Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حاج علی اکبری با شاره به اینکه احیای مساجد و ارزش‌های انقلاب از برکت اباعبدالله(ع) است، گفت: از خانه خدا یک جامعه به توحید کلمه می رسد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری»، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام «علی نوری»، سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیران و معاونین این مرکز در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹ در آستانه روز جهانی مسجد، به صورت مستقیم از طریق کنفرانس تصویری برای مدیران و اعضای شورای نواحی ۱۸ گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد، پخش شد.

 

احیای مساجد و ارزش‌های انقلاب از برکت اباعبدالله(ع) است

حجت الاسلام «حاج علی اکبری» در این مراسم با بیان اینکه ماه ذیحجه ماه پربرکت و روزهای خدایی را در حال پشت سر گذاشتن هستیم، گفت: محرم، حسینیه و یا اباعبدالله(ع) و قرار گرفتن در خیمة الحسین(ع) قرار گرفتن در مرکز امید است. همچنان که اباعبدالله(ع) همه جا و در همه شرایط به خصوص در شرایط سخت به فریاد می رسند، امید داریم در شرایط کنونی نیز فریادرس ما باشند.

 

وی افزود: ما هر چه داریم از اباعبدالله الحسین(ع) داریم. نهضت معاصر، انقلاب اسلامی، احیای مساجد و ارزش‌های انقلاب از برکت اباعبدالله(ع) است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که؛ امام حسین(ع) در ماجرای دفاع مقدس، فتنه های پس از انقلاب یاریگر و نجات بخش ما بود، گفت: در فتنه ۸۸ حضرت اباعبدالله حسین(ع) کشور را از شرایط غبارآلود و پیچیده آن روزها نجات داد. امیدواریم در شرایط کنونی که با بیماری کرونا سر و کار داریم نیز به داد ما برسد.

 

بهترین مراسم روز جهانی مسجد، دیدار  ائمه جماعات با رهبر انقلاب بود

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین از درگذشتگان خدمتگزار مساجد و شهدای مسجدی و شهید سردار سلیمانی یاد کرد و گفت: یکی از خاطره انگیزترین مراسم روز جهانی مراسمی بود که در سال ۹۶ با حضور سردار شهید سلیمانی برگزار شد. آن تعبیر زیبایی که از عکس لحظه اسارت شهید حججی بیان داشتند و  با آن سخنانی که درباره حفاظت از پل در شرایط جنگی توسط فرمانده و تعمیم آن به ائمه جماعات و امامت مسجد داشتند، مراسم خاطره‌انگیزی را ساخت.

 

وی همچنین بهترین خاطره برگزاری روز جهانی مسجد را از آن مراسمی دانست که ائمه جماعات به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و گفت: سخنان رهبر انقلاب مدظله العالی در آن روز به یاد ماندنی، نقشه راه و الگویی برای ائمه جماعات و ادامه کار مرکز رسیدگی به امور مساجد شد. 

 

وی همچنین از زحمات الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله انواری در تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و همچنین روسای بعدی این مرکز تشکر کرد و گفت: خدا را شاکریم که در مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم که آن عالمان بزرگوار بنای تاسیسش را گذاشتند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود مرحوم آیت الله انواری و مرحوم آیت الله مهدوی کنی دارای وجوه مشترکی بودند، که این وجوه مشترک در درجه اول وفاداری به امام و رهبری بود و پس از آن مجاهدت در همه عمر. هر دو آن عزیزان دارای شخصیتی زلال و باصفا بودند.

 

 حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله تسخیری که در روزهای اخیر به دیار حق شتافت، گفت: ایشان در سال های گذشته در برگزاری روز جهانی مسجد کمک‌های شایانی به این مرکز داشتند. 

 

وی افزود: مرحوم آیت الله تسخیری در خارج از مرزهای کشور ما چهره شناخته شده‌ای بودند. ایشان از شاگردان شهید آیت الله محمد باقر صدر بودند. علمای جهان اسلام و دنیا با ایشان آشنا بودند و برای ایشان جایگاه خاصی قائل بودند.

 

 شیوه مرکز رسیدگی به امور مساجد مورد تایید رهبر معظم انقلاب است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به سنگینی وظیفه مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یک مجموعه وقتی می تواند خروجی و برون داد مناسبی داشته باشد که اتحاد راهبردی، برنامه ای و اتحاد در نوع نگاه و الفت قلبی داشته باشد.

 

وی افزود: وقتی اینها در کنار یکدیگر در یک مجموعه وجود داشته باشد، خداوند متعال برکات بی کرانی به آن اعطا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: اولین جایی که باید نماد چنین الفت و اتحادی باشد نهادی است که با مسجد ارتباط دارد. زیرا از خانه خدا یک جامعه به توحید کلمه می رسد.

 

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: یکی از افتخارات این مرکز عنایت و توجه ویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی به آن است. این موضوع، یک سرمایه عظیم برای این مرکز محسوب می‌شود. مرکز رسیدگی به امور مساجد با داشتن چنین سرمایه باید به خوبی بدرخشد و مسئولیت خود را سنگین احساس کند.

 

وی افزود: لذا با قدرشناسی از آن شرط انتساب به ناحیه امامت و ولایت و این موضوع قدسی که مسجد است و سرمایه‌ای که بزرگان ما با آن اخلاق، صفا و مجاهدت فراوان برای ما به یادگار گذاشتند، این موجودی که هم اکنون در اختیار این مرکز قرار دارد، در عین اینکه مسئولیت سنگینی دارد باید بدرخشد.

 

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: خصوصیات این تجارب این است که؛ هم مبتنی بر اصول و قواعد است و هم آنچه که اکنون در دسترس است از تجربه بشری در نوع برنامه‌ریزی بهره برده است.

 

وی افزود: این گنج قیمتی مورد تایید و امضاء رهبر عزیزمان قرار گرفته است و مهم این است که ایشان این شیوه را پسندیده اند.

 

مسجد زیربنای یک مومن طراز را می‌سازد

حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه مراسم با اشاره به آیه 112 سوره توبه گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ». اینها مولفه‌های اصلی یک شخصیت مسجدی است. یعنی کارکرد مسجد، باید در نهایت به تربیت یک انسان مومن طراز بیانجامد. مسجد طراز، تحویل دهنده مومن طراز اسلامی است.

 

وی افزود: این آیه خصوصیات مومن طراز را رسم می‌کند. در این آیه به خوبی ذکر شده است. التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ، که همه این ها فهرست خصال مسجدی ها است. هم جهات فردی و هم جهات اجتماعی که از توبه شروع شده و به حافظون حدود الله می‌رسد. در واقع عرصه حدود اجتماعی مومن را معرفی کرده که زیرساخت‌های آن نیز فقط توسط مسجد ساخته می‌شود. زیرساخت‌های شخصیت یک مومن، سه تجلی اجتماعی دارد که شامل امر به معروف، نهی از منکر و حفظ حدود الهی می‌شود.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام حاج علی اکبری روز جهانی مسجد مسجد رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مرکز رسیدگی به امور مساجد مرحوم آیت الله روز جهانی مسجد حاج علی اکبری حجت الاسلام ائمه جماعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری