Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: تا پایان فروردین ‌ماه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای استان به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده که اگر بخواهیم چهار ماه دیگر سال را به آن اضافه کنیم، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای استان کاهش یافته است.

حسین امیررحیمی امروز، ۲۹ مرداد ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان امور اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی باید در سال ۹۸، ۴۵۴۳ میلیارد تومان بودجه‌ وصول می‌کرد، اما تنها توانست ۴۳۳۶ میلیارد تومان را وصول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به آن معناست که ۹۵.۵ درصد بودجه محقق شده و ۴.۵ درصد آن تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه اواخر بهمن و اسفند به دلیل بیماری کرونا، استان ما در تحقق بودجه ضربه خورد، عنوان کرد: درآمد پایان سال مراکز اقامتی، تفریحی، مالیات‌های پایان سال و... با استمحالی که داده شد، در بهمن ماه حدود نیم درصد و در اسفند ماه ۴ درصد منابع بودجه‌ای تحقق پیدا نکرد.

۳۳ درصد در وصول درآمد استان عقب هستیم

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی امسال باید ۶ هزار میلیاردتومان بودجه جذب کند، تصریح کرد: ۹۰ درصد این میزان بودجه از درآمدهای مالیاتی بوده که ۵ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان است. در چهار ماه ابتدایی سال ۹۹، ۱۳۴۰ میلیارد تومان درآمد وصول کردیم. این به معنای جذب ۶۷ درصدی بودجه بر اساس است، اما با این حال ما ۳۳ درصد از برنامه عقب هستیم. ما جزء استان‌هایی هستیم که بودجه آن در چهار ماهه ابتدایی سال رشد داشته، درست است که ما از برنامه عقب هستیم، اما توانستیم درآمد خود را ۱۷ درصد رشد دهیم.

امیررحیمی بیان کرد: تمامی اسناد، اوراق و پرداخت‌های آتی که دولت تنظیم می‌کند، اداره کل امور اقتصاد و دارایی به عنوان متولی اصلی به دنبال آن خواهد بود. کل سهمیه اسناد خزانه اسلامی در سال ۹۸ چه استانی و چه به صورت ابلاغیه ملی، ۶۶۵ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۶ نمادی است که در بورس معامله می‌شوند و در سررسیدهای سال ۹۹ و ۱۴۰۱ منتشر شدند. این اعداد تا پایان شهریور ماه امسال قابل جذب هستند که تاکنون ۳۸۲ میلیارد تومان جذب شده و ۵۸ درصد تکلیف اداره امور اقتصاد و دارایی است. تجربه نشان داده که در یک ماه باقیمانده ما بیشترین جذب را داریم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای به نام اموال دولت ایران یا سادا ایجاد شده که هر ملک یا پلاک ثبتی دولت در این سامانه ثبت می‌شود. تاکنون ۲۱ هزار و ۵۲۱ پلاک ثبتی در استان خراسان رضوی ثبت و از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۳۶۳ مورد از آن ثبت نهایی شده است. ثبت نهایی مواردی هستند که مشخص شده کاربری این املاک چیست و چه استفاده‌ای از آن می‌‎شود. استان در زمینه ثبت املاک در سامانه سادا ۷۴ درصد پیشرفت داشته است. ما به برکت وجود امام رضا(ع) ۹۰ هزار پلاک دولتی دیگر در استان داریم که دولت می‌تواند به عنوان املاک و دارایی‌های خود، مدیریت کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: در حوزه اموال و املاک، بر اساس تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۹، تکلیفی به عهده سازمان اقتصاد و دارایی استان‌ها است. در این خصوص کارگروهی با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، اقتصاد و دارایی استان و دستگاهی که پلاک ثبتی را  تعیین و تکلیف می‌کند، تشکیل می‌شود. اگر دستگاه‌ها املاک و دارایی‌های مازادی را معرفی کنند، بر اساس مصوبات کارگروه اقداماتی را برای فروش و واگذاری انجام می‌‎دهیم.

اگر دستگاه‌ها املاک مازاد خود را معرفی نکنند، مولدسازی را بر اساس نظر کارگروه پیش می‌بریم

امیررحیمی افزود: تاکنون ۳۲ پرونده از املاک مازاد دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کردیم. اگر دستگاه‌ها املاک مازاد خود را به ما معرفی نکنند، ما این املاک و دارایی را مستقیم به کارگروه برده و واگذاری و مولدسازی آن را بر اساس نظر کارگروه پیش می‌بریم. در سال ۹۸ ، ۲۰ فقره از املاک را تعیین تکلیف کرده و امسال نیز ۳۲ ملک با ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان را بر اساس مولدسازی و فروش املاک مازاد مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال چابک‌سازی و کوچک‌سازی خود و به نوعی به دنبال اصلاح املاک و دارایی‌های خود است، عنوان کرد: ما از املاک دولتی بد استفاده می‌کنیم. بعضی از دستگاه‌ها املاکی دارند که خودشان از آن خبر ندارند. ما به دنبال این هستیم که تمام اموال مازاد را شناسایی و ساماندهی کنیم. تکلیف شده که حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان را از این محل واگذار کنیم. باید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مولدسازی و انتشار اوراق داشته باشیم. تامین مالی دولت در دستور کار قرار دارد.
 
خراسان رضوی در سطح بالای جذب سرمایه‌گذاری قرار دارد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ما در دو بخش داخلی و خارجی مستقیم است، تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان که یک نهاد بین دستگاهی است، اقدامات سرمایه‌گذاری خارجی ساماندهی می‌شود. تا پایان سال ۹۸، ۳۰ طرح مصوب به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار مصوب کردیم. استان ما در زمینه تعداد طرح در کشور اول و در زمینه ارزش طرح‌ها رتبه چهارم است. ما در سطح بالای جذب سرمایه‌گذاری قرار داریم. میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌ها در استان به نتیجه می‌رسد. در سال ۹۹ تاکنون ۱۳ طرح سرمایه‌گذاری خارجی را بررسی کردیم که از نظر تعداد و ارزش جایگاه ویژه‌ای دارد.

امیررحیمی ادامه داد: با این وجود، ما امسال رکود و کرونا را تجربه کردیم. از این ۱۹ طرح، هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که این طرح‌ها ۲۲ میلیون دلار ارزش داشته است. ۷۰ درصد طرح‌هایی که مصوب شده برای خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: ۱۱ طرح به هیأت ارسال شده که ۴۱ میلیون دلار ارزش دارند. در مجموع ارزش سرمایه‌گذاری خارجی ۶۳ میلیون دلار است. این هشت طرح شامل یک مورد ساختمان، دو مورد نساجی، پوشاک و چرم، گردشگری، زراعت، دامداری و دو مورد صنعت است. این سرمایه‌گذاری‌ها شروع به کار کرده و یا در حال احداث و بهره‌برداری هستند. پیش‌بینی من این است که ما در ارائه طرح اول هستیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی به جز شورای هماهنگی بانک‌ها و اجرای نظارت وظیفه دیگری نداریم. در سرمایه‌گذاری داخلی از ۱۲۰۰ طرح در ضلع مثلث اقتصادی استانداری که در حال اجرا است، براساس توانی که ما داریم طرح‌ها را دسته‌بندی کردیم. طرح‌های بالای ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری یا بیشتر از ۱۰۰ نفر اشتغال، طرح‌های اولویت‌دار هستند که ۳۲۸ طرح اولویت‌دار در کل استان داریم، ۹۱ درصد از کل اشتغال یعنی ۱۸۹ هزار نفر و  ۷درصد از کل سرمایه‌گذاری را شامل می‌شوند. ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۱۶۲ هزار میلیارد تومان است. اگر ما بتوانیم این ۳۲۸ طرح را اجرایی کنیم، پیشرفت بزرگی در زمینه اشتغال خواهد بود.

امیررحیمی با بیان اینکه کمیته تامین مالی برای خراسان رضوی ایجاد کردیم، عنوان کرد: پس از بررسی‌های اولیه طرح‌ها همکاران ما این سرمایه‌گذاری‌ها را پایش می‌کنند و به کمیته پیشنهاد می‌دهند، در کمیته مصوب می‌شود که چه میزان می‌توان به هر طرح تسهیلات ارائه کرد. با وجود اینکه ما توانستیم تنها دو جلسه را تشکیل دهیم اما ۲۸ پرونده به همین صورت تعیین مالی شده که مصوب کردیم ۴۲۸۷ میلیارد تومان به این موارد پرداخت شود. این کار از اقداماتی است که اداره امور اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی برای تمامی شهرهای استان انجام داده است.

وی افزود: بانک‌ها محل تامین اعتبار کمیته هستند. تا سال گذشته هیچ بانکی به غیر از بانک ملی، وام ۵ میلیارد به بالا را بدون استعلام پرداخت نمی‌کرد. در این کمیته مصوب شد که این میزان وام در بانک‌ها ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند. امروز بانک ملی بدون هماهنگی با تهران می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان وام بدهد که این گشایش خوبی در سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط است. در حال حاضر اولویت، حفظ شرایط اقتصادی کشور است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: موضوعی که در یک سال فعالیت خود در خراسان رضوی به دنبال آن بودم، ایجاد بورس مستقل در استان است. ایجاد بورس مستقل نیازمند شرایط قانونی و بررسی‌های همه‌جانبه است. با همکاری آستان قدس رضوی، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق ایران و... ارزش‌های بورسی و غیر بورسی استان را محاسبه کردیم. ۳۶ بنگاه بورسی در استان قرار دارد که تا ۲۰ مرداد، ۱.۷ درصد از بورس تهران را به خود اختصاص داده است. ما تا پایان سال ۹۸ ، ۱.۹ درصد بورس کشور بودیم، اما با وجود رشد بورس کشور و حضور سهامداران زیاد در بورس، ۰.۲ درصد کاهش داشتیم.

سهم خراسان رضوی از بورس دائما در حال کاهش است

امیررحیمی ادامه داد: سهم ما از بورس کم بوده و دائما در حال کاهش است. ما این مسأله را بررسی کردیم تا ببینیم شرکت‌هایی که بورسی نیستند، چه ارزشی دارند. ارزش شرکت‌های غیر بورسی استان به مراتب بیشتر از شرکت‌های بورسی استان هستند. این یکی از پیشنهادهای پایه‌گذاری ارزش بورس در خراسان رضوی است.  نهادهای اقتصادی قدرتمندی مانند آستان قدس و شرکت پدیده از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌توانند به عنوان سرور مرکزی بورس قابل استفاده باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم یک پیشنهاد پایه دیگری اضافه کنیم، افزایش تقاضای بازار سرمایه است، تصریح کرد: در خصوص سهام عدالت، با وجود داشتن ۴ میلیون سهام‌دار در استان، در وضعیت بسیار مناسبی از شاخص‌های اقتصادی قرار داریم. حدود ۸ درصد افراد دارای سهام عدالت در استان ما هستند، برای اینکه بتوانیم این افراد را به سمت سهامداری برده و ترغیب کنیم، بازار سهام ما می‌تواند موثر و کارساز باشد. خراسان می‌تواند اولین سامانه بورس مستقل کشور را داشته باشد. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: ما سامانه بدهکاران بانکی راه‌‎اندازی کردیم که در این سامانه افراد بالای یک میلیارد تومان بدهی به ما معرفی می‌شوند.

امیررحیمی در خصوص ضررهای درآمدی استان ناشی از کرونا گفت: آخرین برآورد من به اواخر فروردین ماه برمی‌گردد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای استان به دلیل کرونا کاهش پیدا کرده است. اگر بخواهیم چهار ماه دیگر سال را به آن اضافه کنیم، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای استان کاهش یافته است. حدود ۲۸۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای رسته‌های مختلف شغلی اختصاص یافته که ۲۵ درصد از این رقم جذب شده است. این تسهیلات تا پایان شهریور تمدید شده و من فکر می‌کنم بتوانیم حدود ۷۰ درصد از این رقم را جذب کنیم.

وی در خصوص سهام عدالت عنوان کرد: ما ۴ میلیون سهامدار در استان داریم که ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر انتخابی نکرده و به عنوان پیش‌فرض برای آنها غیر مستقیم انتخاب شده است.  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز انتخاب کردند که مستقیما وارد بازار سهام شوند. وزارتخانه نسبت به پرداخت سود سهام پیگیر و حساس است. عقب افتادن سود سهام عدالت به مشمولان می‌تواند چند علت داشته باشد. یکی از این علت‌ها این است که ساز و کار تعیین هویت در سامانه سجام، واگذاری سهام و فروش آن وجود دارد. درست است که ۴۰  میلیون نفر سهام عدالت دارند، اما همه این افراد از ادبیات بازار سهام خبر ندارند. یکی از دلایل دیگر شاید عدم اطلاع‌رسانی صحیح باشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: هدف سیاست‌گذار در طرح فروش سهام عدالت این است که ۳۰ درصد از کل سهام را به فروش برساند. این کار برای اولین بار در حال انجام است و ابتدای کار احتمال دارد مشکلاتی وجود داشته باشد. هر چقدر افرادی که سهام به آنها تعلق پیدا کرده، از دانش سهامداری بهره‌مند شوند، اینگونه مشکلات آنها حل خواهد شد. مردم می‌توانند غیر از محل فروش از سود سهام سالانه نیز استفاده کنند. این مسأله مشکلات پرداخت‌های آتی را حل کرده و تضمینی برای مطالبات آنهاست. تا ابتدای سال ۹۸ کد بورسی که در یک سال به افراد داده می‌شد، ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بود. از اسفند تا خرداد ماه ماهانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر اضافه شده که این نشان می‌دهد شرایط سهامدار شدن ارتقا پیدا کرده است. 

حدود ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از محل اقتصاد پنهان در استان داریم

امیررحیمی در خصوص فرار مالیاتی بیان کرد: فرار مالیاتی اقتصاد پنهان و قاچاق محسوب می‌شود. اگر ۱۰ درصد هر اقتصادی را به عنوان اقتصاد پنهان و زیرزمینی در نظر بگیریم، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان از محل اقتصاد پنهان داریم، این یعنی ۱۰ درصد محل درآمدی که سال گذشته آن را به دست آوردیم. ما فرار گروه‌های مالیاتی داریم که شامل پزشکان، وکلا، سلبریتی‌ها، هنرمندان و... هستند که مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. دولت امسال به دنبال گرفتن مالیات از افراد دارای خانه خالی، افراد دارای ماشین لوکس و عواید سپرده‌ها بوده، البته مالیات از عواید سپرده هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاران خارجی ما از کشور افغانستان هستند، تصریح کرد: از هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، هندوستان و پاکستان یک پروژه تجاری و اقامتی به نام مینا را در حال ساخت دارند که این پروژه ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. ۱۱ پروژه دیگر سرمایه‌گذاری که در انتظار مصوب شدن قرار دارند، از کشورهای امارات، عراق و پاکستان هستند. طرحی که از طرف امارات به هیأت ارائه شده و در انتظار مصوب شدن بوده، ۱۰۰ نفر پیش‌بینی اشتغال و ارزش ۳۵ میلیون دلاری دارد. این طرح احداث پل خیابان، تونل مشترک، تاسیسات شهری گذرگاه و نظرگاه شهید شوشتری است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی در پاسخ به ایسنا در خصوص زمان ثبت شرکت‌ها بعد از راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی کسب و کار گفت: احتمال دارد ثبت یک شرکت نصف روز و یا چندین روز زمان ببرد. استان خراسان رضوی جزء پنج استان کشور بوده که این سامانه در آن شکل گرفته است. نظارت بر ثبت شرکت‌ها بر عهده اقتصاد و دارایی است. در این مدت شرکتی بوده که در عرض ۱۷ دقیقه ثبت شده، این شرکت با مسئولیت محدود بوده و نیازی به کد تامین اجتماعی نداشته است.

امیررحیمی اضافه کرد: اگر شرکت سهامی خاص باشد و نیاز به کد تامین اجتماعی داشته باشد نیز پیش‌بینی شده که حداکثر ظرف سه روز ثبت شود. استان ما آمادگی دارد تا شرکت‌های سهامی خاص را نیز ثبت کند. در خراسان رضوی کمتر از ۱۰ شرکت با مسئولیت محدود ثبت شده، اما آنچه که اهمیت دارد زیرساختی در حال تشکیل شدن است.

وی در خصوص حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، بیان کرد: ما از طرح‌های اولویت‌دار استانداری حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی درآمد بورس سهام عدالت سرمايه گذاري فرار مالیاتی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصاد و دارایی استان اقتصاد و دارایی سرمایه گذاری خارجی استان خراسان رضوی میلیارد تومان دستگاه ها املاک سرمایه گذاری ها درآمدهای استان املاک و دارایی فرار مالیاتی اقتصاد پنهان میلیون دلار املاک مازاد استان داریم سهام عدالت پیدا کرده پایان سال هزار نفر چهار ماه استان ما تا پایان بر اساس مصوب شد شرکت ها سال ۹۸ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی