Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در پیامی فقدان یادگار دوران دفاع مقدس سرهنگ خلبان صمدعلی بالازاده را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:

زمانی که رزمندگان اسلام بر روی زمین در برابر دشمن بعثی ایستاده بودند، عقاب­های تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن در هم کوبیدن خطوط دفاعی دشمن و یگان­ های زرهی، آسمان را برای رزمندگان در برابر حملات هوایی امن می ­کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلبانان، نگهبانان آسمان امن، همان وارستگانی هستند که وقتی به اوج آسمان دست می ­یافتند تازه برایشان کوچکی دنیای فانی جلوه بصری می ­یافت و برای رسیدن به معبود خویش راه یافتن به آسمان­ها را پلکانی مناسب می ­دیدند.

خلبانان بزرگ مردان عرصه پیکار بودند که بی ریا برای اعتلای پرچم مقدس این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

یکی از این بزرگان جهاد و شهادت سرهنگ خلبان علی صمد بالازاده بود که در اوج رکورد داری پرواز در آسمان ولایت گمنامانه در بین ما زیست و پس از تحمل درد و رنج دوری از هم رزمان شهیدش به آنان پیوست.

این سازمان برخود لازم می ­داند فقدان این پیشکسوت عرصه شهادت را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازمندگان صبر مسئلت ­نماید.

سرهنگ خلبان بازنشسته صمدعلی بالازاده از خلبانان پرافتخار و نام‌آور این نیرو و از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی شرکت داشت، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم بالازاده در سال ۱۳۳۲ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۵۲ وارد دانشکده خلبانی شد، وی پس از تکمیل آموزش خود در آمریکا به میهن بازگشت و در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی دوران دفاع مقدس نقش موثری ایفا کرد.

او که مفتخر به دریافت نشان «فتح» از دستان مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شده است، با انجام ۸۵۰ سورتی پرواز، رکورددار پرواز عملیاتی در ارتفاع پست بعد از شهید اردستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

مرحوم بالازاده از همرزمان شهیدان عباس بابایی و مصطفی اردستانی بود و کتاب‌ «آسمان مال من بود» که توسط سوره مهر به چاپ دوم رسیده است، به خاطرات سرهنگ بالازاده از دوران کودکی تا سال ۱۳۷۵ می‌پردازد.

روابط عمومی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش /

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرهنگ خلبان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران