که آنچه وجدانش دستور می دهد اجرا می کند به این معنی که گروههای مقاومت یک دشمن جدید خلق نخواهد کرد و میدان جدیدی برای نبرد که موجب کشمکش با امارات و دیگران شود، ایجاد نخواهد کرد.

وی در مورد انتظار دنیا از ملت امارات برای برخاستن و اعتراض به دولت به ویژه اینکه سران کشور مدعی موافقت مردم با توافق عادی سازی با اسرائیل هستند، گفت: باید ببینیم ملت امارات چه واکنشی نشان خواهد داد زیرا ما بر اساس راهبرد خود به دنبال کشمکش با دولت امارات و ملت آن نیستیم، بلکه با گذشت زمان در نبردیم و این توافق و معامله قرن و ملحق کردن سرزمین فلسطین را نخواهیم پذیرفت.

فلسطینی‌ها حضور خود در سرزمین خود را به اثبات می رسانند

عبدالحمید تصریح کرد: شیخ محمد بن زاید قول توقف روند ملحق کردن سرزمین فلسطین را دریافت کرده و در این خصوص تضمین هایی گرفته است اما آنان این سرزمین و کرانه باختری را خاک اسرائیلی می دانند و آن را سرزمین یهودی و سامری می نامند.

وی گفت: در نهایت ملت فلسطین در خاک خود باقی می مانند و حضور خود را به کرسی می نشانند و اسرائیل و بن زاید و تمام کسانی که به پایان ملت فلسطین دل بسته اند، باید بدانند که ملت فلسطین پایان نخواهد یافت بلکه به سرزمین و قدس خود پایبند است و در نهایت بی شک پیروز از آن فلسطینی ها خواهد بود.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "امارات" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "امارات" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ الجزیره: آمریکا روز پنج‌شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می‌کند ۲ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۳ بیانیه مهم سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آینده منتشر می‌شود ۴ عمران خان: هرگز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم ۵ عربستان بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد ۶ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت ۷ کودتای ارتش در مالی / رئیس جمهور مجبور به کناره‌گیری شد ۸ الاخبار: تبرئه حزب‌الله در دادگاه ترور رفیق حریری ۱۴ مارسی‌ها را ناامید کرد مهمترین اخبار بین الملل توسل آمریکا به مکانیسم ماشه چگونه می‌تواند تغییرات مهم در شورای امنیت ایجاد کند؟ بایدن رسماً نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد الاخبار: تبرئه حزب‌الله در دادگاه ترور رفیق حریری ۱۴ مارسی‌ها را ناامید کرد شتابزدگی سیاسی و رسانه‌ای عربستان درباره حکم دادگاه حریری مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار امارات اسرائیل اخبار امارات عادی سازی روابط توافق عادی سازی کشورهای عربی محمد بن زاید ملت فلسطین ملت امارات رئیس جمهور ملک حسین بین الملل خواهد شد ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند