Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم حرم مطهر رضوی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حجت گنابادی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با تاکید بر اینکه در دهه اول محرم مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم امام رضا(ع) با رعایت دقیق و جامع پروتکل‌های بهداشتی و با شعار «ما ملت امام حسینیم» و «بایدتمام زندگی ام مثل حسین شود» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امسال بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در صحن‌ها و فضای غیر مسقف حرم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این ایام کلیه خدمه حرم مطهر رضوی در راستای تعظیم شعائر حسینی و صیانت از حفظ سلامتی زائران بسیج شده‌اند تا مراسم‌ها با شکوه و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و امیدواریم همه زائران عزیز ما را در این امر مهم یاری رسانند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه‎های متعدد فرهنگی و تبلیغی تدارک دیده شده برای دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی، گفت: روزانه چهار نوبت مراسم عزاداری در حرم تدارک دیده شده تا از تراکم جمعیت زائران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری شود که در هر جلسه برنامه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان برجسته کشوری و مداحان در صحن‌ها برگزار می‌شود.

گنابادی نژاد خاطرنشانن کرد: نوبت ابتدایی مراسم عزاداری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی از نماز صبح در صحن مسجد گوهرشاد، صحن جامع رضوی و صحن جمهوری تدارک دیده شده که با قرائت زیارت امین الله، زیارت عاشورا، روضه خوانی و سخنرانی همراه خواهد بود.

فرهنگسرای قرآن میزبان هیئت دانش‌آموزی در دهه اول محرمدهه اول محرم، هیئت کجا برویم؟هلالی و سیب‌سرخی مراسم دهه اول محرم را با همدیگر می‌گیرند

وی ادامه داد: نوبت دوم مراسم عزادای سید الشهدا در دهه اول حرم مطهر رضوی از ساعت 10:30 در مسجد گوهرشاد با قرائت زیارت ناحیه مقدسه و عاشورا آغاز شده و تا نماز ظهر و عصر ادامه دارد که صوت و تصویر این مراسم در دیگر صحن‌های پخش می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: از همه زائرانی که می‌خواهد در مراسمات عزاداری حرم شرکت کنند خواهشمندیم به نکات بهداشتی توجه داشته و در صورت امکان از مراسم‌های نوبت صبح و ظهر که تراکم جمعیت کمتر است بهره‌مند شوند.

برنامه های قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء

وی با اشاره به اینکه نوبت سوم مراسم عزادای دهه اول محرم در حرم رضوی از ساعت 18 با قرائت زیارت عاشور آغاز می‌شود و تا نماز مغرب ادامه دارد، گفت: در این مراسم افزون بر بیان احکام شرعی عزاداری، سخنرانان مطرح کشوری به ایراد سخنرانی و مداحان به روضه‌خوانی و سینه‌زنی می‌پردازند.

گنابادی نژاد در ادامه گفت: بخش چهارم مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم امام رضا(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود، که در این مراسم برنامه‌های متعددی چون قرائت مجلسی قرآن کریم، اکران کلیپ معرفتی، شعرخوانی، سخنرانی، روضه خوانی، سینه‌زنی و معرفی کتاب تدارک دیده شده است.

اجرای مراسم ویژه هیئات مذهبی

وی خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: امسال با توجه به اینکه برخی از هیئت‌های مذهبی فضای مناسبی برای برگزاری هیئت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند ویژه برنامه‌ای را هرشب از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسن مجتبی(ع) تدارک دیده ایم که در این مراسم نیز سخنرانان و مداحان مشهور مشهدی به سخنرانی و مدیحه سرایی می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در دهه اول محرم در صحن‌های کوثر و غدیر از ساعت 18:30  برای زائران افغانستانی و عرب زبان مراسم عزاداری تدارک دیده شده است.

گنابادی نژاد عنوان کرد: امسال ویژه دانش آموزان نیز مراسم عزاداری ساعت 17 در صحن گوهرشاد تدارک دیده شده است که با حضور خطبای کشوری و مداحان نوجوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، آیت الله حسین گرایلی، آیت الله سیدحسن عاملی، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی و حجج اسلام والمسلمین حسین حائری، سید جعفر طباطبائی، عباس فرازی نیا، حسین حلوائیان، اسماعیل مقری، محمد رضایی تهرانی، محمد جواد نظافت، مهدی شریعتی تبار، مرتضی دهشت، شهاب مرادی، راشد یزدی و حیدری کاشانی از جمله سخنرانان حرم رضوی در دهه اول محرم هستند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: قبل و بعد از هر سخنرانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: در دهه ابتدایی محرم افزون بر برنامه صحن‎ها، تولیداتی ویژه فضای مجازی شامل گزیده سخنرانی با محوریت شعار و رجزخوانی اصحاب امام حسین(ع)، استوری موشن، نماهنگ ویژه با صدای آقای صابر خراسانی، معرفی کتاب، کلیپ های کوتاه روضه خوانی و سینه زنی، اجرای فراخوان‌های هر خانه یک حسینیه، ارسال عکس و تصاویر از مراسم عزاداری، پوشش برنامه از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی را برنامه ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه دهه اول محرم در کاشان اجرایی می‌شود عزاداری امام حسین(ع) در مساجد مازندران تعطیل نیست/ دهه اول محرم سواحل مسدود می‌شود تعطیلی سینماها در دهه اول محرم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه دهه اول محرم در کاشان اجرایی می‌شود عزاداری امام حسین(ع) در مساجد مازندران تعطیل نیست/ دهه اول محرم سواحل مسدود می‌شود تعطیلی سینماها در دهه اول محرم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۳ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت ۴ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۵ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۶ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد ۷ یاسوج| عضو کمیسیون آموزش مجلس: بخشی از شهریه مدارس غیر دولتی و کلاس‌های فوق برنامه به خانواده‌ها برگشت داده شود ۸ عضو مجلس خبرگان‌: در سایه عزاداری محرم ‌جنگ تحمیلی را با سربلندی پشت سر گذاشتیم/ باید مراسم‌ها ‌با دقت کافی برگزار شود+ فیلم مهمترین اخبار استانها رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد گزارش ویدئویی| روایت هیئتی‌های اصفهان از محرم متفاوت امسال / اقامه باشکوه عزای سیدالشهدا (ع) ‌‌با رعایت ‌بهداشت‌ چرا بازار وکیل شیراز ثبت جهانی نمی‌شود؟ جزئیات بازداشت و برکناری دو شهردار متخلف در مازندران/ چهارمین عضو شورای شهر ساری دستگیر شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پروتکل های بهداشتی دهه اول محرم دهه اول محرم تدارک دیده شده مراسم عزاداری برگزار می شود حرم مطهر رضوی گنابادی نژاد روضه خوانی نماز مغرب امام حسین صحن ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دبیر یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی گفت: همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهید حجازی، اولین نشست برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور استان انجام شد.


سرهنگ مسعود پهلوان افزود: برای برگزاری این یادواره ۸ کارگروه تخصصی با موضوعات فرهنگی، هنری، حفظ و نشر آثار، فضای مجازی و رسانه، بانوان و خانواده، جوانان و نخبگان، اقشار و اداری و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

در این نشست سخنرانان ضمن تبیین برنامه های یادواره، نام و یاد سردار حجازی جانشین سپاه قدس که سه سال پیش دعوت حق را لبیک گفت، گرامی داشتند.

 

یادواره شهدای ترور زیر مجموعه کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که اسفند امسال در مشهد برگزار خواهد شد.


در خراسان رضوی یک هزار و ۵۰ شهید ترور از ابتدای انقلاب خون خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

دیگر خبرها

  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان