Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ناشی از مصرف آب را از رسالت‌های شرکت آب و فاضلاب دانست و گفت: میزان برخورداری از شبکه فاضلاب در بخش شهری بالغ بر ۷۰ درصد و در بخش روستایی این میزان ناچیز است.

احمدرضا محمدی ۲۹ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عمده‌ترین منبع تولید آب در استان، منابع آب‌های زیرزمینی است، اظهار کرد: با عواملی همچون افزایش دما طی سال‌های اخیر نیاز به برداشت آب بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی شهرها و روستاها با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم، ادامه داد: لازم است فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب به خصوص در حوزه روستایی مورد توجه قرار گیرد.

محمدی تاکید کرد: متاسفانه در برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری سرانه مصرف آب ۵ برابر استانداردهای جهانی است.

وی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ناشی از مصرف آب را از رسالت‌های شرکت آب و فاضلاب دانست و گفت: میزان برخورداری از شبکه فاضلاب در بخش شهری بالغ بر ۷۰ درصد و در بخش روستایی این میزان ناچیز است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد: پایدارسازی منابع آبی مشکل روستاهای استان است که در این زمینه باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه تاکید کرد: این شرکت از آغاز دولت تا کنون مبلغی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان را صرف ساخت و توسعه زیربنایی تاسیسات آب و فاضلاب کرده است.

وی افزود: این شرکت با هدف رفع بحران و ارتقای کمی و کیفی آب شرب با پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها و با اعتباری بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان پروژه‌هایی را به اجرا در آورده است که از جمله می‌توان به اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب به طول ۴۳۱ کیلومتر در شهرهای استان، حفر و تجهیز ۵۸ حلقه چاه در شهرهای تنش‌زا و خرید، نصب و راه‌اندازی پکیج‌های تصفیه آب در شهرهای سودجان، بازفت، لردگان و کاج با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: پروژه ساخت ایستگاه پمپاژ و آبگیری از رودخانه زاینده‌رود در شهرستان سامان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و پروژه تصفیه‌خانه آب شرب این شهر که اولین تصفیه خانه آب شرب با روش متعارف در استان و با ظرفیت ۱۰۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است با پیشرفت ۸۵ درصدی به زودی در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: آب آشامیدنی سالم تامین شده توسط ۱۸۲۱ کیلومتر خطوط انتقال و ۳۴۰۶ کیلومتر شبکه داخلی پس از انجام تست‌های گوناگون و آزمایش‌های لازم که توسط ۶ آزمایشگاه در شرکت آب و فاضلاب به عنوان دستگاه متولی روستاها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان‌ها به عنوان دستگاه نظارتی، توزیع می‌شود.

وی همچنین به پویش ملی هر هفته الف - ب ایران اشاره و اضافه کرد: این پویش طرح موفقی بود که در چهارمحال و بختیاری نیز اجرا و افتتاح فاز یک مجتمع بزرگ آبرسانی خانمیرزا در قالب این پوشش اجرایی شد.

به گفته وی، حجم کل مخازن ذخیره آب شرب در روستاهای چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ هزار و ۴۰۹ مترمکعب است و برای بیش از ۹۵ هزار مشترک روستایی آب شرب سالم و بهداشتی تامین و توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری شرکت آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری