Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بزرگراه ۵۰ کیلومتری ورودی منطقه آزاد ماکو را در توسعه این منطقه بااهمیت دانست و گفت: هم اکنون این پروژه در سه قطعه توسط سه پیمانکار در حال تکمیل بوده و پیشرفت کنونی طرح نزدیک به ۸۵
درصد است.

اسلامی گفت: این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل ذکر است: قطعه اول این پروژه شامل تعریض محور موجود از شهر ماکو تا سه راهی پلدشت دارای ۴۲ دستگاه آبروی بتنی است و عرض آسفالت تمام شده پروژه ۲۲ متر است و از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار است.
طول این قطعه بیش از ۲۰ کیلومتر است و برای اجرای آن ۳۰۲ میلیارد ریال هزینه برآورد شده که اعتبار آن از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.
قطعه دوم این پروژه که از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده، شامل تعریض جاده ماکو – مرگنلر از سه راهی پلدشت تا مرگنلر با ۶۲ دستگاه آبروی بتنی و با ۱۱ متر عرض آسفالت تمام شده به طول ۱۳۵۵۰ متر درحال اجرا است.
مبلغ برآورد نهایی قطعه دوم نیز ۲۲۰ میلیارد ریال است که براساس پیش بینی ها، این پروژه‌های نیمه تمام تا شهریور ماه ۹۹ به بهره برداری برسد.
طول قطعه سوم پروژه نیز ۱۵ هزار و ۴۱۶ کیلومتر است و مبلغ برآورد نهایی اجرای آن ۴۱۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌شود و از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
همچنین یک قطعه ۲۱ کیلومتری از بخش مرگنلر به پلدشت از جاده یک بانده به دوبانده تبدیل می‌شودکه این پروژه نیز با صرف۵۰۰ میلیارد ریال امسال به اتمام میرسد.
۱۲ کیلومتر از این پروژه آماده آسفالت ریزی است که به همت همکاران اداره کل راهداری استان انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه آزاد منطقه آزاد ماکو وزیر راه و شهرسازی منطقه آزاد ماکو میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم