Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@10:31:59 GMT

مخلان امنیت در ایلام به جد مورد برخورد و اجرای قانون قرار خواهند گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۲۹۶۴

مخلان امنیت در ایلام به جد مورد برخورد و اجرای قانون قرار خواهند گرفت

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل داگستری استان ایلام گفت: مخلان امنیت و هنجار شکنان و انجام دهندگان جرائم خشن به جد مورد برخورد و اجرای قانون قرار خواهند گرفت و در برخورد با این گونه افراد مُر قانون به اجرا در خواهد آمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، علی دهقانی عصر امروز در نشست با مدیرکل ارشاد استان ایلام و هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام اظهار داشت: رسانه در اجرای امر به‌ معروف هم نقش‌آفرین است و هم می‌تواند کمک کند به رفع نواقص و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی و این کمک خود انجام فریضه الهی و سالم‌سازی اجتماع را با خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام امر به‌ معروف را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های پیام عاشورا عنوان کرد و گفت: سلامت اجرا، اقدام و اجتماع با اجرای صحیح فریضه الهی امر به‌ معروف ممکن خواهد شد و رسانه در انجام این فریضه الهی جایگاه غیرقابل‌ انکاری دارد.

‌رئیس‌کل دادگستری البرز: مشکلات ترخیص برخی کالاهای دپو شده در گمرک پیام پیگیری می‌شودروایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شدهشدار رئیس دادگستری کرمانشاه به هنجارشکنان / مرتکبان جرائم مهم به اشد مجازات محکوم می‌شوند

وی سپس به مسئولیت خطیر مدیران در اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر اشاره و یادآور شد: ویژگی‌های یک مدیر اسلامی باید منطبق با ویژگی‌های مدیران مسئول بیان‌ شده در نامه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر باشد که آن امام همام چه زیبا این ویژگی‌ها را تبیین کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام پاسخگو بودن مدیران را عمل به معروف دانست و گفت: رکن مسئولیت‌پذیری مدیران دارای ویژگی حق و تکلیف است که در این ویژگی‌ها مدیران دارای تکلیف و مردم را حق‌دار می‌توان نام برد.

دهقانی نتیجه ارکان مسئولیت مدیران که همانا تکلیف و حق است را مورد اشاره قرارداد و گفت: حق‌دار بودن مردم و تکلیف داشتن مسئولان منتج به آن می‌شود تا مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی در اندیشه و عمل در بین مدیران فرهنگ شود.

وی این مهم را "مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی در اندیشه و عمل" را تدبیر دستگاه قضا در زیرمجموعه خود عنوان کرد و افزود: امروز در دستگاه قضا استان ایلام از قضات تا نیروهای اداری ملزم به "پاسخگویی در اندیشه و عمل" هستند.

حفظ حریم و حرمت مراجعان به دادگاه‌ها و دادسراها مورد عنوان بعدی رئیس‌کل دادگستری استان ایلام بود که گفت: نگاه متهم‌گونه به منازعه کننده در دستگاه قضا اشتباه است و در تلاش هستیم که نگاه متهم‌گونه را تغییر دهیم.

وی افزود: در دستگاه قضا هدف بر آن است که متهم باید بتواند بدون کوچک‌ترین لُکنت زبانی حرف خود را بزند و اجازه دفاع از خود داشته باشد و این مهم در تمام مجموعه قضائی استان ایلام ساری و جاری است.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام، امنیت مردم، امنیت قضائی، اقتصادی، فرهنگ و اجتماع را از برنامه‌های دستگاه قضا در استان ایلام عنوان کرد و گفت: اما مخلان امنیت و هنجارشکنان و انجام دهندگان جرائم خشن به جد مورد برخورد و اجرای قانون قرار خواهند گرفت و در برخورد با این‌ گونه افراد، مُر قانون به اجرا درخواهد آمد.

دهقانی احراز مقام برتر در حوزه پیشگیری از جرم، زندان زدایی، حل مشکل مالی زندانیان دیه با استفاده از توان افراد خیر، فعال شدن معاونت نظارت شهروندی و تلاش در جهت تغییر ساختاری به سمت‌ و سوی سلامت، صحت و پاسخگویی را از برنامه‌های دستگاه قضا در استان ایلام عنوان کرد و گفت: انجام این برنامه‌ها در ادامه و الهام از تدابیری ابلاغی ریاست قوه قضائیه است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها برای صحت و سلامت و حرکت برمدار قانون و اخلاق می‌توانند نقش‌آفرین و دادگستری کل استان ایلام از ایده، نظر و پیشنهاد‌ها و نقدهای منصفانه اصحاب رسانه در استان استقبال خواهد کرد.

در این نشست اصحاب رسانه حاضر سؤالات خود را مطرح و توسط رئیس‌کل دادگستری استان ایلام پاسخ و سپس به راهکارهای مناسب در این پرسش و پاسخ رسیدند.

انتهای پیام/180/ح

 

 

R7718/P/S6,52/CT1 بیشتر بخوانید... ‌رئیس‌کل دادگستری البرز: مشکلات ترخیص برخی کالاهای دپو شده در گمرک پیام پیگیری می‌شود هشدار رئیس دادگستری کرمانشاه به هنجارشکنان / مرتکبان جرائم مهم به اشد مجازات محکوم می‌شوند روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ‌رئیس‌کل دادگستری البرز: مشکلات ترخیص برخی کالاهای دپو شده در گمرک پیام پیگیری می‌شود هشدار رئیس دادگستری کرمانشاه به هنجارشکنان / مرتکبان جرائم مهم به اشد مجازات محکوم می‌شوند روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۳ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد ۴ تحلیل عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سقوط شاخص بورس / حباب قیمتی شکل گرفت ۵ آمادگی مجلس برای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی/ مردم با خرید اوراق سلف نفتی مالک نفت نمی‌شوند ۶ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۷ یاسوج| عضو کمیسیون آموزش مجلس: بخشی از شهریه مدارس غیر دولتی و کلاس‌های فوق برنامه به خانواده‌ها برگشت داده شود ۸ کردستان| تامین امنیت پایدار مرزهای غرب کشور در سخت‌ترین شرایط+تصاویر مهمترین اخبار استانها ضربه وزارت اطلاعات به باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در کرج / فعالیت متهمان در ۸ استان / دستگیری ۲۰ نفر ‌از اعضای اصلی باند‌ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی برنامه نمایندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات / جمع‌آوری امضا برای تصویب طرح "جرم‌انگاری" شور حسینی تعطیل‌پذیر نیست / «محلات حسینی» ابتکار مردم خراسان رضوی در ایام کرونا + فیلم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی تحلیلگر عراقی: آمریکایی‌ها تنها با زور و فشار از عراق بیرون می‌روند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان ایلام ترین اخبار دستگاه قضا برنامه ها ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز شنبه (۸ اردیبهشت) طی سخنانی در در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت استاد شهید مطهری، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت علامه شهید مطهری و همچنین روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری شخصیتی دارای ایده‌های نو و مکتب فکری بود و افکارش جهان شمول و مختص و قابلِ استفاده برای همه طبقات و اقشار بود. پدر من نیز که یک کشاورز روستایی بود در محیط زندگی خود با وجود فقدان وسایل ارتباط جمعی، آثار شهید مطهری را تهیه و مطالعه کرده بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و علمی شهید مطهری، گفت: شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود و در برابر مخالفین و کسانی که دارای نقطه‌نظرات متفاوت بودند با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد و سعی داشت همه اَقوال را استماع کند، اما در میدان مباحثه، جدی و قوی و زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: شهید مطهری دردِ دین و مردم را داشت و این امر از ناحیه او منحصر به جغرافیای ایران نبود؛ شهید مطهری در مقطعی موضوعِ حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی را مطرح کرد که شاید هنوز چنین تفکری در جهان اسلام و در میان آزادی‌خواهان دنیا نُضج و استحکام نیافته بود.

رئیس عدلیه اظهار داشت: شهید مطهری با تحجر و خرافات و التقاط و انحراف، ستیز داشت و پهلوان میدان مبارزه با متحجرین، التقاطی‌ها و معاندین و مارکسیست‌ها بود و زمانی که دشمنان پی بردند توانایی رویارویی فکری و کلامی با شهید مطهری را ندارند، دست به ترور او زدند. در واقع دشمنان فهمیدند که مطهری علیه مطامع دنیوی آنهاست و خریدنی و قابل نفوذ نیست، لذا تنها راه را در ترور این شخصیت والامقام دیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز باید پاسدار ارزش‌هایی باشیم که شهید مطهری جان خود را در راه آن‌ها فدا کرد؛ ایشان در برابر انحراف و التقاط و تحجر و خرافات و ترویج ضدارزش‌ها، سینه سپر کرد و مجاهدانه به تبیین‌گری علیه این مقولات پرداخت؛ ما نیز امروز باید همین مسیر مستقیم را ادامه دهیم و اجازه ندهیم این امور مذموم در جامعه رواج یابند. بیش و پیش از همه، ما کارگزاران نظام در این راستا مسئولیت و وظیفه داریم و باید تدابیری اتخاذ شود که اندیشه‌های شهید مطهری در کلیه دستگاه‌های حکومتی، ساری و جاری شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است؛ شهید مطهری شخصیتی است که در این زمینه حرف برای گفتن دارد و نقطه‌نظراتش در این حوزه بسیار اثرگذار و راهگشاست؛ لذا باید از اندیشه شهید مطهری در این بخش استفاده تمام و کمال شود.

رئیس عدلیه در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: باید توجه داشت که برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد؛ در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است، اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و این نکته‌ای است که ما کارگزاران نظام همواره باید مدنظر قرار دهیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقطه‌نظرات فقهی و حقوقی و قضائی شهید مطهری گفت: شهید مطهری در حوزه مقولات فقهی و حقوقی و قضائی نیز دارای نقطه‌نظراتی بودند که متأسفانه کمتر به این مقوله پرداخته شده است و شاید در این زمینه کوتاهی و غفلت از ما و شما اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری بوده است؛ ما آمادگی داریم که نماینده‌ای را برای عضویت در این ستاد معرفی کنیم و هر چه بیشتر از آرا و اندیشه‌های شهید مطهری برای پیشبرد امور خود وام بگیریم.

قاضی‌القضات در ادامه این نشست با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از جانب «علی مطهری» مبنی بر به کارگیری مجازات «تشهیر» در قبال مرتکبان جرایم خشن، گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که قوه قضائیه و شخصِ من با شفافیت و برگزاری دادگاه‌های علنی (به استثنای مواردی که قانون اساسی منع کرده است) کاملاً موافق هستیم. مجدانه معتقدیم که باید برخورد بازدارنده‌ای را در قبال متعرضان به جان و مال و عِرض مردم و بیت‌المال صورت داد؛ اگر چه بر انجام اقدامات و برنامه‌های آموزشی و بازاجتماعی کردن مجرمین و محکومین تاکید داریم، اما بر این مقوله نیز اصرار داریم که نمی‌توان امنیت و آرامش مردم را رها کرد و اجازه داد هر کس دست به هر کاری بزند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از اقدامات بازدارنده در قبال مجرمین، معرفی و شناساندن آن‌ها به جامعه به عنوان یک مجرم است؛ در اثر این اقدام، نوعی بازدارندگی در خودِ فردِ مجرم ایجاد می‌شود تا به سمت جرم و جنایت نرود و حتی خانواده او نیز به کمک جامعه و دستگاه‌های مسئول می‌آید. در عین حال باید توجه داشت که همه قوا و دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضائیه باید ملتزم به قانون باشند و در حال حاضر قانون به ما اجازه این امر را نداده است. البته برخی اشخاص می‌گویند اگر به مجلس برویم، این موارد را به قانون تبدیل می‌کنیم؛ ما در قوه قضائیه از این امر استقبال می‌کنیم و حتی پیشنهاداتی را در برخی از این موضوعات داشتیم و داریم. تاکید می‌کنم که هر موردی که به قانون تبدیل شد قوه قضائیه ملتزم به انجام آن است.

رئیس دستگاه قضا افزود: نمی‌خواهم بگویم همه موارد، اما برخی موارد که برای جامعه مضر هستند را تاکید داریم که مرتکبین آن‌ها در زندان بمانند و به تناسب جرم‌شان و وفق قانون، مجازات سنگین‌تر شوند. البته افرادی نیز ممکن است فریب خورده باشند و اظهار ندامت کنند و حتی اگر به زندان بروند و یا در زندان بمانند نیز تبعات بدتری متوجه آن‌ها باشد، تاکید ما در اینگونه موارد اِعمال ارفاقات قانونی است؛ اما تاکید مؤکد داریم عناصر اصلی که برای جامعه مضر هستند نباید مشمول ارفاق شوند.

رئیس عدلیه با اشاره به مقوله سرعت در مجازات مجرمین بویژه مرتکبین جرایم خشن نیز گفت: ما صددرصد معتقد به لحاظ سرعت در مجازات مجرمین بویژه مرتکبین جرایم خشن هستیم؛ البته در مواردی برای اجرای این مهم، با محدودیت‌هایی به جهت نیرو و حتی زمانبندی‌های قانونی مواجه‌ایم. باید تاکید کنم که در سندِ روزآمدشده تحول قضائی نیز برای برخی از این امور پیش‌بینی‌هایی شده است و سندِ مزبور این انعطاف و قابلیّت را برای اصلاح و تکمیل شدن نیز دارد، لذا بار دیگر از همه نقادان و صاحبنظران دعوت می‌کنیم که با مطالعه این سند، نقطه‌نظرات خود را در قبال آن ارائه کنند.

کد خبر 6089795

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران